Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Dziękuję
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Nie spełnia normy API SP czy Ilsac gf-6
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Dokładnie Radlik.
Nie przeciwdziała LSPI (przedwczesny zapłon przy małych obr.) a to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem, w którym to zjawisko może występować.
Jakby co przy gwarancji nie będą mogli Ci tego zarzucić.
Oleje które spełniają wymogi a są lepsze niż serwisowy/fabryczny 0W20:
RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®
YACCO LUBE GDI 5w30 - mało znana marka w Polsce ale bardzo dobry z ponad 100-letnią tradycją w rajdach.
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30
Na pewno jest ich więcej, można poszukać i poczytać karty danych tech.
Nie przeciwdziała LSPI (przedwczesny zapłon przy małych obr.) a to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem, w którym to zjawisko może występować.
Jakby co przy gwarancji nie będą mogli Ci tego zarzucić.
Oleje które spełniają wymogi a są lepsze niż serwisowy/fabryczny 0W20:
RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®
YACCO LUBE GDI 5w30 - mało znana marka w Polsce ale bardzo dobry z ponad 100-letnią tradycją w rajdach.
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30
Na pewno jest ich więcej, można poszukać i poczytać karty danych tech.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Czyli 1. RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® bo ma low SAPS za to 2. MILLERS OIL XF PREMIUM LSPI 5w30 bo ma mid SAPS.QRST pisze: ↑23 sty 2022, 19:30 Dokładnie Radlik.
Nie przeciwdziała LSPI (przedwczesny zapłon przy małych obr.) a to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem, w którym to zjawisko może występować.
Jakby co przy gwarancji nie będą mogli Ci tego zarzucić.
Oleje które spełniają wymogi a są lepsze niż serwisowy/fabryczny 0W20:MILLERS OIL XF PREMIUM LSPI 5w30
RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®
YACCO LUBE GDI 5w30 - mało znana marka w Polsce ale bardzo dobry z ponad 100-letnią tradycją w rajdach.
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30
Na pewno jest ich więcej, można poszukać i poczytać karty danych tech.
Ktoś jeszcze jakieś pomysły pod 0w30 lub 5w30 API SP i low SAPS?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
A czy olej zalewany w fabryce spełnia te normy?
Xceed 1.4 T-GDI L+BL copper stone
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ale to nic nie wnosi do problemu. Silnik ma cechy które trzeba chronić i dobrać odpowiednią ochronę..
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Kolega błysnął wiedzą w zakresie to ja ponawiam pytanie. Spełnia fabryka ww. normy czy nie? A czy w instrukcji obsługi jest ta norma wskazana czy nie? Bo jak rozumiem producent nie zna cech silnika i go nie chroni? Chyba że jest inaczej dlatego dopytuję.
Xceed 1.4 T-GDI L+BL copper stone
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Normę i zalecenia są w instrukcji, zakładamy że producent zna swój silnik plus gonią go normy a my wiemy że lepiej trochę bardziej go smarować xw30 min ale jednak low saps i inne parametry są dla Nas ważne, a więc jaki olej po fabryce i nie 0w20?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Mam takie spostrzeżenie. I nie oceniam przekonań forumowiczów ale... czy nie byłoby dziwnym gdyby producent lał nieodpowiedni olej do silników które produkuje w milionach egzemplarzy? Sam projekt nowego silnika to stado ludzi o różnych specjalizacjach, wnioskuję z doświadczenia że znających się na robocie, bo jeśli są słabi to wylatują na zbity pysk. Potem jest praktyczna weryfikacja założeń i testy, dobór materiałów, płynów eksploatacyjnych i technik wytwórczych. Tysiące godzin pracy, testów, korekcji, testów, zatwierdzeń itd całego zespołu projektowego, tylko po to żeby zrobić na złość klientowi i narazić firmę na ogromne koszty reklamacyjne wlewając "za cienki" olej tu i ówdzie. Ale po to mamy przypadkowych klientów na przypadkowych forach internetowych ażeby wykryli ten spisek
To wasze silniki i możecie tam nawet nasikać jeśli wasze przekonanie o słuszności takiego czynu będzie wystarczająco mocne. Ale wtedy należy liczyć się z konsekwencjami. Moje mocne przekonanie jest takie że temu silnikowi będzie obojętne co za olej mu wlejecie jeśli SAE będzie zbliżone a API i ACEA zgodnie ze specyfikacją pod warunkiem że olej nie będzie podrobiony. Howgh.
PS. Jestem psychofanem produktów Motula i powiadam wam że tylko ta olejowa ambrozja zaspokoji wszystkie potrzeby waszych silników i uspokoji rozedrgane niepokojem dusze
To wasze silniki i możecie tam nawet nasikać jeśli wasze przekonanie o słuszności takiego czynu będzie wystarczająco mocne. Ale wtedy należy liczyć się z konsekwencjami. Moje mocne przekonanie jest takie że temu silnikowi będzie obojętne co za olej mu wlejecie jeśli SAE będzie zbliżone a API i ACEA zgodnie ze specyfikacją pod warunkiem że olej nie będzie podrobiony. Howgh.
PS. Jestem psychofanem produktów Motula i powiadam wam że tylko ta olejowa ambrozja zaspokoji wszystkie potrzeby waszych silników i uspokoji rozedrgane niepokojem dusze
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 25 sty 2022, 22:08
- model samochodu: KIA CEED III SW MY22 1,5 T-GDI 160 KM BLP+AEB
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Zastanawia tylko dlaczego te "stado ludzi o różnych spacjalizacjach" na inny rynek (Wschód) po wszystkich testach zaleca inny olej?
Z mojej strony mogę polecić filmy na kanale YT "Piotr Tester" i tabelę w Excelu na jego stronie. W niej dobrze widać, że niejeden olej 5W30 jest gorszy od dobrego 0W20. Ja do swojego CEEDa kupiłem MOTUL ECO-clean 8100 C5, GF-6a, SP. Czy to dobry wybór zobaczymy. Na lato zastanowię się czy nie wlać jakiegoś 5W30.
Z mojej strony mogę polecić filmy na kanale YT "Piotr Tester" i tabelę w Excelu na jego stronie. W niej dobrze widać, że niejeden olej 5W30 jest gorszy od dobrego 0W20. Ja do swojego CEEDa kupiłem MOTUL ECO-clean 8100 C5, GF-6a, SP. Czy to dobry wybór zobaczymy. Na lato zastanowię się czy nie wlać jakiegoś 5W30.
KIA CEED III FL SW 2022r. 1,5 T-GDI 160 KM BLP+AEB Lunar Silver