Olej do 1.5 T-GDI

forum użytkowników modelu Ceed
Radlik
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:36
model samochodu: KIA Ceed 1.5 T-GDI SW 7DCT

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Radlik »

Dziękuję 🤜🤛
Radlik
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:36
model samochodu: KIA Ceed 1.5 T-GDI SW 7DCT

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Radlik »

kaliniec pisze: 23 sty 2022, 16:28
Radlik pisze: 22 sty 2022, 22:03 A co myślicie o Millers XF PREMIUM LSPI 5w30 lub RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® bo powoli muszę zamawiać a nic ciekawego z 0w30 i 0w40 nie znalazłem?
A co ciekawego musi być w oleju? Total quartz fde 0W30 coś mu brakuje?
Nie spełnia normy API SP czy Ilsac gf-6
QRST
Posty: 103
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: QRST »

Dokładnie Radlik.
Nie przeciwdziała LSPI (przedwczesny zapłon przy małych obr.) a to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem, w którym to zjawisko może występować.
Jakby co przy gwarancji nie będą mogli Ci tego zarzucić.
Oleje które spełniają wymogi a są lepsze niż serwisowy/fabryczny 0W20:
    MILLERS OIL XF PREMIUM LSPI 5w30
    RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®
    YACCO LUBE GDI 5w30 - mało znana marka w Polsce ale bardzo dobry z ponad 100-letnią :o tradycją w rajdach.
    TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30

    Na pewno jest ich więcej, można poszukać i poczytać karty danych tech.
    Radlik
    Posty: 37
    Rejestracja: 16 sty 2022, 19:36
    model samochodu: KIA Ceed 1.5 T-GDI SW 7DCT

    Re: Olej do 1.5 T-GDI

    Post autor: Radlik »

    QRST pisze: 23 sty 2022, 19:30 Dokładnie Radlik.
    Nie przeciwdziała LSPI (przedwczesny zapłon przy małych obr.) a to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem, w którym to zjawisko może występować.
    Jakby co przy gwarancji nie będą mogli Ci tego zarzucić.
    Oleje które spełniają wymogi a są lepsze niż serwisowy/fabryczny 0W20:
      MILLERS OIL XF PREMIUM LSPI 5w30
      RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®
      YACCO LUBE GDI 5w30 - mało znana marka w Polsce ale bardzo dobry z ponad 100-letnią :o tradycją w rajdach.
      TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30

      Na pewno jest ich więcej, można poszukać i poczytać karty danych tech.
      Czyli 1. RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® bo ma low SAPS za to 2. MILLERS OIL XF PREMIUM LSPI 5w30 bo ma mid SAPS.

      Ktoś jeszcze jakieś pomysły pod 0w30 lub 5w30 API SP i low SAPS?
      kaliniec
      Posty: 74
      Rejestracja: 25 lut 2020, 19:38
      model samochodu: Xceed

      Re: Olej do 1.5 T-GDI

      Post autor: kaliniec »

      Radlik pisze: 23 sty 2022, 19:11
      kaliniec pisze: 23 sty 2022, 16:28
      Radlik pisze: 22 sty 2022, 22:03 A co myślicie o Millers XF PREMIUM LSPI 5w30 lub RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® bo powoli muszę zamawiać a nic ciekawego z 0w30 i 0w40 nie znalazłem?
      A co ciekawego musi być w oleju? Total quartz fde 0W30 coś mu brakuje?
      Nie spełnia normy API SP czy Ilsac gf-6
      A czy olej zalewany w fabryce spełnia te normy?
      Xceed 1.4 T-GDI L+BL copper stone
      Radlik
      Posty: 37
      Rejestracja: 16 sty 2022, 19:36
      model samochodu: KIA Ceed 1.5 T-GDI SW 7DCT

      Re: Olej do 1.5 T-GDI

      Post autor: Radlik »

      kaliniec pisze: 23 sty 2022, 22:48
      Radlik pisze: 23 sty 2022, 19:11
      kaliniec pisze: 23 sty 2022, 16:28

      A co ciekawego musi być w oleju? Total quartz fde 0W30 coś mu brakuje?
      Nie spełnia normy API SP czy Ilsac gf-6
      A czy olej zalewany w fabryce spełnia te normy?
      Ale to nic nie wnosi do problemu. Silnik ma cechy które trzeba chronić i dobrać odpowiednią ochronę..
      kaliniec
      Posty: 74
      Rejestracja: 25 lut 2020, 19:38
      model samochodu: Xceed

      Re: Olej do 1.5 T-GDI

      Post autor: kaliniec »

      Radlik pisze: 23 sty 2022, 22:51
      kaliniec pisze: 23 sty 2022, 22:48
      Radlik pisze: 23 sty 2022, 19:11

      Nie spełnia normy API SP czy Ilsac gf-6
      A czy olej zalewany w fabryce spełnia te normy?
      Ale to nic nie wnosi do problemu. Silnik ma cechy które trzeba chronić i dobrać odpowiednią ochronę..
      Kolega błysnął wiedzą w zakresie to ja ponawiam pytanie. Spełnia fabryka ww. normy czy nie? A czy w instrukcji obsługi jest ta norma wskazana czy nie? Bo jak rozumiem producent nie zna cech silnika i go nie chroni? Chyba że jest inaczej dlatego dopytuję.
      Xceed 1.4 T-GDI L+BL copper stone
      Radlik
      Posty: 37
      Rejestracja: 16 sty 2022, 19:36
      model samochodu: KIA Ceed 1.5 T-GDI SW 7DCT

      Re: Olej do 1.5 T-GDI

      Post autor: Radlik »

      kaliniec pisze: 24 sty 2022, 13:13
      Radlik pisze: 23 sty 2022, 22:51
      kaliniec pisze: 23 sty 2022, 22:48
      A czy olej zalewany w fabryce spełnia te normy?
      Ale to nic nie wnosi do problemu. Silnik ma cechy które trzeba chronić i dobrać odpowiednią ochronę..
      Kolega błysnął wiedzą w zakresie to ja ponawiam pytanie. Spełnia fabryka ww. normy czy nie? A czy w instrukcji obsługi jest ta norma wskazana czy nie? Bo jak rozumiem producent nie zna cech silnika i go nie chroni? Chyba że jest inaczej dlatego dopytuję.
      Normę i zalecenia są w instrukcji, zakładamy że producent zna swój silnik plus gonią go normy a my wiemy że lepiej trochę bardziej go smarować xw30 min ale jednak low saps i inne parametry są dla Nas ważne, a więc jaki olej po fabryce i nie 0w20?
      Shafted
      Posty: 25
      Rejestracja: 07 sty 2022, 12:57
      model samochodu: xceed 1,5 w prestiżu

      Re: Olej do 1.5 T-GDI

      Post autor: Shafted »

      Mam takie spostrzeżenie. I nie oceniam przekonań forumowiczów ale... czy nie byłoby dziwnym gdyby producent lał nieodpowiedni olej do silników które produkuje w milionach egzemplarzy? Sam projekt nowego silnika to stado ludzi o różnych specjalizacjach, wnioskuję z doświadczenia że znających się na robocie, bo jeśli są słabi to wylatują na zbity pysk. Potem jest praktyczna weryfikacja założeń i testy, dobór materiałów, płynów eksploatacyjnych i technik wytwórczych. Tysiące godzin pracy, testów, korekcji, testów, zatwierdzeń itd całego zespołu projektowego, tylko po to żeby zrobić na złość klientowi i narazić firmę na ogromne koszty reklamacyjne wlewając "za cienki" olej tu i ówdzie. Ale po to mamy przypadkowych klientów na przypadkowych forach internetowych ażeby wykryli ten spisek ;)
      To wasze silniki i możecie tam nawet nasikać jeśli wasze przekonanie o słuszności takiego czynu będzie wystarczająco mocne. Ale wtedy należy liczyć się z konsekwencjami. Moje mocne przekonanie jest takie że temu silnikowi będzie obojętne co za olej mu wlejecie jeśli SAE będzie zbliżone a API i ACEA zgodnie ze specyfikacją pod warunkiem że olej nie będzie podrobiony. Howgh.
      PS. Jestem psychofanem produktów Motula i powiadam wam że tylko ta olejowa ambrozja zaspokoji wszystkie potrzeby waszych silników i uspokoji rozedrgane niepokojem dusze ;)
      Pietruszka2393
      Posty: 57
      Rejestracja: 25 sty 2022, 22:08
      model samochodu: KIA CEED III SW MY22 1,5 T-GDI 160 KM BLP+AEB

      Re: Olej do 1.5 T-GDI

      Post autor: Pietruszka2393 »

      Zastanawia tylko dlaczego te "stado ludzi o różnych spacjalizacjach" na inny rynek (Wschód) po wszystkich testach zaleca inny olej?
      Z mojej strony mogę polecić filmy na kanale YT "Piotr Tester" i tabelę w Excelu na jego stronie. W niej dobrze widać, że niejeden olej 5W30 jest gorszy od dobrego 0W20. Ja do swojego CEEDa kupiłem MOTUL ECO-clean 8100 C5, GF-6a, SP. Czy to dobry wybór zobaczymy. Na lato zastanowię się czy nie wlać jakiegoś 5W30.
      KIA CEED III FL SW 2022r. 1,5 T-GDI 160 KM BLP+AEB Lunar Silver
      ODPOWIEDZ

      Wróć do „Kia Ceed”