Jaki olej do 1.0 tgdi 120 km ?
Olej do 1.5 T-GDI
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 cze 2021, 11:41
- model samochodu: KIA ceed CD; 1,5 T-GDi; 2021.
KIA cee'd SW; 1,6 GDI; 2015
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Własny olej: Millers Oils, XF Premium Engine Oil, ACEA C5/C6, 0w20.
Filtr i podkładka korka spustowego z serwisu.
Wymiana oleju po 5000 km w K&K Wojtanowicz w Wejherowie.
Koszt wymiany: pierwotny 312 zł, ostateczny 280 zł.
W tym również jest opłata za utylizację oleju.
Olej: 215 zł
Razem: 495 zł
Termin wymiany: grudzień 2021 r.
Filtr i podkładka korka spustowego z serwisu.
Wymiana oleju po 5000 km w K&K Wojtanowicz w Wejherowie.
Koszt wymiany: pierwotny 312 zł, ostateczny 280 zł.
W tym również jest opłata za utylizację oleju.
Olej: 215 zł
Razem: 495 zł
Termin wymiany: grudzień 2021 r.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Witam wszystkich,
posiadam Ceeda "przejsciowke", tzn buda przedlift z silnikiem 1.5 t-gdi. zamowiona w lutym, odebrana w maju 202 roku.
W moim przypadku w instrukcji producent do tego silnika zaleca olej 0W-30, 5W-30 we wszystkich krajach. ACEA A5/B5, albo API SN+/SP.
Samochod kupiony w Belgii.
Dodatkowo, co ciekawe interwal wymiany oleju okreslony jest na 15'000 km, albo 12 miesiecy, ale przy ciezkich warunkach jazdy spada on o polowe, czyli 7'500 km i 6 miesiecy. Co producent rozumie przez ciezkie warunki (wg. instrukcji):
A. jazda na krotkich odcinkach, tzn ponizej 8 km przy normalnej temperaturze i 16 km przy niskiej temp,
B. dlugie postoje z wlaczonym silnikiem, albo jazda z niska predkoscia,
C. czesta jazda w korkach,
D. czeste zatrzymywanie sie i ruszanie,
E. uzywanie oleju o nizszej jakosci od zalecanej.
Mysle, ze wiekszosc z nas spelnia kilka z tych warunkow. Wychodzi wiec na to, ze wartobyloby wymieniac olej czesciej.
Pozdrawiam.
posiadam Ceeda "przejsciowke", tzn buda przedlift z silnikiem 1.5 t-gdi. zamowiona w lutym, odebrana w maju 202 roku.
W moim przypadku w instrukcji producent do tego silnika zaleca olej 0W-30, 5W-30 we wszystkich krajach. ACEA A5/B5, albo API SN+/SP.
Samochod kupiony w Belgii.
Dodatkowo, co ciekawe interwal wymiany oleju okreslony jest na 15'000 km, albo 12 miesiecy, ale przy ciezkich warunkach jazdy spada on o polowe, czyli 7'500 km i 6 miesiecy. Co producent rozumie przez ciezkie warunki (wg. instrukcji):
A. jazda na krotkich odcinkach, tzn ponizej 8 km przy normalnej temperaturze i 16 km przy niskiej temp,
B. dlugie postoje z wlaczonym silnikiem, albo jazda z niska predkoscia,
C. czesta jazda w korkach,
D. czeste zatrzymywanie sie i ruszanie,
E. uzywanie oleju o nizszej jakosci od zalecanej.
Mysle, ze wiekszosc z nas spelnia kilka z tych warunkow. Wychodzi wiec na to, ze wartobyloby wymieniac olej czesciej.
Pozdrawiam.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ci co leją 0W20 będą płakać latem , ja rozważam przy kolejnej wymianie olej 0W40 lub 5W40
Re: Olej do 1.5 T-GDI
7 lat gwarancji ratuje nieco sprawe, ale w innym przypadku nie osmielilbym sie lac 0W-20. Chyba, ze w Norylsku.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Cześć, poprzednio od nowości jeździłem 1.6 GDI i z olejem zero problemów, a teraz nowy 1.5 T-GDI i jakiś dramat w doborze bo instrukcja swoje a ASO swoje. To jaki olej? W instrukcji a5b5 a powinien być chyba do GPFa?
https://ioleje.pl/eurol-ultrance-eco-0w ... 9_EALw_wcB
lub
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 43127.html
Co myślicie bo zwariuję a coś nam pierwszą wymianę chcę już wybrać bo 300 km już zrobione
https://ioleje.pl/eurol-ultrance-eco-0w ... 9_EALw_wcB
lub
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 43127.html
Co myślicie bo zwariuję a coś nam pierwszą wymianę chcę już wybrać bo 300 km już zrobione
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Na pewno nie 0W20 , rozważ 0W40 , zimą dobrze , latem bardzo dobrze , 0W30 lub 5W30 to takie minimum
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Do tego silnika znalazłem oleje:
RAVENOL EFS SAE 0W-20 USVO®, RAVENOL DFE SAE 0W-20 USVO®, EUROL ULTRANCE ECO 0W20, RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®, LM Special TEC AA 0W-20, LM Top Tec 6600 0W-20.
Pozdrawiam
Radlik
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Z instrukcji (nie tylko KIA/Hyundai) wynika, że oleje 0W20 a w niektórych przypadkach 0W16, są przede wszystkim po to by dane auto spełniło rygorystyczne eko-normy na danym rynku. Bo jak inaczej to zinterpretować skoro poza krajami, gdzie normy są łagodniejsze lub ich nie ma, w tych samych silnikach w tym samym zakresie temp. zaleca się stosowanie olejów o większej lepkości.
Jedno jest pewne, 0W20 chroni gorzej silnik niż ...W30/W40 (do rajdówek leją W50/W60). Do eko-jazdy emeryckiej 0W20 ujdzie, ale jak będziecie chcieli mu przycisnąć np. podczas gwałtownego wyprzedzania, to najpewniej film olejowy zostanie zerwany i dojdzie do bezpośredniego tarcia.
Najważniejsza zasada w doborze oleju, to nie wlewać rzadszego niż zalecany. W tym przypadku trudno o taki.
Należałoby zwrócić uwagę na parametry takie jak:
> LEPKOŚĆ KINEMATYCZNA w 100°C tu dla przykładu podam porównanie fabryczny TOTAL 0W20 ma wartość ok 9 a aprobowany TOTAL 5W30 ma wartość 12 To wpływa na ochronę silnika.
>SULFATED ASH (popiół siarczanowy) nie powinien być (znacznie) wyższy od zalecanego bo to ma wpływ na sprawność GPF/DPF olej z tzw. LOW SAPS. Nie full ani medium.
> TBN czyli zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania. Tu nie niższa, im wyższa liczba tym lepiej. (nie każdy producent podaje)
>HTHS czyli odporność filmu olejowego na zerwanie. Im wyższa wartość tym lepsza ochrona. W ...W30 będzie wyższa niż W20 analogicznie ...W40 do W30
Temperaturą zapłonu i zamarzania nie ma co się przejmować w Polsce o ile bierzemy 0W... lub 5W... Zapłon jest zawsze powyżej 200 st. Takich temp. sprawny silnik nie osiąga.
Każdy sam powinien sobie odpowiedzieć czego oczekuje po aucie przy swojej technice jazdy i w ten sposób dobrać olej pod wzgl. lepkości.
Na 0W20 chcąc wcisnąć mocnej gaz miej świadomość, że jest to "woda po parówkach" Jak masz ciężką nogę i lubisz upalać to 0 lub 5W40.
Rzecz wiadoma, że zanim nie złapie temp. nie ciśniemy. Ja nie przekraczam 3 tys. obr. póki nie osiągnie optymalnej.
Olej o większej lepkości (ochronie) do którego KIA nie powinna się przyczepić w przypadku realizacji gwarancji (jakby co rzeczoznawca w sądzie to udowodni) jest między innymi TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30. Ma aprobację KIA/Hyundai. Jest LOW SAPS i spełnia normę API SN PLUS która jest istotna dla silników z bezpośrednim wtryskiem w których niestety występuje zjawisko LSPI czyli przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości obrotowej.
Lubię czasem przycisnąć i czerpać przyjemność z zjazdy, więc wybieram lepszą ochroną silnika niż niższe spalanie o 0,2 - 0,5l które osiągnięto zapewne warunkach laboratoryjnych.
Pozdrawiam
Jedno jest pewne, 0W20 chroni gorzej silnik niż ...W30/W40 (do rajdówek leją W50/W60). Do eko-jazdy emeryckiej 0W20 ujdzie, ale jak będziecie chcieli mu przycisnąć np. podczas gwałtownego wyprzedzania, to najpewniej film olejowy zostanie zerwany i dojdzie do bezpośredniego tarcia.
Najważniejsza zasada w doborze oleju, to nie wlewać rzadszego niż zalecany. W tym przypadku trudno o taki.
Należałoby zwrócić uwagę na parametry takie jak:
> LEPKOŚĆ KINEMATYCZNA w 100°C tu dla przykładu podam porównanie fabryczny TOTAL 0W20 ma wartość ok 9 a aprobowany TOTAL 5W30 ma wartość 12 To wpływa na ochronę silnika.
>SULFATED ASH (popiół siarczanowy) nie powinien być (znacznie) wyższy od zalecanego bo to ma wpływ na sprawność GPF/DPF olej z tzw. LOW SAPS. Nie full ani medium.
> TBN czyli zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania. Tu nie niższa, im wyższa liczba tym lepiej. (nie każdy producent podaje)
>HTHS czyli odporność filmu olejowego na zerwanie. Im wyższa wartość tym lepsza ochrona. W ...W30 będzie wyższa niż W20 analogicznie ...W40 do W30
Temperaturą zapłonu i zamarzania nie ma co się przejmować w Polsce o ile bierzemy 0W... lub 5W... Zapłon jest zawsze powyżej 200 st. Takich temp. sprawny silnik nie osiąga.
Każdy sam powinien sobie odpowiedzieć czego oczekuje po aucie przy swojej technice jazdy i w ten sposób dobrać olej pod wzgl. lepkości.
Na 0W20 chcąc wcisnąć mocnej gaz miej świadomość, że jest to "woda po parówkach" Jak masz ciężką nogę i lubisz upalać to 0 lub 5W40.
Rzecz wiadoma, że zanim nie złapie temp. nie ciśniemy. Ja nie przekraczam 3 tys. obr. póki nie osiągnie optymalnej.
Olej o większej lepkości (ochronie) do którego KIA nie powinna się przyczepić w przypadku realizacji gwarancji (jakby co rzeczoznawca w sądzie to udowodni) jest między innymi TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30. Ma aprobację KIA/Hyundai. Jest LOW SAPS i spełnia normę API SN PLUS która jest istotna dla silników z bezpośrednim wtryskiem w których niestety występuje zjawisko LSPI czyli przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości obrotowej.
Lubię czasem przycisnąć i czerpać przyjemność z zjazdy, więc wybieram lepszą ochroną silnika niż niższe spalanie o 0,2 - 0,5l które osiągnięto zapewne warunkach laboratoryjnych.
Pozdrawiam