Kia Ceed 1.4 t-gdi

forum użytkowników modelu Ceed
Kiart
Posty: 35
Rejestracja: 18 lut 2021, 09:23
model samochodu: Kia ceed 1.4 T - GDi

Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: Kiart »

Witam mam pytanie .Jakie macie wrażenia jazdą Ceedem 1.4 t-gdi trasa,miasto,wyprzedzanie itd.
Ethelgore
Posty: 38
Rejestracja: 09 paź 2020, 22:32
model samochodu: Ceed III GT

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: Ethelgore »

Sam zakupiłem coś innego ale z pewnych powodów miałem okazję dłuższą chwilę pojeździć Ceedem 1.4 manual i Ceedem SW 1.4 DCT.

Silnik jest bardzo przyjemny, w szczególności jeśli rozważasz DCT. Do ~120 jest bardzo żwawy, ale w spalaniu niesamowicie podatny na styl jazdy. Problematyczne w dalekiej przyszłości może być to że jest dla KII jest martwa jednostka, zastąpiona przez 1.5. Ogółem, jeśli nie planujesz przesadnie szaleć to jest to fajny silnik, jednak jak zawsze polecam się przejechać. Taki Ceed jest dostępny w wielu wypożyczalniach, może wziąć takiego na jakiś weekend?
Gielu
Posty: 170
Rejestracja: 04 gru 2019, 13:44
model samochodu: Ceed III SW 1.4 T-GDi

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: Gielu »

Pozytywne.
w00jt3k.88
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2020, 10:56
model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 t-gdi

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: w00jt3k.88 »

Jak się nagrzeje (a następuje to szybko) to jest bardzo ładnie. Cichy, na postoju w ogóle nie słychać pracy. Jest dynamiczny i w miarę ekonomiczny (pali ciut więcej niż tsi czy podobne). Mam nalatane 35k km i nic się nie dzieje póki co, polecam :)
mzak
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:29
model samochodu: Ceed 1.4 T-GDI

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: mzak »

Kiart pisze: 21 lut 2021, 22:12 Witam mam pytanie .Jakie macie wrażenia jazdą Ceedem 1.4 t-gdi trasa,miasto,wyprzedzanie itd.
Wydaje się optymalnym rozwiązaniem do Ceeda HB manual. Jego główne atuty to żwawość i ekonomika.
Ale nie wiem jakie miałbym o nim zdanie w połączeniu ze skrzynią DCT - zbyt krótko używałem.
mzak
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:29
model samochodu: Ceed 1.4 T-GDI

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: mzak »

w00jt3k.88 pisze: 22 lut 2021, 09:12 Jak się nagrzeje (a następuje to szybko) to jest bardzo ładnie. Cichy, na postoju w ogóle nie słychać pracy. Jest dynamiczny i w miarę ekonomiczny (pali ciut więcej niż tsi czy podobne). Mam nalatane 35k km i nic się nie dzieje póki co, polecam :)
Właśnie, jak się nagrzeje... podczas ostatnich, solidnych mrozów pierwsze uruchomienie po nocy dawało ciekawe efekty dźwiękowe... odniosłem wrażenie, że skrzynka chyba pracuje bez oleju.... po kilku minutach wszystko normalnie. U Was też tak było?
wroceed
Posty: 72
Rejestracja: 09 cze 2020, 11:54
model samochodu: KIA CEED III SW 1.4 T-GDI BL2+AEB

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: wroceed »

Właśnie, jak się nagrzeje... podczas ostatnich, solidnych mrozów pierwsze uruchomienie po nocy dawało ciekawe efekty dźwiękowe... odniosłem wrażenie, że skrzynka chyba pracuje bez oleju.... po kilku minutach wszystko normalnie. U Was też tak było?
[/quotem

uważam, że silnik jest cichy nawet na zimno...mam porównanie np. do sąsiada mercedesa cla - silnik benzynowy tylko nie wiem jaki (jakieś 2 lata ma to auto) (obydwa mój i sąsiada stoją w garażu podziemnym)...jak tamten odpali to aż żal tego słychać...raz z żoną siedzimy w aucie po odpaleniu, chcemy ruszać, a żona się pyta mnie co to za hałas, co tak rzęzi...ja jej na to odpowiadam, że to tylko mercedes sąsiada:)
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: zarathos »

To głównie pompa wysokiego ciśnienia. Tak, na wysokim mrozie daje "czadowe" efekty dźwiękowe, ale szybko mija.

Co do samego Ceeda to po 2,5 roku i 67000 już kilometrów mogę powiedzieć tylko tyle, że wóz się sprawdza. Silnik jest wystarczająco elastyczny żeby móc się samochodem pobawić na zakrętach. DCT bym do tego silnika nie wziął. Jak nim jeździłem to miałem wrażenie, że kastrował silnik z charakteru, chociaż niewątpliwie to wygodne rozwiązanie. Nie ma problemów z wyprzedzaniem, jak się zredukuje (a ten silnik to lubi) i pociągnie po obrotach to można się zdziwić jak fajnie zrywne to autko. W większym ruchu można się pobawić trzymając się na ogonie jakiegoś Porsche bo on nie ma szans wyciągnąć mocy z silnika, a Kijanka pracuje cały czas na optymalnej i maksymalnej mocy :D

Ogólnie nie żałuję, że kupiłem HB 1.4 turbo z manualem chociaż przy moim stylu użytkowania bardziej sprawiłby się diesel - więcej kasy by zostawało w kieszeni.
Sid
Posty: 368
Rejestracja: 01 sty 2021, 15:25
model samochodu: Ceed
Lokalizacja: Polska

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: Sid »

Świeżo zakupiony. Wersja M. Zrobiłem do tej pory niewiele jeszcze (300km), ale nie mam negatywnych uwag. Wykonanie bardzo dobre (w porównaniu z innymi autami), spalanie 5,5 na kompie, silnik elastyczny (na drogach krajowych nie ma problemów z wyprzedzaniem), audio bardzo dobre (można nieco poprawić prostym, ale skutecznym korektorem), komfort jazdy nie jest zły. Jedynie troche mnie irytuje asystent pasa ruchu. Ale można go wyłączyć, by nie przeszkadzał :D.
:D Ceed 1.4 t-gdi. :D
Sid
Posty: 368
Rejestracja: 01 sty 2021, 15:25
model samochodu: Ceed
Lokalizacja: Polska

Re: Kia Ceed 1.4 t-gdi

Post autor: Sid »

I dziś pierwsze negatywne zaskoczenie. Syn na ręcznym ruszył, a po chwili silnik stracił moc. Pomogło zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Raczej nie sądze, by ruszenie na ręcznym było powodem utraty mocy. Ciekawe, czy problem z utratą mocy się powtórzy?
:D Ceed 1.4 t-gdi. :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”