Koszty serwisu / przeglądy / ASO

forum użytkowników modelu Ceed
randri
Posty: 148
Rejestracja: 29 paź 2020, 15:21
model samochodu: Proceed GT'20; Xceed'22 1.5 t-gdi DCT; Xceed"23 1.6 204 KM GT line,
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: randri »

Brałem pod uwagę, że wolę przyjechać ze swoim olejem - dlatego dla mnie się nie opłaca :)
pdarecki
Posty: 1
Rejestracja: 05 lip 2021, 20:13
model samochodu: Ceed

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: pdarecki »

Przegląd gwarancyjny przy przebiegu 90000kkm - 486 pln
Olej C3 ichniejszy 5,2l - 250 pln
Filtry - 210 pln
Płyn hamulcowy - 85 pln
Wycieraczki przód i tył - 200 pln
Tarcze i klocki przód - 830 pln
Wymiana tarcz i klocków - 430 pln
Przegląd lakieru - 95 pln

Jak pokazałem fakturę bratu który prowadzi warsztat samochodowy to złapał się za głowę widząc ceny części i robocizny. Przepłaciłem o jakieś 100% i to biorąc pod uwagę oryginalne części.

ASO KIA Nadarzyn.
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 321
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: bielaPL »

pdarecki pisze: 05 lip 2021, 20:37 Jak pokazałem fakturę bratu który prowadzi warsztat samochodowy to złapał się za głowę widząc ceny części i robocizny. Przepłaciłem o jakieś 100% i to biorąc pod uwagę oryginalne części.

ASO KIA Nadarzyn.
To jest koszt utrzymania gwarancji i spokojnej głowy, u gienka byłoby połowę taniej, ale bez przegladu gwarancyjnego i lakieru, a wbrew pozorom troche tam sprawdzają. Poza tym u gienia często jest problem z FV, tzn może być ale wtedy + 1/3 ;).
Miałem wcześniej Fiata Bravo. Po 5 latach wymieniłem w ASO rozrząd. Cena oczywiście też 2 razy większa niż normalnie. Ale byś się zdziwił co ASO robiło a co gienek. Dużo więcej ASO dotykało i podmieniało elementów, nie tylko pasek i pompa wody.
Pazdzioch
Posty: 334
Rejestracja: 17 lip 2019, 20:54
model samochodu: Kia ceed kombi 1,6 benzyna 2012/13

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: Pazdzioch »

Kupując auto z salonu raczej każdy się liczy z kosztami . Nie stać Cię na przeglądy w ASO nie kupuj auta z salonu. Kup używkę i zmieniaj u Gienia w warsztacie o 50% taniej bez żadnej gwarancji 😏
Napisałem ogólnie , nie mam na myśli gościa z bratem w warsztacie
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: camelleon »

pdarecki pisze: 05 lip 2021, 20:37
Jak pokazałem fakturę bratu który prowadzi warsztat samochodowy to złapał się za głowę widząc ceny części i robocizny. Przepłaciłem o jakieś 100% i to biorąc pod uwagę oryginalne części.
nie rozumiem, jesli brat ma legalny warsztat i regon rejestrowany jako warsztat mechaniki pojazdowej a nie np sklep miesny, to robisz u niego przeglad zgodnie z zasadami z ksiazeczki podpinasz fakture za czesci wbijasz w ksiazeczke wszsytko co bylo robione, pieczatka mechanika i gwarancja utrzymana.. (jesli o to chodzi).. prawo unijjjne nie zmusza cie do serwisowania w ASO.. ;)
Mess with the best
Die like the rest
ryj3k
Posty: 69
Rejestracja: 12 kwie 2021, 11:25
model samochodu: CEED 1.5 TGDI DCT

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: ryj3k »

camelleon pisze: 28 lip 2021, 11:31 nie rozumiem, jesli brat ma legalny warsztat i regon rejestrowany jako warsztat mechaniki pojazdowej a nie np sklep miesny, to robisz u niego przeglad zgodnie z zasadami z ksiazeczki podpinasz fakture za czesci wbijasz w ksiazeczke wszsytko co bylo robione, pieczatka mechanika i gwarancja utrzymana.. (jesli o to chodzi).. prawo unijjjne nie zmusza cie do serwisowania w ASO.. ;)
Od kiedy coś takiego niby funkcjonuje? Pierwszy raz słyszę żeby nie autoryzowany serwis mógł w podtrzymywać gwarancje. A co jeżeli auto ma elektroniczna książke serwisowa (grupa vag)? Gdzie wtedy mam sobie wpiąć tą fakture? :D
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 321
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: bielaPL »

ryj3k pisze: 28 lip 2021, 12:49 Od kiedy coś takiego niby funkcjonuje? Pierwszy raz słyszę żeby nie autoryzowany serwis mógł w podtrzymywać gwarancje. A co jeżeli auto ma elektroniczna książke serwisowa (grupa vag)? Gdzie wtedy mam sobie wpiąć tą fakture? :D
długo, poczytaj o GVO
https://www.auto-swiat.pl/porady/jak-ni ... so/36zem2r
Tharkan
Posty: 14
Rejestracja: 01 maja 2021, 13:16
model samochodu: KIA ceed SW 1.4 TGDi 7DCT

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: Tharkan »

Ceed SW 1.4 T-GDI pierwszy przegląd po roku z przebiegiem 13796 km:
- wymiana filtra przeciwpyłkowego
- wymiana filtra oleju
- wymiana oleju
- podkładka korka oleju
- diagnostyka.
Koszt: 427 zł.
Warszawa Cardroom.
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: camelleon »

ryj3k pisze: 28 lip 2021, 12:49 Od kiedy coś takiego niby funkcjonuje? Pierwszy raz słyszę żeby nie autoryzowany serwis mógł w podtrzymywać gwarancje. A co jeżeli auto ma elektroniczna książke serwisowa (grupa vag)? Gdzie wtedy mam sobie wpiąć tą fakture? :D
elektroniczna ksiazka..- "Dokonując naprawy lub okresowego przeglądu pojazdu koncernu Volkswagen, niezależny warsztat ma możliwość bezpłatnego wpisania zakresu przeprowadzonych prac do tzw. elektronicznej książki serwisowej. ... Niezależny warsztat może bezpłatnie dokonywać wpisu do elektronicznej książki serwisowej o przeprowadzonej naprawie."

szukasz problemu gdzie go nie ma..

i mowimy o warsztacie a nie o garazu pana mietka gdzie sie passaty naprawia :D:D
Mess with the best
Die like the rest
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Koszty serwisu / przeglądy / ASO

Post autor: camelleon »

ryj3k pisze: 28 lip 2021, 12:49 Od kiedy coś takiego niby funkcjonuje? Pierwszy raz słyszę żeby nie autoryzowany serwis mógł w podtrzymywać gwarancje.
Dyrektywa GVO
W dniu 17 listopada 2010 przyjęte zostały poprawki do europejskiego rozporządzenia Euro 5/6, obowiązujące obecnie wspólnie z Rozporządzeniem o Wyłączeniach Blokowych w Motoryzacji (461/2010 z 1 czerwca 2010, „nowe GVO”). Wyżej wymienione akty prawne Unii Europejskiej są obowiązującymi na terenie Polski źródłami prawa, przewyższającymi w hierarchii stosowania ustawy polskie. Celem tej regulacji było zagwarantowanie dostępu zarówno do tańszych części i podzespołów motoryzacyjnych, jak i tańszych usług serwisowych, oferowanych przez niezależne warsztaty.
Dzięki dyrektywie GVO, nieuczciwe i monopolistyczne praktyki producentów samochodów zostały ograniczone, a każdy właściciel pojazdu ma prawo wyboru, czy chce serwisować i naprawiać swój pojazd w ASO, czy niezależnym serwisie.
Mess with the best
Die like the rest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”