Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Dzień Dobry wszystkim.
Posiadam Kie Ceed CRDI 115KM Euro 2012. Mam problem z nierówną pracą silnika uzależnioną od temperatury powietrza. Przy temperaturze poniżej 12° C praktycznie auto jedzie idealnie, silnik równo pracuje. Powyżej 12° C zaczynają się kłopoty, a im wyższa temperatury tym objawy narastają. Objawy to:
- nierówna praca silnika
- szarpanie i dławienie mocy przy dodawania gazu
- powyżej 2000 obrotów objawy są maskowane i praktycznie niezauważalne.
Mechanik jak na razie nie chce się za to zabrać. Na komputerze brak błędów. Filtry i oleje wymieniane na bieżąco. Jakieś podpowiedzi.
Posiadam Kie Ceed CRDI 115KM Euro 2012. Mam problem z nierówną pracą silnika uzależnioną od temperatury powietrza. Przy temperaturze poniżej 12° C praktycznie auto jedzie idealnie, silnik równo pracuje. Powyżej 12° C zaczynają się kłopoty, a im wyższa temperatury tym objawy narastają. Objawy to:
- nierówna praca silnika
- szarpanie i dławienie mocy przy dodawania gazu
- powyżej 2000 obrotów objawy są maskowane i praktycznie niezauważalne.
Mechanik jak na razie nie chce się za to zabrać. Na komputerze brak błędów. Filtry i oleje wymieniane na bieżąco. Jakieś podpowiedzi.
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Mam dokładnie te same objawy. kto rozwiązał problem??? Pomóżcie
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 29 lis 2019, 02:48
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
g-n wiem, w d-bylem, ale czy to nie jest ten sam objaw co w ostatnich dizlach i akcji serwisowej (optima), ze jakas pompa byla wadliwa ?
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Teraz zimno i problem nie istnieje, taka ciekawostka- w lecie męczarnia, a na forum brak odpowiedzi:(((( szkoda
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Serio nikt nie ma takich objawów???Pomocy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 cze 2020, 17:19
- model samochodu: Cee'd
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Mam to samo i nigdzie nie ma informacji czy ktoś sobie z tym poradził.
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Może wydajność intercoolera jest za mała i powietrze trafiające do komory spalania jest za gorące?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 cze 2020, 17:19
- model samochodu: Cee'd
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Byłem u jednego elektryka, który powiedział, że wg niego to jest coś nie tak z zaworem EGR a raczej z elektroniką od EGR. Pojechałem do drugiego majstra i zaślepiliśmy na próbę EGR i szarpanie ustało. Teraz pytanie, czy szukać problemu w EGR i go naprawiać, bo zaczyna mi zaśmiecać DPF i ciągle włącza się jego dopalanie (jakieś 4-5 miesięcy temu był czyszczony), czy wziąć i to wszystko wywalić w cholerę.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 04 lip 2020, 14:20
- model samochodu: Kia Cee'd II; 1,6 CRDi 128KM
- Lokalizacja: Legnica
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Zobacz czy nie zacina ci się trzpień pod elektrozaworem. U mnie pomogło smarowanie bo zdarzalo się, że za xx razem ruszania ręką się blokował.
Re: Szarpanie przy wysokiej temperaturze powietrza
Serio zwykły banalny EGR.....ja w salonie Kia Patecki, komputery, kasa, kawki i diagnoza....auto idealne , jak nowe, brak błędów, gość mi polecił Chip tuning( sam sobie mam poszukać firmy), w Autoryzowanym warsztacie!!!!! Oni mogą po kolei wymieniać wtryski, pompę, oprogramowanie 500 zł, na chybił trafił, do skutku. Decyduje się pan?????? Czyli jak piszesz Nasze EGR, są niewidoczne dla komputera, i nie widzi jego błędu....Pewnie kupię nowy , oby to to.