1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

forum użytkowników modelu Ceed
kseb
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2019, 08:49
model samochodu: Ceed

1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: kseb »

Cześć,

Chciałbym się przywitać, bo to pierwszy post na forum. Rozpoczynam przygodę z Kia i mam na początku dylemat.

Stoję przed wyborem nowej Kia Ceed i nie wiem na jaki silnik się zdecydować. Proszę o pomoc i opinie.
Jeździłem już testowo dwoma wersjami i obie mi bardzo pasują.
Samochód będę wykorzystywał głównie:
- w mieście - krótkie odcinki co 1-2 dni (2-3km) - mieszkam bardzo blisko pracy
- wyjazdy na weekendy/narty (też nie wszystkie, trasa ok 100-150km)
- 1 wyjazd gdzieś dalej na wakacje
Kto jeździ: rodzina 2+2, już bez wózków

Oczytałem się w Intenecie na temat problemów z turbiną i są generalnie dwie szkoły: jedni mówią, żeby na krótkich dystansach unikać, bo nie silnik nie zdąży się nagrzać i turbina pójdzie w piach. Druga szkoła mówi, żeby się nie przejmować, bo to inna termika silnika, inne technologie - że generalnie problemy z turbinami to problem diesli.

Samochód w wersji t-GDI jest droższy o ok. 8tys. Czy sądzicie, że warto brać ten lepszy w takim przypadku?
vegeciak
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2019, 12:19

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: vegeciak »

Nie wypowiem się w kwestii awaryjności, ale nie wyobrażam sobie jazdy z 3 pasażerami wolnossącym silnikiem 1.4. Jeśli już kupowałbym nowe auto za kilkadziesiąt tysięcy, to tylko i wyłącznie z turbiną - komfort jazdy jest nieporównywalnie większy. Krótkie dystanse szkodzą każdemu silnikowi (nawet wolnossącemu), więc jeśli człowiek bałby się ewentualnych usterek, to w takich sytuacjach w ogóle powinien chodzić pieszo a samochód zostawić w garażu. Nie popadajmy w paranoję...
wjt
Posty: 12
Rejestracja: 03 mar 2019, 17:44

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: wjt »

Kilka miesięcy temu miałem podobny dylemat. Wątek na ten temat znajdziesz bez problemu. Również obawiałem się turbiny i finalnie kupiłem słabszy silnik wolnossący MPI. Mocy czasami brakuje podczas wyprzedzania. Tu trzeba odrobinę cierpliwości, bo trzeba poczekać na więcej miejsca. Rakieta to nie jest, ale nie odczułem aby silnik był jakoś strasznie za słaby. Dodam, że kupiłem kombi. Zdarzały mi się już wyjazdy z 4 dorosłymi osobami na pokładzie + cały bagażnik bagaży. Na trasach szybkiego ruchu nie było żadnego problemu. Auto jedzie. Można je rozpędzić do ponad 180 k/h (z pasażerami i bagażami). Oczywiście w ramach testów. Normalna jazda autostradowa te 120-140 km nie robi na tym silniku żadnego wrażenia. W terenie pagórkowatym lub wręcz górzystym trzeba po prostu redukować biegi. Jeżeli nie jesteś typem wyścigowca, który musi być wszędzie pierwszy, 100 KM w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy. Kiedyś, tak na marginesie, objechałem Alpy Szwajcarskie Meganką z silniczkiem 75 KM i dała radę. Za różnicę w cenie obu silników można tankować (przy Twoich dystansach) pewnie ze dwa lata ;) Ja nie żałuję wyboru, ale jestem spokojnym kierowcą i potrzebuję samochodu do przyjemnego przemieszczania się. Spalanie 100 KM MPI w trasie w granicach 5.9-6.2 l z pasażerami i z non stop włączoną klimą. Średnie z kilku tysięcy kilometrów 7.8 l, z tym że większość dystansu to miasto.
fido70
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2019, 19:35
model samochodu: Kia Ceed III

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: fido70 »

kseb pisze: 10 lip 2019, 09:06 Cześć,

Chciałbym się przywitać, bo to pierwszy post na forum. Rozpoczynam przygodę z Kia i mam na początku dylemat.

Stoję przed wyborem nowej Kia Ceed i nie wiem na jaki silnik się zdecydować. Proszę o pomoc i opinie.
Jeździłem już testowo dwoma wersjami i obie mi bardzo pasują.
Powiem tak - sprawdzałem ten silnik w Cee'd II generacji z 2017r. i powiem tyle, że jest zdecydowanie słabiej niż 1.9TDI 105KM. Zależy co chcesz uzyskać, ale jako taka dynamika zaczyna się od 3000 obr/min
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: Piotrek »

No brawo, porównanie bajka. Chyba długo nad nim musiałeś myśleć. Nawet bardzo długo. Co to za zestawienie uturbionego diesla z wolnossącym benzyniakiem? Albo silnika 1.9 z 4 cylindrami do trzycylindrowego 1.0. No proszę.
Przecież to nie ta pojemność i rodzaj paliwa.
Ameryki też nikt nie odkryje mówiąc, że w małolitrażowym wolnossaku dynamika zaczyna się powyżej 3k RPM. Chcesz bez turbiny dynamikę z wolnossaka poniżej tej wartości obrotów to patrz w stronę HEMI, albo chociaż czegoś co ma 6 garów w dowolnym układzie i przynajmniej 3000cm^3 pojemności.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
fido70
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2019, 19:35
model samochodu: Kia Ceed III

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: fido70 »

Nie musiałem długo myśleć. To porównanie z życia. Jeśli Ci przeszkadza, to mogę krótko - 1.4/100KM tylko wtedy, jak jeździsz sam, najlepiej bez bagażu i niewiele oczekujesz.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: Piotrek »

Rozumiem, że miałeś 1.9TDI I teraz porównujesz to do 1.4. Spoko. Tylko z merytorycznego punktu widzenia takie porównanie jest guzik warte bo nie możesz bezpośrednio porównywać jednostek o różnej pojemności, zasilanych innym paliwem I różniących się takim delikatnym szczegółem jak turbina. To nie ten stopień sprężania, moment obrotowy I przede wszystkim przebieg krzywej momentu.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Fancik
Posty: 46
Rejestracja: 03 sie 2019, 19:24
model samochodu: Kia Ceed 2013 i XCeed 1.5 2022/23 automat

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: Fancik »

Witajcie
Mam od trzech lat Kia Ceed 1.4 benzyna 100 KM .Miałem także sposobność porównania z silnikiem 1.6 który ma chyba 130 KM.
Jest różnica wyraźna ,ale kosztem spalania niestety.
Wszystko zależy od charakteru jazdy jaki kierowca stosuje. Jadąc w trasę np. Chorwacja auto 100 KM nie ustępuje innym na autostradzie ( poza bolidami 150 i więcej KM ) . Co z tego przy ruszaniu ktoś jest szybszy , ale po chwili i tak się zrównujemy a niejednokrotnie te 100 KM , paląc mniej paliwa jedzie szybciej , bo kolega z szybszego auta oszczędza paliwo ( poza ruszaniem :)) .
Wybierając trzeba wiedzieć do czego tak na prawdę jest mi ta moc potrzebna . Prawdą jest że silniki bez Turbiny są mniej awaryjne , ale technika idzie do przodu więc już niedługo i tak nie będzie wyboru.
Przyznaję że są momenty iż brakuje mi mocy i chętnie bym zmienił na coś mocniejszego , ale jak porównam ceny to mi przechodzi.
Przy różnicy 8 tysięcy wybrałbym jednak słabszy silnik ,ale to forma oszczędna. Jednak jak bym miał pieniądze to bym się nie zastanawiał i kupił Kia Ceed z mocniejszym silnikiem bo dopiero od 130 -140 KM w tym aucie można być pewnym że nie zabraknie mocy.
Także wybór zawsze jest zależny od wielu czynników .
Jeśli są pytania co do 1.4 100 KM to chętnie odpowiem....
nowicjjusz
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2019, 16:01
model samochodu: KIA CEED III

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: nowicjjusz »

sam mam duży dylemat czy brać z turbiną, czy bez?....
wstępnie znalazłem egzemplarz bez turbiny i w tygodniu jadę na jazdę testową:
https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed- ... bbfe726340

Możecie fachowym okiem spojrzeć na tę ofertę? czy jest do czego się przyczepić?
możecie mi wytłumaczyć o co chodzi z tą klasą samochodu L + BL? to znaczy, że jest to L z kilkoma elementami BL?

I co oznacza skrót CP1?
vegeciak
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2019, 12:19

Re: 1.4 100KM MPI czy 1.4 140KM t-GDI

Post autor: vegeciak »

1. Czy brać z turbiną czy bez to już musisz sobie sam odpowiedzieć. Ja na przykład na auta bez turbo nawet nie patrzę. Moim zdaniem komfort jazdy uturbioną benzyną będzie nieporównywalnie większy. Przynajmniej tyle dobrego, że 1.4 100KM w Kii Ceed ma 6-biegową skrzynię biegów.

2. Oferty nie ocenię, bo ocena auta na podstawie zdjęć to wróżenie z fusów. Mogę odnieść się jedynie do ceny. Tak na szybko - nowe 1.4 100KM w tej wersji kosztuje 73990 (wersja L) + 4000 (pakiet Business Line) + 2300 (lakier metalik) = 80290. Uwzględniając rabat powiedzmy 4% (grupy zawodowe, firmy albo posiadacze Kii otrzymają nieco więcej - nie napisałeś czy się pod to "łapiesz") wychodzi ok. 77 tysięcy. Cena z oferty to prawie 10 tysięcy mniej. Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy to rozsądny "rabat" za używkę.

3. L + BL to oznaczenie wersji L z dołożonym pakietem Business Line. Oznacza to, że powinieneś mieć wyposażenie wersji L + wszystkie elementy pakietu Business Line. Tu drobna uwaga, niedawno Kia wprowadziła dwa pakiety Business Line, tj. BL1 i BL2, kiedyś był tylko jeden (i to tego "starego" BL dotyczy oferta). Wydaje mi się (ale tu trzeba by porównać aktualny cennik ze starym), że stare BL nie różni się niczym od nowego BL1 (czyli z istotniejszych elementów dodaje pełne LEDy z przodu, 17-calowe aluminiowe felgi, nawigację, DAB).

4. Skrót CP1 oznacza rodzaj tapicerki. Normalnie byłaby cała czarna, a ta z ogłoszenia (czyli CP1) ma jasne siedziska/oparcia foteli oraz boki drzwi. Rodzaj tkaniny chyba się nie różni, tzn. jest to połączenie materiału i ekoskóry. Kwestia gustu co pasuje Ci bardziej. Jeden powie, że całe czarne wnętrze wygląda zbyt ponuro, inny z kolei będzie twierdził, że połączenie niebieskiego (lakier), czarnego i białego (tapicerka) to już zbyt dużo różnych kolorów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”