Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

forum użytkowników modelu Ceed
amatoramator
Posty: 12
Rejestracja: 08 maja 2019, 14:15
model samochodu: chcę kupić Ceed II

Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

Post autor: amatoramator »

Przymierzam się do zmiany auta... powoli bez ciśnienia i presji na czas. Aktualnie grupa VW TDI 110 KM 2002 r, ale z racji szwindli, które wyprawiają odwróciłem się na zawsze od rynku Niemieckiego.

Wybrałem podobne gabarytowo auto:

- Ceed II generacji (najchętniej 2015- , pierwsze modele zawsze mają jakieś niedociągnięcia, po FL auto też ładniejsze w detalach)
- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI
- nie biorę pod uwagę domontowania instalacji LPG, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są b.zbliżone
- kwotowo do 40000 pln
- wyłącznie I właść, kupione w kraju (ofert jest sporo, przeważa CRDI)

Charakter mojej jazdy. Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy, jeśli eksploatacja okaże się "tania" być może będę jeździł częściej. Preferuję jazdę dynamiczną, ale bez wyścigów i palenia opon. 100 KM w 1,4 jak dla mnie powinno wystarczyć. Aha auto może mieć 2-3 tygodniowe przestoje.. podobno Ceed posiada tzw "hebel" żeby odłączyć instalacje bez potrzeby zdejmowania klemy z akumualtora ?? super by było.

Kilka pytań w związku z zakupem:

1
istnieje możliwość rozpoznanie silnika i wyposażenia po nr VIN ? Jeśli tak, to gdzie i w jaki sposób ?

2
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej ?

3
silniki CRDI: polecane są 1,6 ? Które wersje posiadają DPF, a które koło dwumasowe ? Lepiej 110 czy 138 KM ? Ewentualnie jakie oznaczenia ?

4
silnik LPG: polecane są 1,4 z racji prostoty i taki bym preferował, warto kupić używane auto z fabryczną instalacją LPG ? Czytałem negatywne opinie, że wymagana lubryfikacja, gniazda nie są utwardzane = częstsze regulacje luzów zaworowych, ale co ile km ? chyba trzeba demontować wałki rozrządu ?, częstsza wymiana świec. Poza tym po 80000-100000 km może być w różnym stanie... na co wtedy zwrócić uwagę ? Część prac pewnie jako mechanik bym wykonał o ile nie są niezbędne specialistyczne narzędzia. Istotna upierdliwość i czas na to potrzebny.

5
jak rozpoznać z zewnątrz czy reflektor jest xenonowy i czy były one jako standard w niektórych wersjach ? Ewent za dopłatą ? W ogłoszeniach praktycznie nie występują. Ewnt jak problematyczne jest doposażenie: spryskiwacze, instalacja itp ? Same używane reflektory nie są kosztowne. Wolałbym takie mieć, ale też nie wiem czy w tym modelu jest jakaś znacząca różnica halogen/xenon żeby zawracać sobie głowę.

6
jak bardzo różni się twardość zawieszenia wersji GTline i GT ?

7
nie upieram się na LPG, ale diesle co oczywiste w cywilizowanych krajach powoli idą w odstawkę, poza tym coraz częściej nie są wpuszczane w pewne strefy (nie to żebym ich nie lubił, bo Nm dają frajdę, ale myślę o przyszłości i dalszej odsprzedaży za kilka lat) . Mam możliwość garażowania auta na podwórku, ale jeśli będzie z LPG to pewnie dla bezpieczeństwa pod chmurką/wiatą.

8
na rynku krajowym niektóre egemplarze nie posiadają gwarancji.. nie posiadam wiedzy czy to celowy z rozsądku zabieg właścicieli czy chęć nadmiernego przyszczędzenia z wszelkimi tego konsekwencjami. Podobno przeglądy są dość drogie, a zmianę oleju czy filtrów LPG można przecież zrobić samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to pdoobnie jak z ubezpieczniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy.

9
na co zwrócić uwagę przy zakupie użwyanego auta z powyższymi silnikami ?

Dziekuję z góry za wszelką pomoc i podzielenie się doświadczeniami.

p.s. do admina część przycisków m.in. edytuj jest nie widoczna w trybie wysoki kontrast (dla osób niedowidzących)
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

Post autor: Piotrek »

Jeżeli chodzi o LPG to:
1. Przy przebiegach rzędu 5000km rocznie regulacja luzów zaworowych (jeśli musi być, a niekoniecznie bo tam chyba jest hydrauliczna kompensacja) odbywa się co 15-30 tys km w zależności od silnika. Czyli w Twoim przypadku co 3-6 lat.
2. Lubryfikacja gniazd to jest bajka żeby wyciągnąć kasę od ludzi, więc tym się nie przejmuj. Jeśli jednak samochód ma już taki system zamontowany to licz się z dodatkowym wydatkiem na płyn do lubryfikatora (nie znam dokładnie częstotliwości dolewek).
3. Żeby ocenić stan instalacji przy zakupie musiałbyś sie wybrać do jakiegoś instalatora na przegląd w celu weryfikacji jakie sa czasy wtrysków, jak stoi sprawwa z podciśnieniem w kolektorze I jakie są długo I krótkoterminowe wskaźniki kompensacji paliwowej. Po odczycie tych danych instalator/serwisant będzie w stanie powiedzieć Ci jak mniej więcej wygląda stan silnika i instalacji LPG.
4. Jeśli chcesz samochód z fabrycznym LPG sprawdź najpierw jakiego ta instalacja jest producenta czy to nie jest jakiś noname o wątpliwej dostępności do instalatorów i części (fiat ma takie instalacje teraz), albo czy nie jest to instalacja premium typu Prins/Vialle bo wtedy za serwis zapłacisz dużo więcej niż w STAGu czy BRC.
5. Wymiana świec przy LPG powinna mieć miejsce co 30-50tys km w zależności od tego jakie świece założysz i w jakiej kondycji jest silnik, cewki i przewody.
6. Wyposażenie można sprawdzić po numerze VIN w salonie - jest to operacja darmowa.
7. Po co chcesz odłączać instalację w czasie postoju nawet na 2-3 tygodnie? Jak samochód jest wyłączony to elektrozawór odcina dopływ LPG do instalacji.
8. Co do xenonów to patrz punkt 6. a na samochodzie można to poznać po spryskiwaczach.
9. Garażować spokojnie samochód z LPG możesz - w czasie przeglądów zawsze sprawdzana jest szczelność instalacji (przynajmniej tak powinno być). A jesli jest jakiś wyciek to od razu go poczujesz bo LPG ma charakterystyczny zapach - wtedy podjeżdżasz do swojego instalatora i usterka jest usówana zazwyczaj od ręki.
10. W czasie jazdy próbnej takim samochodem (koniecznie musi być zimny) zwróć uwagę na moment przełączenia z PB na LPG czy nie ma wtedy szarpnięć, czkawki i spadku mocy.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

Post autor: kon »

5000km rocznego przebiegu i chcesz LPG albo diesla?
Po co? Przecież to nie ma sensu - nie opłaca się.
Kup benzynę, na gwarancji.
amatoramator
Posty: 12
Rejestracja: 08 maja 2019, 14:15
model samochodu: chcę kupić Ceed II

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

Post autor: amatoramator »

Koledzy dzięki za wartościowe podpowiedzi, w szczególlności dla Piotrek. Przepraszam, za opóźnienie, ale nie otrzymałem powiadomień o odpowiedziach, albo je gdzieś przeoczyłem.

Piotrek,

7
Głównie rozładowywanie akumulatora... a w sumie zawsze to jakieś dodatkowe zabezpieczenie bez względu na rodzaj paliwa.

8
faktycznie spryskiwacze.. :) dzwonienie do salonu z każdym autem z lekka bez sensu, bo codziennie jakieś nowe ogłoszenia.


Kon,
przy zakupie auta używanego i zbliżonych cenach modeli diesel/benzyna ma to jakiś sens.
Rozumiem, że masz na myśli gwarancję dla auta używanego... bo zakup nowego dla mojego charakteru eksploatacji jest zupełnie bez sensu. Z innych powodów czysto ekonomicznych również.

Widzę stosunkowo dużo diesli z przebiegami 150000 - 200000 km. Pochodzą z firm/leasingów. Jak to w życiu po różnych kierowcach/osobach, ale przynajmniej nie naprawiane w stodole i nie kombinowane. Cenowo 2/3 wartości giełdowej. Nie płacić się opłaty skarbowej bo to zakup od firmy. Warto wziąść pod uwagę ? Przebiegi jak pisałem w moim przypadku minimalne, zatem po kilku latach i tak zbliżę się rocznikowo do średniej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”