Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

forum użytkowników modelu Ceed
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: colin23 »

Witam

Mój pierwszy post i kilka pytań: mocno interesuje mnie zakup nowej Ceed GT 204KM w manualu. Na poczatek pytanie czy ktoś z Was taki samochód posiada i może o nim powiedzieć coś dobrego :-) Ewentualnie może ktoś jeździł? Głównym rywalem do zakupu jest nowy Focus w wersji ST_line z silnikiem 180KM. Niestety dealerzy Kia (woj.śląskie) mają do jazd testowych tylko ProCeedy GT i tylko z automatami. Ja jednak chcę manual. Środek w PRO i Ceed GT podobno jest identyczny. Czekam na Wasze uwagi.
hill
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2019, 12:17
model samochodu: CEDD GT

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: hill »

Cześć colin23 , o co dokładnie pytasz , Ja wczoraj zamówiłem Ceeda GT w automacie.
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: colin23 »

To tak:
- Twoja pierwsza Kia ?
- zastanawiałeś się nad czymś jeszcze?
- jaki dostałes rabat? Mnie po trzech wizytach kierownik zaproponował ok.4%.
Poza tym głównie chciałem spytać o manuala przy tej mocy i jak się ma do tego tryb sport? Niestety mogłem tylko się przejechać wersją 140.

Tak jak pisałem głównym konkurentem jest Focus. Jeden i drugi ma plusy i minusy. Generalnie jestem w kropce.
- Zewnętrznie przód remis, tył i sylwetka lekko na strnę focusa choć tu dwie rury robią wrażenie.
- Wewnątrz trudno powiedzieć bo za mało jeździłem focusem i kia. Chyba ciut lepsze fotele w GT. Kierownica lepsza w Focusie. Tylna kanapa i brak otworu na narty to duży minus w Kia.
- Moc samochodu zblizona ale lekka przewaga dla Kia bo jednak to 4 cylindry a Focus 3. Pytanie jak te silniki będą się sprawować mając np. 100tys km?
- Hamulce chyba lepsze w KIA
I największy problem to ogólnie zawieszenie. Za mało można powiedzieć po 20 minutach jazdy tymi samochodami.
kuba0701
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2019, 10:35

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: kuba0701 »

Cześć colin. Miałem podobny dylemat. Kupiłem focusa stline 182km, ale teraz rezygnuję i zamówię kia ceed gt w automacie. To z czego od zawsze focus był znany, czyli swietne prowadzenie dzięki wielowahacziwemu zawieszeniu z tyłu, właśnie jest wyrzucane ze wszystkich focusów niekombi. Poczytaj:https://spidersweb.pl/autoblog/ford-foc ... zenie/amp/
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: colin23 »

Wiem. Czytałem o tym już jakiś czas temu. Ale powiem szczerze że 8 na 10 kierowców w normalnym użytkowaniu nie zauważy tej zmiany. Zrobiłem 20 minut wersją 150 i tyle samo 120 na belce. Zdecydowanie najważniejsze jest ogólne prowadzenie, działanie skrzyni i jakość wykonania w środku teraz i po 3 latach. No i całość bryły samochodu. Focus ST ma to coś co bardziej mnie przekonuje. Minimalnie. Kia fajnie burczy z wydechu. Za to np. spalanie focusa wydaje się być mniejsze a różnica koni to ok. 20.
A czy silnik w Kia GT to ta sama jednostka co w modelu poprzednim?
hill
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2019, 12:17
model samochodu: CEDD GT

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: hill »

colin23 pisze:To tak:
- Twoja pierwsza Kia ?
- zastanawiałeś się nad czymś jeszcze?
- jaki dostałes rabat? Mnie po trzech wizytach kierownik zaproponował ok.4%.
Poza tym głównie chciałem spytać o manuala przy tej mocy i jak się ma do tego tryb sport? Niestety mogłem tylko się przejechać wersją 140.

Tak jak pisałem głównym konkurentem jest Focus. Jeden i drugi ma plusy i minusy. Generalnie jestem w kropce.
- Zewnętrznie przód remis, tył i sylwetka lekko na strnę focusa choć tu dwie rury robią wrażenie.
- Wewnątrz trudno powiedzieć bo za mało jeździłem focusem i kia. Chyba ciut lepsze fotele w GT. Kierownica lepsza w Focusie. Tylna kanapa i brak otworu na narty to duży minus w Kia.
- Moc samochodu zblizona ale lekka przewaga dla Kia bo jednak to 4 cylindry a Focus 3. Pytanie jak te silniki będą się sprawować mając np. 100tys km?
- Hamulce chyba lepsze w KIA
I największy problem to ogólnie zawieszenie. Za mało można powiedzieć po 20 minutach jazdy tymi samochodami.
Nie pierwsza, to będzie druga Kia , mamy już w domu od 3 lat Sportka , raczej nie brałem pod uwagę czego innego bo w tej kwocie nikt nie ma szans, i do tego długa gwarancja i serwisy bardzo przystępne cenowo. Rabat na działalność 5%. Jeździłem cały weekend Pro ceedem i wszystko mi przypasowało, jakość jest bardzo bardzo dobra, 4 cylindry są , układ wydechowy jest prawdziwy (oglądałem w salonie Ceeda Gt dokładnie i wszystko wewnątrz jest to samo co w PRO) Samochód jest lżejszy od pro ceeda o około 30kg w danych technicznych wszystko jest , trochę krótsza droga hamowania też w krótkim ceedzie jest. Zawieszenie twardsze od zwykłych ceedów , ale tak musi być , ponoć po zakrętach naprawdę dużymi prędkościami można pokonywać.
darek byd
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2019, 18:20
model samochodu: PROCEED GT

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: darek byd »

colin23 pisze:To tak:
- Twoja pierwsza Kia ?
- zastanawiałeś się nad czymś jeszcze?
- jaki dostałes rabat? Mnie po trzech wizytach kierownik zaproponował ok.4%.
Poza tym głównie chciałem spytać o manuala przy tej mocy i jak się ma do tego tryb sport? Niestety mogłem tylko się przejechać wersją 140.

Tak jak pisałem głównym konkurentem jest Focus. Jeden i drugi ma plusy i minusy. Generalnie jestem w kropce.
- Zewnętrznie przód remis, tył i sylwetka lekko na strnę focusa choć tu dwie rury robią wrażenie.
- Wewnątrz trudno powiedzieć bo za mało jeździłem focusem i kia. Chyba ciut lepsze fotele w GT. Kierownica lepsza w Focusie. Tylna kanapa i brak otworu na narty to duży minus w Kia.
- Moc samochodu zblizona ale lekka przewaga dla Kia bo jednak to 4 cylindry a Focus 3. Pytanie jak te silniki będą się sprawować mając np. 100tys km?
- Hamulce chyba lepsze w KIA
I największy problem to ogólnie zawieszenie. Za mało można powiedzieć po 20 minutach jazdy tymi samochodami.
Jako nowy użytkownik Proceeda GT pozwolę sobie również odpowiedzieć na Twoje pytania...(Pytałeś o Ceeda GT ale z tego co wszędzie piszą to auta są wręcz identyczne)

-Moja pierwsza Kia (skusiła mnie gwarancja 7lat lub 150 tys km, wygląd, no i fajny silnik za fajne pieniążki);
-Myślałem też o Mondeo hybrydzie (bodajże 180KM), i Hyundaiu Tucsonie (po jeździe próbnej zrezygnowałem z Hyundaia);
-Auto zamawiałem na początku lutego (załatwiałem sobie finansowanie z innego banku niż ten oferowany przez Kie)- dostałem dywaniki w gratisie i holowanie także niewiele :lol:
-Ja mam skrzynię AT i spisuje się rewelacyjnie- w trybie sport odczuwalna lepsza dynamika i dźwięk wydechu również (chociaż tutaj pomagają głośniki);
-Zawieszenie projektowane przez inżyniera który wcześniej projektował zawiechy w Bmw serii M i naprawde auto świetnie trzyma się drogi. Szczególnie na dobrej nawierzchni auto w zakrętach prowadzi się rewelacyjnie.
Makarons
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2018, 01:23
model samochodu: Optima + ProCEED GT

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: Makarons »

hill pisze:Nie pierwsza, to będzie druga Kia , mamy już w domu od 3 lat Sportka , raczej nie brałem pod uwagę czego innego bo w tej kwocie nikt nie ma szans, i do tego długa gwarancja i serwisy bardzo przystępne cenowo. Rabat na działalność 5%. Jeździłem cały weekend Pro ceedem i wszystko mi przypasowało, jakość jest bardzo bardzo dobra, 4 cylindry są , układ wydechowy jest prawdziwy (oglądałem w salonie Ceeda Gt dokładnie i wszystko wewnątrz jest to samo co w PRO) Samochód jest lżejszy od pro ceeda o około 30kg w danych technicznych wszystko jest , trochę krótsza droga hamowania też w krótkim ceedzie jest. Zawieszenie twardsze od zwykłych ceedów , ale tak musi być , ponoć po zakrętach naprawdę dużymi prędkościami można pokonywać.
Jak dostałeś auto na cały weekend i gdzie?
hill
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2019, 12:17
model samochodu: CEDD GT

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: hill »

Makarons pisze:
hill pisze:Nie pierwsza, to będzie druga Kia , mamy już w domu od 3 lat Sportka , raczej nie brałem pod uwagę czego innego bo w tej kwocie nikt nie ma szans, i do tego długa gwarancja i serwisy bardzo przystępne cenowo. Rabat na działalność 5%. Jeździłem cały weekend Pro ceedem i wszystko mi przypasowało, jakość jest bardzo bardzo dobra, 4 cylindry są , układ wydechowy jest prawdziwy (oglądałem w salonie Ceeda Gt dokładnie i wszystko wewnątrz jest to samo co w PRO) Samochód jest lżejszy od pro ceeda o około 30kg w danych technicznych wszystko jest , trochę krótsza droga hamowania też w krótkim ceedzie jest. Zawieszenie twardsze od zwykłych ceedów , ale tak musi być , ponoć po zakrętach naprawdę dużymi prędkościami można pokonywać.
Jak dostałeś auto na cały weekend i gdzie?

Na taką możliwość - sytuację długo musiałem pracować , ale zaowocowało to zaufaniem także to nie jest tak że adres Ci podam i każdy może dostać samochód na weekend :D
maveric
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2019, 21:45
model samochodu: PROCEED GT

Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem

Post autor: maveric »

colin23 pisze: 17 kwie 2019, 13:09 Witam

Mój pierwszy post i kilka pytań: mocno interesuje mnie zakup nowej Ceed GT 204KM w manualu. Na poczatek pytanie czy ktoś z Was taki samochód posiada i może o nim powiedzieć coś dobrego :-) Ewentualnie może ktoś jeździł? Głównym rywalem do zakupu jest nowy Focus w wersji ST_line z silnikiem 180KM. Niestety dealerzy Kia (woj.śląskie) mają do jazd testowych tylko ProCeedy GT i tylko z automatami. Ja jednak chcę manual. Środek w PRO i Ceed GT podobno jest identyczny. Czekam na Wasze uwagi.
Witam

Stoję przed podobnym wyborem. Biorę tez pod uwagę Hondę Civic 1,5 182KM. Jeździłem ProCeedem GT automat i dla mnie wrażenia z jazdy na plus.
Przede wszystkim świetny silnik, trzeba się pilnować bo na zwykłej drodze można zapomnieć się (tak szybko przyspiesza). Wcześniej myślałem nad manualem ale po jeździe automatem to jednak wyraźnie jestem za automatem. Automat jest genialny zmienia szybko bez szarpania, można się skupić tylko na prowadzeniu. Środek na wysokim poziomie. dźwięk wyraźnie głośniejszy w trybie sport. Tryb sport to taka zabawa na chwile. Widoczna jest zwiększona reakcja na dodanie gazu. Dźwięk w trybie sport może na dłuższych dystansach męczyć. Co do twardości zawieszenia to tryb comfort jest dla mnie odpowiedni nie jest za sztywny. Ogólnie wrażenia pozytywne. Co do focusa ST_LINE to nie jeździłem ale siedziałem i oglądałem na żywo. Auto w tym niebieskim kolorze jest ładniejsze nisz CEED GT. Ale jak wchodzę do środka to już słabo. Plastik wszechobecne słabsze fotele ogólnie deska wg mnie gorsza. Nie mam porównania do jazdy.

Jaki kolor wg was najlepszy do CEEDA GT?

pozdrawiam
Tomek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”