Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Samochód zamówiony . Ostatecznie wybór padł na Ceed GT. Dodatkowo dobrałem do niego pakiet bezpieczeństwa, navi, zimowy i panoramę. Kolor biały. Samochód jest już w produkcji, dlatego zgodnie z zapewnieniem sprzedawcy ma być w salonie do końca czerwca.
Udało mi się również przetestować światła led. Działają bardzo fajnie, prawie tak dobrze jak te w stingerze (nie mają jednak dynamicznego doświetlania oraz święcą trochę krócej). To, że mają manualną regulację jeszcze o niczym nie świadczy. W seacie czy VW też nie ma potrzeby montować automatycznego poziomowania. Gdyby tak było to również należałoby montować spryskiwacze, a te są w opcji.
Dla zainteresowanych, Golf 1.5 tsi 150 km z dsg + wyposażenie - 141 000 zł (po zniżce, katalogowo 156 000 zł), Mercedes A 220 4matic + wyposażeniem - 223 000 zł, Kona 1.6 177 km automat - 113 000 zł (nie ma aktywnego tempomatu), Seat leon 1.5 tsi dsg 150 km + wyposażenie 132 000 zł, Toyota corolla 2.0 hybrydowa 180 km 135 000 zł
Udało mi się również przetestować światła led. Działają bardzo fajnie, prawie tak dobrze jak te w stingerze (nie mają jednak dynamicznego doświetlania oraz święcą trochę krócej). To, że mają manualną regulację jeszcze o niczym nie świadczy. W seacie czy VW też nie ma potrzeby montować automatycznego poziomowania. Gdyby tak było to również należałoby montować spryskiwacze, a te są w opcji.
Dla zainteresowanych, Golf 1.5 tsi 150 km z dsg + wyposażenie - 141 000 zł (po zniżce, katalogowo 156 000 zł), Mercedes A 220 4matic + wyposażeniem - 223 000 zł, Kona 1.6 177 km automat - 113 000 zł (nie ma aktywnego tempomatu), Seat leon 1.5 tsi dsg 150 km + wyposażenie 132 000 zł, Toyota corolla 2.0 hybrydowa 180 km 135 000 zł
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Gratuluję zakupu, automat czy manual?
Ja wciąż nie mogę się zdecydować między Ceedem GT, Focusem ST, Mazdą 3 (z silnikiem Skyactiv-X), a może czymś jeszcze innym.
Kia ma wszystko co trzeba, tj. bardzo dobre osiągi, atrakcyjny design, dobre materiały w środku i kosztuje w dodatku zdecydowanie mniej od pozostałych konkurentów. Problemem jest niestety głośny (najgłośniejszy?) wydech, który w Proceedzie GT z automatem mi przeszkadzał. Cały czas liczę, że w hatchbacku z manualem może będzie nieco ciszej, ale boję się zaryzykować i kupić auto za ponad 100 tysięcy w ciemno (nigdzie nie ma tej wersji do jazd testowych i pewnie prędko nie będzie).
Focus ST oferuje najlepsze osiągi, ale aż tak mocnego auta nie potrzebuję. Względem Ceeda jest też sporo droższy (licząc na szybko - ok. 25 tysięcy) i dużo gorzej wykończony w środku. Plusy to agresywniejszy design z zewnątrz, lepsze światła i "przyjaźniejszy" wydech (oceniając po filmach na YT, na egzemplarze w salonach trzeba czekać do lipca/sierpnia).
Mazda rozpieszcza materiałami w środku (IMHO najlepsze z tej trójki), ma matrycowe LEDy, atrakcyjny wygląd, ale nie wiem, czy nawet z mocniejszym silnikiem osiągi będą wystarczające.
Eech... I bądź tu mądry...
Ja wciąż nie mogę się zdecydować między Ceedem GT, Focusem ST, Mazdą 3 (z silnikiem Skyactiv-X), a może czymś jeszcze innym.
Kia ma wszystko co trzeba, tj. bardzo dobre osiągi, atrakcyjny design, dobre materiały w środku i kosztuje w dodatku zdecydowanie mniej od pozostałych konkurentów. Problemem jest niestety głośny (najgłośniejszy?) wydech, który w Proceedzie GT z automatem mi przeszkadzał. Cały czas liczę, że w hatchbacku z manualem może będzie nieco ciszej, ale boję się zaryzykować i kupić auto za ponad 100 tysięcy w ciemno (nigdzie nie ma tej wersji do jazd testowych i pewnie prędko nie będzie).
Focus ST oferuje najlepsze osiągi, ale aż tak mocnego auta nie potrzebuję. Względem Ceeda jest też sporo droższy (licząc na szybko - ok. 25 tysięcy) i dużo gorzej wykończony w środku. Plusy to agresywniejszy design z zewnątrz, lepsze światła i "przyjaźniejszy" wydech (oceniając po filmach na YT, na egzemplarze w salonach trzeba czekać do lipca/sierpnia).
Mazda rozpieszcza materiałami w środku (IMHO najlepsze z tej trójki), ma matrycowe LEDy, atrakcyjny wygląd, ale nie wiem, czy nawet z mocniejszym silnikiem osiągi będą wystarczające.
Eech... I bądź tu mądry...
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Proszę:lukasmasdes pisze: ↑06 cze 2019, 18:02 To, że mają manualną regulację jeszcze o niczym nie świadczy. W seacie czy VW też nie ma potrzeby montować automatycznego poziomowania. Gdyby tak było to również należałoby montować spryskiwacze, a te są w opcji.
https://youtu.be/VPtEfC20cck?t=587
Oczywiście autko świetne , sam się na nie czaję Gratuluję W Twoim przypadku to rewelacyjnie będzie wyglądał Stinger i Ceed GT na podjeździe
P.S - Oczywiście zobowiązuję Cie do pełnego "rewiu" auta.
Co najmniej 20zdjęc , opiś + krótki film
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Dzięki, jak żona odbierze auto na pewno coś zamieszczę.
Auto będzie z automatem.
Też miałem zastrzeżenia do głośności wydechu, ale auto ma jeździć głównie w mieście i krótkich trasach.
Jeśli chodzi o mazdę to odpadła z dwóch powodów: 1. słabe osiągi, 2. cena prawie 130 000 zł
Auto będzie z automatem.
Też miałem zastrzeżenia do głośności wydechu, ale auto ma jeździć głównie w mieście i krótkich trasach.
Jeśli chodzi o mazdę to odpadła z dwóch powodów: 1. słabe osiągi, 2. cena prawie 130 000 zł
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Odnosząc się do reflektorów to wskazy link potwierdza tylko to o czym pisałem. Jeśli moc przekracza 2000 lumenów wymagane jest stosowanie automatycznego poziomowania i spryskiwaczy. Niewiadomo czeku Marek o tym nie wspomina. Jeśli nie ma jednego lub drugiego to oznacza że reflektory nie przekraczają tej wartości. Zarówno w VW, Seacie czy Mercedesie nie stosuje się łącznie tych systemów, dlatego w żadnym z tych aut światła mogą mieć podobną moc do cededa. Zastanawia mnie tylko czemu Marek nie mówił o tym samym w teście Mercedesa A? Tam nie ma przecież nawet w opcji dokupić spryskiwaczy reflektorów, a to oznacza że te muszą dawać moc mniejsza niż 2000 lukenów?
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Moim zdaniem Focus ST to już inna liga. Bardziej pasuje tu FOCUS ST-LINE ze 182Km silnikiem. Plus na pewno wygląd i prowadzanie. Minus wyraźny wnętrze.vegeciak pisze: ↑07 cze 2019, 02:18 Gratuluję zakupu, automat czy manual?
Ja wciąż nie mogę się zdecydować między Ceedem GT, Focusem ST, Mazdą 3 (z silnikiem Skyactiv-X), a może czymś jeszcze innym.
Kia ma wszystko co trzeba, tj. bardzo dobre osiągi, atrakcyjny design, dobre materiały w środku i kosztuje w dodatku zdecydowanie mniej od pozostałych konkurentów. Problemem jest niestety głośny (najgłośniejszy?) wydech, który w Proceedzie GT z automatem mi przeszkadzał. Cały czas liczę, że w hatchbacku z manualem może będzie nieco ciszej, ale boję się zaryzykować i kupić auto za ponad 100 tysięcy w ciemno (nigdzie nie ma tej wersji do jazd testowych i pewnie prędko nie będzie).
Focus ST oferuje najlepsze osiągi, ale aż tak mocnego auta nie potrzebuję. Względem Ceeda jest też sporo droższy (licząc na szybko - ok. 25 tysięcy) i dużo gorzej wykończony w środku. Plusy to agresywniejszy design z zewnątrz, lepsze światła i "przyjaźniejszy" wydech (oceniając po filmach na YT, na egzemplarze w salonach trzeba czekać do lipca/sierpnia).
Mazda rozpieszcza materiałami w środku (IMHO najlepsze z tej trójki), ma matrycowe LEDy, atrakcyjny wygląd, ale nie wiem, czy nawet z mocniejszym silnikiem osiągi będą wystarczające.
Eech... I bądź tu mądry...
Mazda 3 - piękna. Skyactiv-X zrobi swoje. Na minus zdecydowanie cena i pewnie duże problemy z cienkim lakierem. Nie wiem czy ten problem został rozwiązany. Nikt o tym nie mówi.
CEED GT plusy cena i wyposażenie, Minusy - głośność i przeciętny wygląd.
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
W kwestii osiągów i ceny na pewno.
Gdyby nie głośny/nieprzyjemny wydech w Ceedzie GT, to nawet nie oglądałbym się za konkurencją tylko jak najszybciej zamawiał Kię. Problem w tym, że w Proceedzie GT z automatem hałas był moim zdaniem zdecydowanie zbyt duży, a szanse na to że hatchback z manualem okaże się zauważalnie cichszy są raczej niewielkie (szkoda, że nie ma nigdzie tej wersji do testów). Nie chcę też ryzykować i kupować auta za ponad 100 tysięcy licząc, że później na własną rękę jakoś je wygłuszę. Szukam więc po innych markach, rozważając jednocześnie zwiększenie budżetu.
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Odpowiedział na komentarz pod wcześniejszym filmem o i30N ( ten jest o i30N Fastback) , musisz cofnać z 20sek.od momentó który zaznaczyłem jednak masz rację , tyczy się to wszystkich marek. Jest to norma/przepis a nie widzimisię Hyunday/Kia.lukasmasdes pisze: ↑08 cze 2019, 00:37 Odnosząc się do reflektorów to wskazy link potwierdza tylko to o czym pisałem. Jeśli moc przekracza 2000 lumenów wymagane jest stosowanie automatycznego poziomowania i spryskiwaczy. Niewiadomo czeku Marek o tym nie wspomina. Jeśli nie ma jednego lub drugiego to oznacza że reflektory nie przekraczają tej wartości. Zarówno w VW, Seacie czy Mercedesie nie stosuje się łącznie tych systemów, dlatego w żadnym z tych aut światła mogą mieć podobną moc do cededa. Zastanawia mnie tylko czemu Marek nie mówił o tym samym w teście Mercedesa A? Tam nie ma przecież nawet w opcji dokupić spryskiwaczy reflektorów, a to oznacza że te muszą dawać moc mniejsza niż 2000 lukenów?
Jak strasznie brzmiałoby to powiedziane przy teście Mercedesa ... Celowo , czy nie ? Trudno powiedzieć.
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
Coś się zmieniło u Was w sprawie terminów?
Postanowiłem w wolnej chwili napisać do Kia Polska. W odpowiedzi dostałem potwierdzenie o opóźnieniach w fabryce m.in. przez pogodę i dużo zamówień Terminu nikt nie jest w stanie podać. Już mi ręce opadają. Jak tak dalej pójdzie to wyjdzie mi ten samochód pod choinkę
Czas szukać opcji awaryjnej i chyba przeprosić się z Civikiem.
Postanowiłem w wolnej chwili napisać do Kia Polska. W odpowiedzi dostałem potwierdzenie o opóźnieniach w fabryce m.in. przez pogodę i dużo zamówień Terminu nikt nie jest w stanie podać. Już mi ręce opadają. Jak tak dalej pójdzie to wyjdzie mi ten samochód pod choinkę
Czas szukać opcji awaryjnej i chyba przeprosić się z Civikiem.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Ceed GT - pytania przed zakupem
U mnie brak informacji o terminie. Nie jest to jakiś szczególny problem dla mnie, no może poza tym, że do końca lipca żona ma ubezpieczenie i ważny przegląd w obecnym aucie, ale nastawiłem się już na to, że będzie do końca czerwca. Nie myślę na razie nad jakąś alternatywą, bo wiem, że w innych markach okres oczekiwania jest dłuższy. W VW to około 10 miesięcy. Na seata też coś koło 6 miesięcy trzeba czekać. Więc gdyby w Kia była w 3 miesiące to i tak niezły wynik.
Z ciekawostek powiem, że ostatnio wpadł mi w ręce cennik nowej 208, nad którą też się zastanawiałem. Wersja 1,2 z automatem 130 km i dodatkowym wyposażeniem to ponad 120 k zł. Masakra, żeby miejskie auta w cywilnych wersjach kosztowały pond 100k.
A z ciekawości, jaki jest czas oczekiwania na Hondę?
Z ciekawostek powiem, że ostatnio wpadł mi w ręce cennik nowej 208, nad którą też się zastanawiałem. Wersja 1,2 z automatem 130 km i dodatkowym wyposażeniem to ponad 120 k zł. Masakra, żeby miejskie auta w cywilnych wersjach kosztowały pond 100k.
A z ciekawości, jaki jest czas oczekiwania na Hondę?