Klimatronic Ceed 1 problem
Klimatronic Ceed 1 problem
Na początku chciałem wszystkich przywitać
Od kilku dni jestem posiadaczem Kia Ceed 1,6 crdi z 2007 roku , pisze bo może ktoś z Was szanowych użytkowników mi podpowie bo mam taki problem z klimatronikiem a mianowicie ... Klimatronik działa 0:1 tzn jak dam na pozycję LO to leci zimne powietrze a jak dam np na 15 st, to już otwiera ogrzewanie na maxa i nie ważne czy jest 21 czy 17 ciągle grzeje na maxa - jak wróce na Lo to znów zamyka - brak płynnej regulacji temp. Co może być przyczyną , czy miał ktoś z Was taki przypadek ? Brak błędów w klimatroniku , klapa nie zacięta działa ale tylko zerojedynkowo
Od kilku dni jestem posiadaczem Kia Ceed 1,6 crdi z 2007 roku , pisze bo może ktoś z Was szanowych użytkowników mi podpowie bo mam taki problem z klimatronikiem a mianowicie ... Klimatronik działa 0:1 tzn jak dam na pozycję LO to leci zimne powietrze a jak dam np na 15 st, to już otwiera ogrzewanie na maxa i nie ważne czy jest 21 czy 17 ciągle grzeje na maxa - jak wróce na Lo to znów zamyka - brak płynnej regulacji temp. Co może być przyczyną , czy miał ktoś z Was taki przypadek ? Brak błędów w klimatroniku , klapa nie zacięta działa ale tylko zerojedynkowo
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
Klimatyzacja stara się zrobić zadaną temperaturę w całym aucie. Grzeje na 100% aż dojdzie do zadanej temperatury.
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
no właśnie chyba coś jest nie tak bo jechałem ponad 30 km i nadal grzeje tak samo , nie ma różnicy wtedy czy dam jej 24 czy 15 st. grzeje tak samo , na maxa lub wcale - w moim drugim aucie jak przełaczam pokrętłem od temp, to słychać jak potencjometr delikatnie przestawia klapkę , a tu nie ma tego otwiera na maxa lub zamyka na maxa
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lut 2019, 23:13
- model samochodu: Ceed
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
Mam to samo. Zmiana panelu sterujacego nie pomaga. Zakladalem 3 rozne i bez roznicy. Czyszczenie czujnika nie pomoglo. Zamienilem klape nawiewu na nowa, ta cieple zimne powietrze. Tez nie pomoglo. Jedyne co wpadlo mi do glowy to ze czujnik oklamuje na jakies 2-3*C i jak dasz 20 stopni to dopnie na 23. A takie temperatury 3 stopnie sa bardzon odczuwalne. Mozesz dac nawiew na szybe bo wiadomo paruja i na nogi wtedy ladnie cieple powietrze z nog leci do gory i czujnik szybciej wylapie.
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
krótkie odcinki nie sa problemem , gorzej jak jedzie się dalej wtedy robi się naprawde gorąco w aucie nawet jak mam na 15 st :/ problem w tym , że u mnie wogóle nie reaguje czy jest 15 czy 28 st. nie ma różnicy - wogóle nie słychać aby potencjometr przestawiał klapkę , dopiero jak dam na LO to wtedy słychać , że zamyka całkowicie
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
Spróbuj tego
Wykonanie procedury odczytu kodów błędów klimy:
panel właczony w trybie auto(może być również w trybie manualnym np. nadmuch tylko na szybę lub tylko na dół)
naciskamy i przytrzymujemy w tej pozycji wył. off
jednocześnie naciskamy cztero-krotnie w ciągu 2 sek.
przycisk nawiew na twarz
Auto-klima przechodzi w tryb diagnostyki.
cyfry 00 oznaczają brak błędów
naciskamy off kończąc całą procedurę.
Lista kodów
11- Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
12- Czujnik temperatury wewnętrznej – zwarcie w obwodzie
13- Czujnik temperatury otoczenia – otwarty obwód
14- Czujnik temperatury otoczenia – zwarcie w obwodzie
15- Czujnik temperatury [wody?] – otwarty obwód
16- Czujnik temperatury [wody?] – zwarcie w obwodzie
17- Czujnik parownika – otwarty obwód
18- Czujnik parownika – zwarcie w obwodzie
19- Sprzężenie zwrotne siłownika [Temp] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
20- Awaria siłownika [Temp]
21- Sprzężenie zwrotne siłownika w trybie [Vent] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
22- Awaria siłownika trybu [Vent]
25- Sprzężenie zwrotne siłownika dopływu powietrza – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
26- Awaria siłownika dopływu powietrza
27- Czujnik AQS – otwarty [obwód]
28- Czujnik AQS - zwarcie [w obwodzie]
31- Awaria czujnika AQS
34- Sprzężenie zwrotne siłownika [podłogowego?] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
35- Awaria siłownika [podłogowego?]
36- Sprzężenie zwrotne siłownika DEF – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
37- Awaria siłownika DEF
Wykonanie procedury odczytu kodów błędów klimy:
panel właczony w trybie auto(może być również w trybie manualnym np. nadmuch tylko na szybę lub tylko na dół)
naciskamy i przytrzymujemy w tej pozycji wył. off
jednocześnie naciskamy cztero-krotnie w ciągu 2 sek.
przycisk nawiew na twarz
Auto-klima przechodzi w tryb diagnostyki.
cyfry 00 oznaczają brak błędów
naciskamy off kończąc całą procedurę.
Lista kodów
11- Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
12- Czujnik temperatury wewnętrznej – zwarcie w obwodzie
13- Czujnik temperatury otoczenia – otwarty obwód
14- Czujnik temperatury otoczenia – zwarcie w obwodzie
15- Czujnik temperatury [wody?] – otwarty obwód
16- Czujnik temperatury [wody?] – zwarcie w obwodzie
17- Czujnik parownika – otwarty obwód
18- Czujnik parownika – zwarcie w obwodzie
19- Sprzężenie zwrotne siłownika [Temp] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
20- Awaria siłownika [Temp]
21- Sprzężenie zwrotne siłownika w trybie [Vent] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
22- Awaria siłownika trybu [Vent]
25- Sprzężenie zwrotne siłownika dopływu powietrza – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
26- Awaria siłownika dopływu powietrza
27- Czujnik AQS – otwarty [obwód]
28- Czujnik AQS - zwarcie [w obwodzie]
31- Awaria czujnika AQS
34- Sprzężenie zwrotne siłownika [podłogowego?] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
35- Awaria siłownika [podłogowego?]
36- Sprzężenie zwrotne siłownika DEF – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
37- Awaria siłownika DEF
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
już tego próbowałe , błędów brak - u mnie po ostatnich walkach udało sie ustalić , że problem jest w czujniku- czujnikach temperatury , jak zrobiło sie cieplej klimatronik zaczyna reagowwać poprawnie
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
Miałem to samo i problemem był siłownik regulacji temperatury
Re: Klimatronic Ceed 1 problem
Cześć, mam Pro Cee'd 1.6 CRDi 115 km i również miałem problem z climatronic. Najpierw leciało bez względu na ustawioną temperaturę tylko i wyłącznie letnie powietrze. Został wymieniony silniczek regulacji nawiewu (kod błędu 20). Po wymianie do temperatury 22.5 leci powietrze zimne a od 23 gorące. Pojawił się numer błędu 19 czyli jakieś zwarcie na obwodzie. Gdzie teraz szukać problemu? Klimatyzacja nie działa mniemam że właśnie przez ten błąd.