NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

forum użytkowników modelu Ceed
Daydream
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2021, 14:48
model samochodu: Toyota Auris HSD

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: Daydream » 04 sty 2022, 20:22

Czy ktoś natknął się jeszcze na opisane w tym wątku kłopoty z tym silnikiem? Zastanawiam się, czy zaoszczędzić trochę w kieszeni na tym silniku zamiast szybszego, ale bardziej paliwożernego GT, czy jednak kwestie charakterystyki napędu przez normy WLTP powodują, że już tylko GT jeździ normalnie, płynnie i bez wyczuwalnej "kastracji"? A może wcale tak nie jest ;)

lethaljelly
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: CEED hatchback polift 1.5 T-GDi 7DCT BL+AEB

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: lethaljelly » 12 sty 2022, 12:52

Daydream pisze:
04 sty 2022, 20:22
Czy ktoś natknął się jeszcze na opisane w tym wątku kłopoty z tym silnikiem? Zastanawiam się, czy zaoszczędzić trochę w kieszeni na tym silniku zamiast szybszego, ale bardziej paliwożernego GT, czy jednak kwestie charakterystyki napędu przez normy WLTP powodują, że już tylko GT jeździ normalnie, płynnie i bez wyczuwalnej "kastracji"? A może wcale tak nie jest ;)
jak chcesz mieć lepszą reakcje to wystarczy jeździć na sport, "kastracja" według mnie polega tylko na zmianie czułości pedału gazu na trybie normal, jak chcesz moc to dajesz 85% gazu i auto jedzie, do 50% pedału gazu na normal jest ustawione bardzo oszczędne przyspieszanie. Kwestia wyłącznie przyzwyczajenia, silnik w żadnym wypadku nie jest mechanicznie obcięty
Jak dla mnie silnik jest 10/10, bardzo oszczędny a jak trzeba przyspieszyć to 8.5s do setki jest bardzo dobrym wynikiem jak za takie pieniądze w 2022r

pomiary na oko: https://youtu.be/pQ440cgbWgo?t=489

Aedifico
Posty: 18
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:43
model samochodu: Kia Ceed SW 1.5 tgdi 7dct BL

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: Aedifico » 12 sty 2022, 19:20

Dokładnie. Na co dzień nie odczuwam zamulenia bo gdzie nam odczuwać? W korku? Ślimaczym tempie podróży przez miasto? Poza miastem w najeżonej fotoradarami drodze ślimacząc się za tirami? Chce mieć lepsza reakcje włączam tryb sport. Silnik przyzwoity a na trasie 1200 km super mi się sprawdził z 7dct i aktywnym tempomatem. Ja jestem zadowolony.

mar77
Posty: 16
Rejestracja: 13 sty 2022, 21:00
model samochodu: CEED 2022

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: mar77 » 13 sty 2022, 21:31

Daydream pisze:
04 sty 2022, 20:22
Czy ktoś natknął się jeszcze na opisane w tym wątku kłopoty z tym silnikiem? Zastanawiam się, czy zaoszczędzić trochę w kieszeni na tym silniku zamiast szybszego, ale bardziej paliwożernego GT, czy jednak kwestie charakterystyki napędu przez normy WLTP powodują, że już tylko GT jeździ normalnie, płynnie i bez wyczuwalnej "kastracji"? A może wcale tak nie jest ;)
Może nie jestem idealnym przykładem, bo jeżdżę tym samochodem dopiero 2 dni i przejechałem niecałe 400km, ale dla mnie silnik bajka. Od 3k rpm ciągnie jak rakieta. Przy szybkim startowaniu spod świateł trzeba zmieniać biegi w miarę wcześniej, bo od 4k rpm będzie walka systemów elektronicznych z trakcją (przynajmniej tak mam na zimówkach). Za to spalanie przy 1,5k rpm niesamowite, takie jak w moim poprzednim dieslu.

kubanos
Posty: 35
Rejestracja: 15 wrz 2021, 14:49
model samochodu: Ceed SW 1,5T-GDI M manual 2021

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: kubanos » 14 sty 2022, 09:09

mar77 pisze:
13 sty 2022, 21:31

Przy szybkim startowaniu spod świateł trzeba zmieniać biegi w miarę wcześniej, bo od 4k rpm będzie walka systemów elektronicznych z trakcją (przynajmniej tak mam na zimówkach). Za to spalanie przy 1,5k rpm niesamowite, takie jak w moim poprzednim dieslu.
Przy 4k rpm nie ma co robić - silnik maksymalną moc 253Nm osiąga w zakresie 1500-3500obr :) Trzeba "wachlować" wcześniej :)
Ale spalanie ogólnie fajne :)
Pozdrawiam

ryj3k
Posty: 29
Rejestracja: 12 kwie 2021, 11:25
model samochodu: CEED 1.5 TGDI DCT

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: ryj3k » 14 sty 2022, 11:21

kubanos pisze:
14 sty 2022, 09:09
Przy 4k rpm nie ma co robić - silnik maksymalną moc 253Nm osiąga w zakresie 1500-3500obr :) Trzeba "wachlować" wcześniej :)
Ale spalanie ogólnie fajne :)
Nie moc a moment obrotowy :) Ale to nie znaczy ze powyżej tych obrotów jest mniejsza moc... Patrząc na wykresy z hamowni moc rośnie do około 5700 obr/min. Zresztą nie bez powodu z DCT przy kick downie silnik pracuje właśnie przy maksymalnych obortowach silnika.

kubanos
Posty: 35
Rejestracja: 15 wrz 2021, 14:49
model samochodu: Ceed SW 1,5T-GDI M manual 2021

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: kubanos » 14 sty 2022, 16:35

Tak... poprawiłeś mnie. Dzięki.
Pozdrawiam

Box
Posty: 59
Rejestracja: 28 wrz 2021, 20:57
model samochodu: KIA PROCEED GT

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: Box » 14 sty 2022, 17:39

mar77 pisze:
13 sty 2022, 21:31
Daydream pisze:
04 sty 2022, 20:22
Czy ktoś natknął się jeszcze na opisane w tym wątku kłopoty z tym silnikiem? Zastanawiam się, czy zaoszczędzić trochę w kieszeni na tym silniku zamiast szybszego, ale bardziej paliwożernego GT, czy jednak kwestie charakterystyki napędu przez normy WLTP powodują, że już tylko GT jeździ normalnie, płynnie i bez wyczuwalnej "kastracji"? A może wcale tak nie jest ;)
Może nie jestem idealnym przykładem, bo jeżdżę tym samochodem dopiero 2 dni i przejechałem niecałe 400km, ale dla mnie silnik bajka. Od 3k rpm ciągnie jak rakieta. Przy szybkim startowaniu spod świateł trzeba zmieniać biegi w miarę wcześniej, bo od 4k rpm będzie walka systemów elektronicznych z trakcją (przynajmniej tak mam na zimówkach). Za to spalanie przy 1,5k rpm niesamowite, takie jak w moim poprzednim dieslu.
Z tego co piszesz wnioskuję, że autko jest nowe ma dwa dni i zrobione 400km...

Pięknie dotarty silnik będzie 🤣 zwłaszcza powyżej 3000rpm idzie jak rakieta 💥💥💥🧨👍

Warto czasami otworzyć tą książeczkę zwaną instrukcją i poczytać, że przez pierwszy 1000km nie zaleca się jazdy powyżej 3000rpm.

Piłowania na zimnym, zwłaszcza po nocy -5st. Warto też już na koniec jazdy odczekać jedną minutę...

Chwila sorry po co ja to piszę, przecież wszystko wiesz 🤣 milej jazdy i kolejnych 400km ma tym silniku życzę.

Blues Brothers
Posty: 74
Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: Blues Brothers » 14 sty 2022, 18:15

Nie słyszałeś o docieraniu na ostro ? ;)

mar77
Posty: 16
Rejestracja: 13 sty 2022, 21:00
model samochodu: CEED 2022

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: mar77 » 14 sty 2022, 23:04

Box pisze:
14 sty 2022, 17:39
mar77 pisze:
13 sty 2022, 21:31
Daydream pisze:
04 sty 2022, 20:22
Czy ktoś natknął się jeszcze na opisane w tym wątku kłopoty z tym silnikiem? Zastanawiam się, czy zaoszczędzić trochę w kieszeni na tym silniku zamiast szybszego, ale bardziej paliwożernego GT, czy jednak kwestie charakterystyki napędu przez normy WLTP powodują, że już tylko GT jeździ normalnie, płynnie i bez wyczuwalnej "kastracji"? A może wcale tak nie jest ;)
Może nie jestem idealnym przykładem, bo jeżdżę tym samochodem dopiero 2 dni i przejechałem niecałe 400km, ale dla mnie silnik bajka. Od 3k rpm ciągnie jak rakieta. Przy szybkim startowaniu spod świateł trzeba zmieniać biegi w miarę wcześniej, bo od 4k rpm będzie walka systemów elektronicznych z trakcją (przynajmniej tak mam na zimówkach). Za to spalanie przy 1,5k rpm niesamowite, takie jak w moim poprzednim dieslu.
Z tego co piszesz wnioskuję, że autko jest nowe ma dwa dni i zrobione 400km...

Pięknie dotarty silnik będzie 🤣 zwłaszcza powyżej 3000rpm idzie jak rakieta 💥💥💥🧨👍

Warto czasami otworzyć tą książeczkę zwaną instrukcją i poczytać, że przez pierwszy 1000km nie zaleca się jazdy powyżej 3000rpm.

Piłowania na zimnym, zwłaszcza po nocy -5st. Warto też już na koniec jazdy odczekać jedną minutę...

Chwila sorry po co ja to piszę, przecież wszystko wiesz 🤣 milej jazdy i kolejnych 400km ma tym silniku życzę.
Sprawdziłem tylko jak przyspiesza, przecież nie jeżdzę jak rajdowiec. Ostatnia podróż to spalanie 4,1l/100km z 40km (jestem mega zdziwiony, bo liczyłem na coś bliżej 8l, ale trasy autostradowe to jeszcze przede mną są). Poza tym to tylko samochód, nie pierwszy i za pewne nie ostatni. Chociaż całkiem możliwe, że ostatni spalinowy.
Już teraz zastanawiałem się zastanawiałem się na Teslą, ale Polski salon Tesli to porażka. Od września (po rezerwacji internetowej) mają do mnie zadzwonić z informacją o jeździe testowej.
Do KIA wszedłem, można powiedzieć, mając bardzo mgliste pojęcie o marce. Jazda testowa od ręki, a po jeździe testowej chwila rozmowy ze sprzedawcą i sprawdzenie co jest dostępne. Tym samochodem będę jeździł max 5 lat, chyba że wcześniej wprowadzą strefy czystego transportu w miastach i będę musiał zmienić na elektryka wcześniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”