WItam,
Chciałbym podzielic sie kilkoma informacjami z mojgo zycia i doswiadczenai z Vengom.Jako ze nie serwisuje juz w ASO od 3 lat, i zagłębiłem sie w tematyce, płynów filtrów itp.
1 Filtr kabinowy - klasycznie jest przeciwpyłkowy, zmieniłem na filtr wenglowy, i jest duza róznica w "zapachu" powietrza, nie ma koniecznosci włanczania obiegu wewnetrzenego(albo bardzo zadko). Róznica miedzy filtrami jakoscią jest , jednak ze polecam okolo 35-40 zł, weglowy.
2 Olej silnikowy w ASO prawie co roku był inny, Castrol, Lotos, Orlen, na kazdym robiłem miedzy 10- a 12 tyś. Obecnie od 3 lat mam MMOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30 i no cóz widac po koloze ze jest jaśniejszy, i moze lepiej( nie rozkrecałem silnika). A cena Motul około 120 za 5l, ASO 190 około.
3 Olej skrzynia biegów- w tamtym roku wymieniłem prz 143 000km. i widać ze juz był mocno zuzyty zapach, kolor.
Moze komuś przyda sie moje dośadczenie:).
Jak ktoś ma równiez to chetnie poczytam doświadczenai.
Wymianiał ktoś juz rozrzad- badz inne cześci ruchone , szklanki, itp.
pozdrawiam
eksploatacja mojej Kijanki Filtry oleje itp.
Re: eksploatacja mojej Kijanki Filtry oleje itp.
Kolejna rzecz która sie udała rozwiazać, a mianowicie chodzi o wycieraczki przednie. Przy predkosci powyżej 120 był problem niedociskały i zle zbierały. kupiłęm sobie z Hela hybrydowe. Te hybrydowe sa o wiele lepsze i lepiej zbieraja niz tradycyjne płaskie. Najbardziej denerwujące było przy wycieraczce kierwcy 650mm. Polecam przy wymianie sprawdzić sobie hybrydy .
- alexaa
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 20:57
- model samochodu: Venga XL 1.6 CRDI 128KM+BOX 2010r.
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: eksploatacja mojej Kijanki Filtry oleje itp.
Ja od siebie polecę filtr powietrza firmy purflux - widać że jest to dobry materiał i co najważniejsze mocno klejony na bokach. Przy benzynie niekoniecznie ma to znaczenie, ale w dieslu dużo zbiera zanieczyszczeń. Kabinowy też wkładam węglowy.