Venga ładowanie aku
Venga ładowanie aku
Witam Wszystkich ,przegladalem forum vengi i nie moglem znalezc wiec zapytam ,czy moge ladowac aku w samochodzie,prostownik elektroniczny,venga 1.4 benzyna 2011,jesli tak to czy jest tam podlaczenie poza klemami?i czy mozna ładowac bezposrednio na klemach?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2021, 18:05
- model samochodu: Venga 1.6 crdi 115 km
Sportage 1.6 T-GDi 6MT FWD 150 km
Re: Venga ładowanie aku
Najbezpieczniej jest ładować akumulator odłączając chociaż jedną klemę bezpośrednio na klemach , należy pamiętać że jeżeli jest akumulator typu AGM( start-stop)to nie można dopuścić do ładowania dużym prądem , wiadomo że jeżeli odłączymy klemy od samochodu to zegarki ustawienia radia itp się zresetują , więc można ładować na nieodłączonym akumulatorze ale po kilku minutach po wyłączeniu stacyjki i zamknięciu drzwi , żeby nie podawać tego podwyższonego napięcia na systemy w samochodzie .
Re: Venga ładowanie aku
AGM nie ma problemu z dużym prądem.
AGMy nie lubią wysokich napięć.
Dlatego wszelkie ładowarki z programami do AGM, mają napięcie ograniczone do poziomu najczęściej 14.4-14.7.
Ładowanie AGMa zwykłym prostownikiem bez układu ograniczającego napięcie to zabawa tylko dla tych co wiedzą co robią.
AGMy nie lubią wysokich napięć.
Dlatego wszelkie ładowarki z programami do AGM, mają napięcie ograniczone do poziomu najczęściej 14.4-14.7.
Ładowanie AGMa zwykłym prostownikiem bez układu ograniczającego napięcie to zabawa tylko dla tych co wiedzą co robią.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2021, 18:05
- model samochodu: Venga 1.6 crdi 115 km
Sportage 1.6 T-GDi 6MT FWD 150 km
Re: Venga ładowanie aku
Temat ładowania akumulatorów AGM jest dość długim tematem , najważniejsze jest nie napięcia ani prąd lecz jego temperatura podczas ładowania , wiec raczej jeżeli duży prąd to i temperatura się będzie robić duża, ale temat posta jest czy można ładować w samochodzie - można ale trzeba uważać
Re: Venga ładowanie aku
Tak, AGM jest bardziej wrażliwy na temperaturę, ale w kontekście ładowania urządzeniem zewnętrznym jest to w zasadzie bez znaczenia. W normalnej eksploatacji jest on ładowany z alternatora wielokrotnie wyższym prądem i to najczęściej dzieje się w komorze silnika. Nieporównywalne warunki. Zewnętrzną ładowarką która daje kilka/kilkanaście amper nie zbliżymy się do tego. Nie zrobimy na nim wrażenia.