MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
: 30 sty 2021, 19:13
Nigdzie nie ma sensownych informacji o silnikach MHEV a właśnie kupiłem KIA Rio 120KM MHEV z manualną skrzynią.
Miałem dotychczas Kia Rio 120KM "zwykły benzynowy", więc samochód znam, silnika nie.
1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?
2. W miękkiej hybrydzie Toyoty, którą też jeżdżę (z automatem co prawda) przy ruszaniu na postoju potrafi ruszać na samym elektrycznym, w KIA MHEV tego nie ma, dlaczego - wspomaganie przy ruszaniu znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa. A może się mylę i tylko moja tak nie rusza a Wasze już tak?
3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?
4. Mam 3 tryby ECO, NORMAL i SPORT. Jest jakakolwiek różnica, na razie mam kilka kilometrów przejechane tylko i to w mieście, więc nie potrafię stwierdzić.
Podzielcie się proszę wiedzą o MHEV, nie tylko w Rio.
Arek
Miałem dotychczas Kia Rio 120KM "zwykły benzynowy", więc samochód znam, silnika nie.
1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?
2. W miękkiej hybrydzie Toyoty, którą też jeżdżę (z automatem co prawda) przy ruszaniu na postoju potrafi ruszać na samym elektrycznym, w KIA MHEV tego nie ma, dlaczego - wspomaganie przy ruszaniu znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa. A może się mylę i tylko moja tak nie rusza a Wasze już tak?
3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?
4. Mam 3 tryby ECO, NORMAL i SPORT. Jest jakakolwiek różnica, na razie mam kilka kilometrów przejechane tylko i to w mieście, więc nie potrafię stwierdzić.
Podzielcie się proszę wiedzą o MHEV, nie tylko w Rio.
Arek