MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Porady, problemy, opinie dotyczące napędów hybrydowych w samochodach Kia
arkadly
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:58
model samochodu: Kia Rio 1.0 MT MHEV

MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: arkadly »

Nigdzie nie ma sensownych informacji o silnikach MHEV a właśnie kupiłem KIA Rio 120KM MHEV z manualną skrzynią.
Miałem dotychczas Kia Rio 120KM "zwykły benzynowy", więc samochód znam, silnika nie.

1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?

2. W miękkiej hybrydzie Toyoty, którą też jeżdżę (z automatem co prawda) przy ruszaniu na postoju potrafi ruszać na samym elektrycznym, w KIA MHEV tego nie ma, dlaczego - wspomaganie przy ruszaniu znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa. A może się mylę i tylko moja tak nie rusza a Wasze już tak?

3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?

4. Mam 3 tryby ECO, NORMAL i SPORT. Jest jakakolwiek różnica, na razie mam kilka kilometrów przejechane tylko i to w mieście, więc nie potrafię stwierdzić.

Podzielcie się proszę wiedzą o MHEV, nie tylko w Rio.

Arek
Wolan86
Posty: 133
Rejestracja: 31 gru 2018, 13:38
model samochodu: Optima L 2019 1.6 T-GDI DCT

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: Wolan86 »

Porownujesz hybryde z miekka hybryda. Miekka hybryda nigdy nie jezdzi na samym silniku elektrycznym.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: kon »

Co do jazdy na samym elektryku - chyba tym się właśnie różni MHEV od HEV, że ten pierwszy nie jeździ na samym elektryku. A ten drugi już to potrafi.

Co do żeglowania:
arkadly pisze: 30 sty 2021, 19:13 1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?
Arek
Żeglowanie może się uruchamiać tylko jak zdejmiesz całkowicie nogę z gazu - a więc w sytuacji gdy nie chcesz utrzymywać stałej prędkości. Jeśli w tym momencie rozsprzęglimy silnik i go wyłączymy to zajedziemy najdalej nie zużywając przy tym paliwa.
Awatar użytkownika
Skambir
Posty: 19
Rejestracja: 25 cze 2021, 09:06
model samochodu: Kia Stonic 2020 FL BL 1.0 120km MHEV

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: Skambir »

arkadly pisze: 30 sty 2021, 19:13 3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?
W trybie Sport masz wspomaganie silnikiem elektrycznym przyspieszania i do tego pojawia się Twój upragniony przepływ energii z baterii do silnika (musi to być bardziej agresywne wciskanie pedału gazu). To samo czasem pojawia się w trybie Normal, ale to już przy naprawdę wciśniętym pedale w podłogę i tylko na chwilę. Nigdy w trybie EKO (a przynajmniej mi się nigdy nie zdarzyło). Mówię tu na przykładzie Stonica, ale ten system jest taki sam tu i tu :)
AnonimKia
Posty: 64
Rejestracja: 17 sty 2022, 09:21
model samochodu: Kia Ceed MY22 - zamówiona

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: AnonimKia »

Nie brałem MHEV bo gwarancja na baterie 2 lata mnie odrzuciła, no i żaden ze sprzedawców nie widział w tym sensu katalogowo spalanie -0.1, większa waga, mniejszy bagażnik, to wymysł ekoeuroterrorystów tylko w EU taki wymysł wprowadzili, a po 2óch latach co? bateria MHEV do wymiany za 15k ? Bezsensu...
Mundek28
Posty: 16
Rejestracja: 03 lut 2022, 16:40
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 KM

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: Mundek28 »

Bateria kosztuje ok 1700 zł netto.
Mundek28
Posty: 16
Rejestracja: 03 lut 2022, 16:40
model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 KM

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: Mundek28 »

Większego sensu nie ma. Brak miejsca na koło dojazdowe ale znakomicie likwiduje turbodziurę.
MirekB
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2022, 18:03
model samochodu: jeszcze C4 Picasso 1.2 PT, 130 KM, More Life

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: MirekB »

AnonimKia pisze: 20 sty 2022, 12:17 Nie brałem MHEV bo gwarancja na baterie 2 lata mnie odrzuciła, .... a po 2óch latach co? bateria MHEV do wymiany za 15k ? Bezsensu...
Ciekawe gdzie wyczytałeś, że 2 lata gwarancji na baterię.
MirekB
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2022, 18:03
model samochodu: jeszcze C4 Picasso 1.2 PT, 130 KM, More Life

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: MirekB »

arkadly pisze: 30 sty 2021, 19:13

Podzielcie się proszę wiedzą o MHEV, nie tylko w Rio.

Arek
Do obejrzenia
https://www.youtube.com/watch?v=x9C7yvdluxg
Jutrzejszy
Posty: 273
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: Jutrzejszy »

MirekB pisze: 27 mar 2022, 19:31
AnonimKia pisze: 20 sty 2022, 12:17 Nie brałem MHEV bo gwarancja na baterie 2 lata mnie odrzuciła, .... a po 2óch latach co?
Ciekawe gdzie wyczytałeś, że 2 lata gwarancji na baterię.
W książce gwarancyjnej Kia jest napisane, że gwarancja:
- na akumulator 12V wynosi 2 lata,
- na akumulator MHEV 48V wynosi 2 lata,
- na akumulatory EV, PHEV i HEV wynosi 7 lat.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hybrydowe”