MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Porady, problemy, opinie dotyczące napędów hybrydowych w samochodach Kia
arkadly
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:58
model samochodu: Kia Rio 1.0 MT MHEV

MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: arkadly » 30 sty 2021, 19:13

Nigdzie nie ma sensownych informacji o silnikach MHEV a właśnie kupiłem KIA Rio 120KM MHEV z manualną skrzynią.
Miałem dotychczas Kia Rio 120KM "zwykły benzynowy", więc samochód znam, silnika nie.

1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?

2. W miękkiej hybrydzie Toyoty, którą też jeżdżę (z automatem co prawda) przy ruszaniu na postoju potrafi ruszać na samym elektrycznym, w KIA MHEV tego nie ma, dlaczego - wspomaganie przy ruszaniu znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa. A może się mylę i tylko moja tak nie rusza a Wasze już tak?

3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?

4. Mam 3 tryby ECO, NORMAL i SPORT. Jest jakakolwiek różnica, na razie mam kilka kilometrów przejechane tylko i to w mieście, więc nie potrafię stwierdzić.

Podzielcie się proszę wiedzą o MHEV, nie tylko w Rio.

Arek

Wolan86
Posty: 118
Rejestracja: 31 gru 2018, 13:38
model samochodu: Optima L 2019 1.6 T-GDI DCT

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: Wolan86 » 31 sty 2021, 10:32

Porownujesz hybryde z miekka hybryda. Miekka hybryda nigdy nie jezdzi na samym silniku elektrycznym.

kon
Posty: 741
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy

Post autor: kon » 31 sty 2021, 17:54

Co do jazdy na samym elektryku - chyba tym się właśnie różni MHEV od HEV, że ten pierwszy nie jeździ na samym elektryku. A ten drugi już to potrafi.

Co do żeglowania:
arkadly pisze:
30 sty 2021, 19:13
1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?
Arek
Żeglowanie może się uruchamiać tylko jak zdejmiesz całkowicie nogę z gazu - a więc w sytuacji gdy nie chcesz utrzymywać stałej prędkości. Jeśli w tym momencie rozsprzęglimy silnik i go wyłączymy to zajedziemy najdalej nie zużywając przy tym paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hybrydowe”