Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Wrzucałem w różnych momentach i nic takiego nie ma miejsca , nie ma żadnego drżenia
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ktoś się orientuje jak w xceed 6mt wygląda przekazanie biegu na skrzynię ? Wibracje skądś muszą pochodzić, boję się że szwankuje sama skrzynia biegow
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Dzięki za info, jest to jakiś argument na nie dla 1.6, choć ja jeździłem ostatnio demo proceed i brałem go zimnego. Nic nie słyszałem dziwnego, może dlatego ze w proceed wydech wszystko zagłusza...Vit pisze: ↑27 lis 2021, 15:20Najpierw posłuchaj jak ten silnik pracuje i pogadaj z właścicielem. Mam na myśli silnik 1.6 Właśnie widziałem pod marketem xceeda i jeszcze gorzej chodzi niż mój.
Nowy samochód a brzmi jak 20 letni opel w dizlu z poluzowanym wydechem. Myślałem żeby zagadać o tym z kierowcą, jak mu się to podoba ale nie chciałem człowieka dołować.
Do tego spalanie na poziomie 8l przy emeryckiej jeździe poza miastem
W aso usłyszysz "ten silnik tak ma, musi sie pan przyzwyczaić". Oczywiście jak już kupisz, bo na jazdach testowych mają przykaz zeby auto było rozgrzane. Ciekawe jak to robią, bo u mnie obecnie nawet po 20 km nadal niewiele sie poprawia, jak zrobisz wiecej km to bedzie chodzić w sumie jak w nowym samochodzie, czyli prawie nie będzie go słychać.
Zaden szanowny recenzent na yt jakoś o tym nie wspominał. szkoda że nie ma opcji refund
A btw po 2k km zaczął mi ściągać w prawo, wiec jestem już też w tym elitarnym klubie
Szukam auta głównie na miasto, więc chyba tym bardziej 1.6 dtc odpada. Chyba jednak faktycznie zestaw 1.5 tgdi z 7dtc to w tym momencie najlepszy wybór do miasta wśród kompaktów...
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
U mnie chodzi wszystko płynnie, żadnych wibracji nie zauważyłem. Sprzęgło ma długi skok, trochę czasu trzeba by się przyzwyczaić (porównuje do innych samochodów). Ale sama skrzynia bez zarzutu.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Do miasta rzeczywiście 1.6 t-gdi nie ma żadnego sensu. Nawet poza miastem nie każdy potrzebuje albo potrafi wykorzystać te kilkadziesiąt koni i niutonometrów więcej.evo1 pisze: ↑03 gru 2021, 00:19 ...
Dzięki za info, jest to jakiś argument na nie dla 1.6, choć ja jeździłem ostatnio demo proceed i brałem go zimnego. Nic nie słyszałem dziwnego, może dlatego ze w proceed wydech wszystko zagłusza...
Szukam auta głównie na miasto, więc chyba tym bardziej 1.6 dtc odpada. Chyba jednak faktycznie zestaw 1.5 tgdi z 7dtc to w tym momencie najlepszy wybór do miasta wśród kompaktów...
Dlatego każdy bierze to co potrzebuje. Ja np. doskonale wiem co z konikami i niutkami zrobić, dlatego brałem najmocniejszy silnik. I nie chodzi o jazdę 220km/h non-stop tylko np. o bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Albo o dynamiczną jazdę pod górkę. Albo o to, żeby w ogóle nie odczuwać pełnego bagażnika przy przyśpieszaniu.
A dźwięk zimnego silnika - chociaż dość brutalny - za bardzo mi nie przeszkadza, tylko pozwala mi się cieszyć końcówką prawdziwej spalinowej motoryzacji w Europie...
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ten silnik fajnie brzmi pod obciążeniem, problem jest przy niskich obrotach. Skrzynia trzyma 1,7-2,1 obrotów, to jest 90% czasu mojej jazdy.xuser pisze: ↑03 gru 2021, 09:23 Do miasta rzeczywiście 1.6 t-gdi nie ma żadnego sensu. Nawet poza miastem nie każdy potrzebuje albo potrafi wykorzystać te kilkadziesiąt koni i niutonometrów więcej.
Dlatego każdy bierze to co potrzebuje. Ja np. doskonale wiem co z konikami i niutkami zrobić, dlatego brałem najmocniejszy silnik. I nie chodzi o jazdę 220km/h non-stop tylko np. o bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Albo o dynamiczną jazdę pod górkę. Albo o to, żeby w ogóle nie odczuwać pełnego bagażnika przy przyśpieszaniu.
A dźwięk zimnego silnika - chociaż dość brutalny - za bardzo mi nie przeszkadza, tylko pozwala mi się cieszyć końcówką prawdziwej spalinowej motoryzacji w Europie...
Wtedy słychać najmocniej taki metaliczny pogłos. Jakby poluzowany wydech czy jakaś blach by grała przy silniku.
Więcej mocy przydaje sie przy załadowanym aucie. Miałem wrażenia że tak samo jedzie z 4 osobami na pokładzie co z 1 tylko na wyższych obrotach.
Ja brałem głównie dlatego że to były pierwsze miesiące 1.5 na rynku i nie wiedziałem ile wad konstrukcji wyjdzie na jaw. Oraz "lepiej mieć więcej koni niż mniej"
Jeśli chodzi o dźwięk silnika w proceed, to być może jest zagłuszany przez sztuczny "fajny dźwięk" silnika płynący podczas jazdy automatycznie z głośników
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
- model samochodu: Xceed
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Duzo ludzi zglaszalo podobny dzwiek i przyczyna okazaywala sie ktoras z oslon wydechu (poluzowana). Jedz do ASO niech obejrza.Vit pisze: ↑03 gru 2021, 18:07Ten silnik fajnie brzmi pod obciążeniem, problem jest przy niskich obrotach. Skrzynia trzyma 1,7-2,1 obrotów, to jest 90% czasu mojej jazdy.xuser pisze: ↑03 gru 2021, 09:23 Do miasta rzeczywiście 1.6 t-gdi nie ma żadnego sensu. Nawet poza miastem nie każdy potrzebuje albo potrafi wykorzystać te kilkadziesiąt koni i niutonometrów więcej.
Dlatego każdy bierze to co potrzebuje. Ja np. doskonale wiem co z konikami i niutkami zrobić, dlatego brałem najmocniejszy silnik. I nie chodzi o jazdę 220km/h non-stop tylko np. o bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Albo o dynamiczną jazdę pod górkę. Albo o to, żeby w ogóle nie odczuwać pełnego bagażnika przy przyśpieszaniu.
A dźwięk zimnego silnika - chociaż dość brutalny - za bardzo mi nie przeszkadza, tylko pozwala mi się cieszyć końcówką prawdziwej spalinowej motoryzacji w Europie...
Wtedy słychać najmocniej taki metaliczny pogłos. Jakby poluzowany wydech czy jakaś blach by grała przy silniku.
Więcej mocy przydaje sie przy załadowanym aucie. Miałem wrażenia że tak samo jedzie z 4 osobami na pokładzie co z 1 tylko na wyższych obrotach.
Ja brałem głównie dlatego że to były pierwsze miesiące 1.5 na rynku i nie wiedziałem ile wad konstrukcji wyjdzie na jaw. Oraz "lepiej mieć więcej koni niż mniej"
Jeśli chodzi o dźwięk silnika w proceed, to być może jest zagłuszany przez sztuczny "fajny dźwięk" silnika płynący podczas jazdy automatycznie z głośników
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Byłem, "mechanicy sprawdzili i wszystko jest ok, ten silnik już tak ma, musi sie pan przyzwyczaić"bejker1989 pisze: ↑03 gru 2021, 20:02
Duzo ludzi zglaszalo podobny dzwiek i przyczyna okazaywala sie ktoras z oslon wydechu (poluzowana). Jedz do ASO niech obejrza.
Czy rzeczywiście cokolwiek sprawdzali to już ciężko powiedzieć, raz już mi gościu ściemniał że naprawili inna ustarkę która zgłaszałem "po swojemu" a na wideo rejestrator nagrało się że nawet nie ruszyli auta z parkingu.
Sam bym chyba musiał na kanale sprawdzić
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 gru 2021, 13:07
- model samochodu: KIA XCEED
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Witam.Własnie przymierzam się do zamówienia XCEED 1,5 t-gti.Chcialem Cię prosić o opinię tego auta.Jak się sprawuje, jak jest wyciszony, spalanie ,jakieś usterki itd.Z góry dziękuję
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
- model samochodu: Xceed
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Wyciszenie to kwestia ucha i opon te fabryczne letnie są mega głosne. Po zmianie na całoroczne/zimówki jest ciszej.slawomir542 pisze: ↑05 gru 2021, 13:15Witam.Własnie przymierzam się do zamówienia XCEED 1,5 t-gti.Chcialem Cię prosić o opinię tego auta.Jak się sprawuje, jak jest wyciszony, spalanie ,jakieś usterki itd.Z góry dziękuję
W mojej opinii jest troche głosniej niz moim poprzednim aucie - passat b5 fl 2002 - ale nie przeszkadza mi to totalnie.
Silnik na razie w porzadku - zrobione prawie 2000 km. Elastyczny, dynamiczny. Spalanie - to zalezy. Na razie jestem na dotarciu jeszcze - ale w trasie z Łodzi do Radomia przez Rawę Mazowiecką spalanie mam miedzy 4.7 a 5.8 litra w zależnosci czy jade zgodnie z przepisami w 100% czy +10-15% tolerancji i to czy delikatnie przyspieszam czy dynamicznie.
Na autostradzie z Łodzi do Warszawy przy tempomacie ustawionym na 110kmh spalanie 5.4 litra.
Trasa do Piotrkowa z Łodzi - mieszana: droga krajowa/autostrada wychodzi jakies 5.5 litra.
Usterek poki co brak.
Co do skrzyni i sprzegła to trzeba sie przyzwyczaic nie jest to niemiecka precyzja (mowie o manualnej skrzyni) - choc i tak działa o niebo lepiej od innych koreanskich aut. Ma wyczuwalny klik, sprzegło trzeba wciskac do samego konca. Minusem dla mnie jest jazda na 2 biegu - tj. np na łukach na skrzyzowaniach gdzie predkosc mamy około 10-15kmh trzeba redukowac na bieg 1 inaczej auto sie dusi lub palimy sprzegło gazem - musze jednak przyznać, ze to zjawisko u mnie sie zmniejszyło znacząco wiec albo jest to kwestia tego, ze przyzwyczailem sie i już mam wyczucie sprzegło/gaz albo po prostu co mialo sie dotrzec to sie juz dotarło - choć nie ukrywam, ze jest to pierwszy samochód z ktorym mam taki "problem".
Sporo osób pisze wlasnie o "kangurzeniu" - ale to też jest kwestia wyczucia sprzegla/gazu i przyzwyczajenia. Po prawie 2000km jezdzi się fajnie juz.
Porównujac to z passatem - siedzi sie wyzej, zawieszenie jest OK, choć passat lepiej się trzymał w zakrętach bo był niżej zawieszony.
Z innych minusów ktore zauwazylem - brak pełnych uszczelek pod maską, kazde mycie auta wiaze sie z tym ze pod maską mamy popryskane przewody i inne elementy, co nie wróży dobrze, ale pracuje nad jakims patentem - dodatkowym uszczelnieniem.
Swiatła LED nie maja automatycznego poziomowania - wiaze sie to z tym, ze podjezdzajac pod górke razimy innych kierowców, ktorzy nam mrygaja długimi swiatlami.
Podsumowując - za tą cenę (mam na mysli wersje wyposażenia M + Smart + A18 z silnikiem 1.5 tgdi 160KM) lepszego auta z 4 cylindrami na pokładzie raczej sie nie znajdzie.