Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

forum użytkowników modelu Kia XCeed
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 15:17
xuser pisze: 23 wrz 2021, 14:13
KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 13:06 Pierwszy raz słyszę o tym, że stojąc w korku trzeba wrzucać na N, jak dotąd wszyscy fachowcy od automatów mówią że stojąc w korku nie jest wskazana zmiana biegów, bo to niekorzystnie na nią wpływa 😲 🤔Jeżdżę od pół roku z tym automatem i ani razu nie zmieniałem przełożenia stojąc w korku i nic się z nią nie dziej, a mam już nalatane ponad 17 tys km 😅
Po prostu błędnie założyłeś, że masz "automat". Dwósprzęgłówki to zautomatyzowane klasyczne ręczne skrzynie biegów, ze wszystkimi tego plusami i minusami. Poczytaj o różnicach to zrozumiesz i uratujesz swoją DCT...
Ja jeżdżę automatem od paru już lat ale to nie ma nic do rzeczy bo DCT to nie "automat"
Zgdza się, masz rację, skrzynka DCT nie jest w pełni automatyczną skrzynią, ale wszędzie piszą że zmiana przełożeń w trakcie normalnej jazdy nie jest wskazana, więc chyba jedna zostanę przy tym że nie będę machał wajchą bez potrzeby 😅
Czytanie nie boli. Mowa jest o jeździe w korkach, gdzie niektórzy na "półsprzęgle" potrafią się toczyć do przodu, co jest niekorzystne dla DCT. W takich sytuacjach z DCT należy normalnie podjeżdzać do poprzedzającego, a na dłuższym postoju wrzucać N.
Co do:
wszędzie piszą że zmiana przełożeń w trakcie normalnej jazdy nie jest wskazana
to, najdelikatniej rzecz ujmując, chyba pomyłka...
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

Adikoz pisze: 23 wrz 2021, 14:59
KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 13:06 Pierwszy raz słyszę o tym, że stojąc w korku trzeba wrzucać na N, jak dotąd wszyscy fachowcy od automatów mówią że stojąc w korku nie jest wskazana zmiana biegów, bo to niekorzystnie na nią wpływa 😲 🤔Jeżdżę od pół roku z tym automatem i ani razu nie zmieniałem przełożenia stojąc w korku i nic się z nią nie dziej, a mam już nalatane ponad 17 tys km 😅
Widzę, kolejny pseudo znawca skrzyni automatycznych. Wystarczy w gogle wpisać i pierwszy link kliknąć i te brednie co piszesz nijak się mają do rzeczywistości. Proszę bardzo cytat: Kolejnym złym przyzwyczajeniem jest korzystanie z trybu jazdy N jak z biegu neutralnego w skrzyni ręcznej. Z pozycji N w skrzyni automatycznej, takiej jak dwusprzęgłowa, korzysta się tylko w sytuacjach awaryjnych. Do takich scenariuszy należy pchanie auta lub jego holowanie, choć napędzane koła podczas holowania przy wyższych prędkościach i na dłuższe dystanse także powinny być uniesione w górę. Jeśli na tryb N przełączymy przypadkowo podczas jazdy, silnik "zawyje" i zapewne nastąpi w nas chęć szybkiej naprawy swojego błędu i powrotu na pozycję D. Dla skrzyni dużo lepszym wyjściem jest poczekać, aż obroty spadną do niskiego poziomu i dopiero wtedy załączyć bieg.

Skrzyni nie przełączamy na N także podczas postoju na światłach lub podczas dojeżdżania do nich. Kierowcy starszej daty mogliby mieć pokusę zrzucania na "luz" przy zjeżdżaniu z górki, czego przy skrzyni dwusprzęgłowej stanowczo nie powinno się robić. Skoro jesteśmy już przy pagórkach, szczególną uwagę należy zwracać także na podjeżdżanie pod wzniesienia. Przy skrzyni DCT powinno się to robić zdecydowanie. Zapobieganie stoczeniu się auta do tyłu z wzniesienia poprzez utrzymywanie niskich obrotów z niewielką ilością gazu to najprostszy sposób na uszkodzenie skrzyni z dwoma sprzęgłami. Podobnie rzecz ma się z bardzo wolną jazdą z delikatnie zwolnionym pedałem hamulca. W takich sytuacjach sprzęgła szybko się przegrzewają.
ale bełkot, przeczytałeś w ogóle jakie było pytanie?
ghost2255
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2021, 13:59
model samochodu: stonic

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: ghost2255 »

Aby prowadzić tą dyskusję, to trzeba by rozróżniać sprzęgło cierne od sprzęgła hydrokinetycznego.

Kto rozróżnia, to wie czy wrzucać N na postoju, czy nie. A kto nie rozróżnia, to szybciej dowie się ile kosztuje zestaw sprzęgieł ciernych :D
KOGUT
Posty: 56
Rejestracja: 18 lut 2021, 16:17
model samochodu: KIA XCEED

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: KOGUT »

xuser pisze: 23 wrz 2021, 16:07
KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 15:17
xuser pisze: 23 wrz 2021, 14:13

Po prostu błędnie założyłeś, że masz "automat". Dwósprzęgłówki to zautomatyzowane klasyczne ręczne skrzynie biegów, ze wszystkimi tego plusami i minusami. Poczytaj o różnicach to zrozumiesz i uratujesz swoją DCT...
Ja jeżdżę automatem od paru już lat ale to nie ma nic do rzeczy bo DCT to nie "automat"
Zgdza się, masz rację, skrzynka DCT nie jest w pełni automatyczną skrzynią, ale wszędzie piszą że zmiana przełożeń w trakcie normalnej jazdy nie jest wskazana, więc chyba jedna zostanę przy tym że nie będę machał wajchą bez potrzeby 😅
Czytanie nie boli. Mowa jest o jeździe w korkach, gdzie niektórzy na "półsprzęgle" potrafią się toczyć do przodu, co jest niekorzystne dla DCT. W takich sytuacjach z DCT należy normalnie podjeżdzać do poprzedzającego, a na dłuższym postoju wrzucać N.
Co do:
wszędzie piszą że zmiana przełożeń w trakcie normalnej jazdy nie jest wskazana
to, najdelikatniej rzecz ujmując, chyba pomyłka...
Przepraszam że pytam, jesteś fachowcem od naprawy i serwisowania skrzyń automatycznych czy tylko domorosłym "mechanikiem" który opiera się o własną wiedzę zwykłego użytkownika? Bo jeśli to drugie to sorry ale to żadna dla mnie opina.
A jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to swoim pierwszym poście nic nie pisałeś o podjeżdżaniu do samochodu stojąc w korku, tylko o zmianie trybu na N
KOGUT
Posty: 56
Rejestracja: 18 lut 2021, 16:17
model samochodu: KIA XCEED

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: KOGUT »

ghost2255 pisze: 23 wrz 2021, 16:28 Aby prowadzić tą dyskusję, to trzeba by rozróżniać sprzęgło cierne od sprzęgła hydrokinetycznego.

Kto rozróżnia, to wie czy wrzucać N na postoju, czy nie. A kto nie rozróżnia, to szybciej dowie się ile kosztuje zestaw sprzęgieł ciernych :D
Więc może podzielisz się swoją wiedzą dla tych co nie wiedzą? Człowiek uczy się całe życie 😅
Adikoz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lip 2021, 10:01
model samochodu: Kia ceed

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Adikoz »

xuser pisze: 23 wrz 2021, 16:08
Adikoz pisze: 23 wrz 2021, 14:59
KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 13:06 Pierwszy raz słyszę o tym, że stojąc w korku trzeba wrzucać na N, jak dotąd wszyscy fachowcy od automatów mówią że stojąc w korku nie jest wskazana zmiana biegów, bo to niekorzystnie na nią wpływa 😲 🤔Jeżdżę od pół roku z tym automatem i ani razu nie zmieniałem przełożenia stojąc w korku i nic się z nią nie dziej, a mam już nalatane ponad 17 tys km 😅
Widzę, kolejny pseudo znawca skrzyni automatycznych. Wystarczy w gogle wpisać i pierwszy link kliknąć i te brednie co piszesz nijak się mają do rzeczywistości. Proszę bardzo cytat: Kolejnym złym przyzwyczajeniem jest korzystanie z trybu jazdy N jak z biegu neutralnego w skrzyni ręcznej. Z pozycji N w skrzyni automatycznej, takiej jak dwusprzęgłowa, korzysta się tylko w sytuacjach awaryjnych. Do takich scenariuszy należy pchanie auta lub jego holowanie, choć napędzane koła podczas holowania przy wyższych prędkościach i na dłuższe dystanse także powinny być uniesione w górę. Jeśli na tryb N przełączymy przypadkowo podczas jazdy, silnik "zawyje" i zapewne nastąpi w nas chęć szybkiej naprawy swojego błędu i powrotu na pozycję D. Dla skrzyni dużo lepszym wyjściem jest poczekać, aż obroty spadną do niskiego poziomu i dopiero wtedy załączyć bieg.

Skrzyni nie przełączamy na N także podczas postoju na światłach lub podczas dojeżdżania do nich. Kierowcy starszej daty mogliby mieć pokusę zrzucania na "luz" przy zjeżdżaniu z górki, czego przy skrzyni dwusprzęgłowej stanowczo nie powinno się robić. Skoro jesteśmy już przy pagórkach, szczególną uwagę należy zwracać także na podjeżdżanie pod wzniesienia. Przy skrzyni DCT powinno się to robić zdecydowanie. Zapobieganie stoczeniu się auta do tyłu z wzniesienia poprzez utrzymywanie niskich obrotów z niewielką ilością gazu to najprostszy sposób na uszkodzenie skrzyni z dwoma sprzęgłami. Podobnie rzecz ma się z bardzo wolną jazdą z delikatnie zwolnionym pedałem hamulca. W takich sytuacjach sprzęgła szybko się przegrzewają.
ale bełkot, przeczytałeś w ogóle jakie było pytanie?
Jak dla mnie to możesz nawet sobie wsteczny wrzucać jak stoisz w korku, ale innych nie wprowadzaj w błąd domorosły fachowcu
ghost2255
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2021, 13:59
model samochodu: stonic

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: ghost2255 »

KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 16:35
ghost2255 pisze: 23 wrz 2021, 16:28 Aby prowadzić tą dyskusję, to trzeba by rozróżniać sprzęgło cierne od sprzęgła hydrokinetycznego.

Kto rozróżnia, to wie czy wrzucać N na postoju, czy nie. A kto nie rozróżnia, to szybciej dowie się ile kosztuje zestaw sprzęgieł ciernych :D
Więc może podzielisz się swoją wiedzą dla tych co nie wiedzą? Człowiek uczy się całe życie 😅
W paru zdaniach i tak nie wyczerpię tematu, ani nie mam zamiaru powielac treści, których jest pełno w internecie.
Jeśli rzeczywiście chcesz się czegoś dowiedzieć, to wpisz choćby w YT powyższe hasła i pooglądaj filmiki z zasadami działania poszczególnych mechanizmów. Potem można sobie poczytać o tym trochę teorii i poszukać np. schematu budowy skrzyni 7DCT KIA/HYUNDAI z suchymi sprzęgłami. Wtedy będzie wiadomo, kiedy pracuje docisk, kiedy następuje uślizg i kiedy występuje największe zużycie części. Myślę, że najlepsza nauka, to ta zdobyta samodzielnie.
Dlatego zamiast powielać zasłyszane teorie zachęcam do zgłębienia tematu i wyrobienia sobie własnej opinii.
KOGUT
Posty: 56
Rejestracja: 18 lut 2021, 16:17
model samochodu: KIA XCEED

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: KOGUT »

ghost2255 pisze: 23 wrz 2021, 18:11
KOGUT pisze: 23 wrz 2021, 16:35
ghost2255 pisze: 23 wrz 2021, 16:28 Aby prowadzić tą dyskusję, to trzeba by rozróżniać sprzęgło cierne od sprzęgła hydrokinetycznego.

Kto rozróżnia, to wie czy wrzucać N na postoju, czy nie. A kto nie rozróżnia, to szybciej dowie się ile kosztuje zestaw sprzęgieł ciernych :D
Więc może podzielisz się swoją wiedzą dla tych co nie wiedzą? Człowiek uczy się całe życie 😅
W paru zdaniach i tak nie wyczerpię tematu, ani nie mam zamiaru powielac treści, których jest pełno w internecie.
Jeśli rzeczywiście chcesz się czegoś dowiedzieć, to wpisz choćby w YT powyższe hasła i pooglądaj filmiki z zasadami działania poszczególnych mechanizmów. Potem można sobie poczytać o tym trochę teorii i poszukać np. schematu budowy skrzyni 7DCT KIA/HYUNDAI z suchymi sprzęgłami. Wtedy będzie wiadomo, kiedy pracuje docisk, kiedy następuje uślizg i kiedy występuje największe zużycie części. Myślę, że najlepsza nauka, to ta zdobyta samodzielnie.
Dlatego zamiast powielać zasłyszane teorie zachęcam do zgłębienia tematu i wyrobienia sobie własnej opinii.
Masz rację i nie ukrywam że przeglądałem informacje o tych skrzyniach w internecie i nigdzie nie znalazłem informacji że dla jej dobra należy wrzucić N stojąc w korku. Dlatego miałem nadzieję że wypowiesz swoje zdanie kto ma rację, ja czy kolega 😅
ghost2255
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2021, 13:59
model samochodu: stonic

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: ghost2255 »

Wrzucając N i zwalniając pedał hamulca powodujesz "odpuszczenie" docisku sprzęgła 1-go biegu i skrzynia oraz sprzęgło pracują jak w manualu gdy nie naciskasz sprzęgła. Oczywiście wtedy nie dochodzi do żadnej pracy sprzęgła, więc i nie następuje jego zużywanie się.
W skrzyni hydrokinetyczniej nie ma tarcia, natomiast przemiennik momentu napędza też pompę oleju i dlatego jest wskazane, aby nawet podczas postoju mieć włączony bieg.
To w skrócie.
KOGUT
Posty: 56
Rejestracja: 18 lut 2021, 16:17
model samochodu: KIA XCEED

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: KOGUT »

ghost2255 pisze: 23 wrz 2021, 19:03 Wrzucając N i zwalniając pedał hamulca powodujesz "odpuszczenie" docisku sprzęgła 1-go biegu i skrzynia oraz sprzęgło pracują jak w manualu gdy nie naciskasz sprzęgła. Oczywiście wtedy nie dochodzi do żadnej pracy sprzęgła, więc i nie następuje jego zużywanie się.
W skrzyni hydrokinetyczniej nie ma tarcia, natomiast przemiennik momentu napędza też pompę oleju i dlatego jest wskazane, aby nawet podczas postoju mieć włączony bieg.
To w skrócie.
Więc podsumowując Twoja wypowiedź wynika z tego, że stojąc w korku należy dla dobra skrzyni wrzucać N.
Ech, człowiek uczy się całe życie, a tak zachwalali automat, że jest idealny na zakorkowane miasto, a tu takie rozczarowanie 😅
Ale dziękuję za wypowiedź i wyjaśnienie 😁
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”