Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Południowokoreański czebol Hyundai Group wkroczył do branży motoryzacyjnej w 1967 roku, zakładając producenta samochodów osobowych Hyundai. Produkcję pierwszego pojazdu rozpoczęto w ramach współpracy z Fordem w 1968 roku, rozpoczynając w Ulsan produkcję modelu Cortina[4].
Po trzydziestu latach rozwoju motoryzacyjnej filii konglomeratu Hyundai Group, w ramach restrukturyzacji wywołanej skutkami azjatyckiego kryzysu finansowego, z końcem lat 90. XX wieku rozpoczęto podział struktury czebolu na uniezależnione podmioty gospodarcze. W efekcie, we wrześniu 2000 roku powstał koncern motoryzacyjny Hyundai Motor Group[5].
Strukturę koncernu utworzył Hyundai Motor Company, a także przejęte 51% akcji dotychczas konkurencyjnego producenta Kia Motors[6]. Jednocześnie, w strukturę Kii włączono dotychczas oddzielne przedsiębiorstwo Asia Motors[7]. Po wycofaniu z użytku marki Galloper w 2003 roku, przez kolejne 12 lat w skład koncernu Hyundai wchodziło jedynie dwóch głównych producentów, Hyundai Motor Company oraz Kia Motors. Zmianie uległo to w listopadzie 2015 roku, tworząc trzeciego, odrębnego producenta samochodów luksusowych Genesis Motors[8].
Po trzydziestu latach rozwoju motoryzacyjnej filii konglomeratu Hyundai Group, w ramach restrukturyzacji wywołanej skutkami azjatyckiego kryzysu finansowego, z końcem lat 90. XX wieku rozpoczęto podział struktury czebolu na uniezależnione podmioty gospodarcze. W efekcie, we wrześniu 2000 roku powstał koncern motoryzacyjny Hyundai Motor Group[5].
Strukturę koncernu utworzył Hyundai Motor Company, a także przejęte 51% akcji dotychczas konkurencyjnego producenta Kia Motors[6]. Jednocześnie, w strukturę Kii włączono dotychczas oddzielne przedsiębiorstwo Asia Motors[7]. Po wycofaniu z użytku marki Galloper w 2003 roku, przez kolejne 12 lat w skład koncernu Hyundai wchodziło jedynie dwóch głównych producentów, Hyundai Motor Company oraz Kia Motors. Zmianie uległo to w listopadzie 2015 roku, tworząc trzeciego, odrębnego producenta samochodów luksusowych Genesis Motors[8].
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
chyba wywołałem niepotrzebną przepychankę, w książce z 2021 roku mam jasno napisane, że zalecany jest olej 0w20 z nową normą SN Plus (+) czyli rozszerzenie dotychczas obowiązującej normy jakościowej SN, jasne, że można inne, być może nawet lepiej chroniące silnik, ale skoro zalecają w aktualnym roku taką normę to taką właśnie zastosuję. Pomijam, że może to być spowodowane potrzebą producenta obniżenia emisji spalin o 0,001%.
Na podsumowanie powiem, że lejcie co macie ochotę bo i tak jakby się nie dbało i chuchało na samochód, to przyjdzie dzień kiedy jakiś idiota w Ciebie wjedzie i auto do kasacji. Mówię to na własnym przykładzie i wtedy żaden olej nie pomoże
Na podsumowanie powiem, że lejcie co macie ochotę bo i tak jakby się nie dbało i chuchało na samochód, to przyjdzie dzień kiedy jakiś idiota w Ciebie wjedzie i auto do kasacji. Mówię to na własnym przykładzie i wtedy żaden olej nie pomoże
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Witam
Chłopaki czy producent udostępnił w każdej wersji wyposażenia np system rozpoznawania znaków, czy tylko w premium tak jak to robił w roczniku2020
Chłopaki czy producent udostępnił w każdej wersji wyposażenia np system rozpoznawania znaków, czy tylko w premium tak jak to robił w roczniku2020
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
tylko w wersji prestige line z tego co sprawdzałem kiedyś.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Jeżeli chodzi np o AEB, czy system rozpoznawania znaków drogowych to jeśli fizycznie w wyposażeniu samochód posiada kamerę jestem wstanie dopisać do sterownika silnika te funkcje, co najważniejsze bez utraty gwarancji. Pozdrawiam
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Po co sterownikowi silnika funkcja rozpoznawania znaków?
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Jeżeli dopisze funkcję rozpoznawania znaków to samochód będzie informował o rozpoznanych znaakach w zestawie wskaźników i w nawigacji o ile jest. Jeżeli dopisze pakiet bezpieczeństwa AEB to samochód będzie ostrzegał i sam hamował przed przeszkoda. Pozdrawiam
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Jakie są Wasze opinie o skrzyni 7 DCT? Warto dopłacić?
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Działa zaskakująco dobrze, zwłaszcza na wyższych biegach. Bardzo rzadko na pierwszych biegach potrafi lekko szarpnąć - jak na dwósprzęgłowkę, jest rewelacyjnie. Na pewno niższy komfort niż przy porządnym klasycznym automacie, ale z kolei na DCT są mniejsze stracy mocy niż na automacie.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Warto. Czym wyższe obroty silnika tym mniej odczuwalna zmiana biegów. Przy niższych obrotach czuć zmianę ale szarpnięciem tego bym nie nazwał.