Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Vit
Posty: 42
Rejestracja: 31 maja 2021, 17:13
model samochodu: Kia XCeed 1.6 T-GDI 7DCT L + AEB

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Vit »

Tryb sport przeszkadza np w tym że jak hamujesz silnikiem, nawet dojeżdżając spokojnie do świateł, to skrzynie przewala ci każdy bieg po kolei przez wysokie obroty.
Po drugie nie wierzył bym za bardzo w opnie recenzentów na yt.
Najlepiej się samemu przejechać. Również chciałem sprawdzić jak spisuje sie 1.5 w automacie. Nie było więc wybrałem 1.6, czego żałuje z powodu kultury pracy silnika i spalania.
Wydaje mi się że kia również poprawiła oprogramowanie skrzyń. Porównuje tutaj jazdę autem testowym a swoim. Ten sam silnik.
Skrzynia nie zamula i jeździ się normalnie w trybie normal. Choć dalej przy spokojnej jeździe zmienia biegi przy niskich obrotach.
Zauważyłem od razu jak odebrałem auto, wiec nie jest to kwestia przyzwyczajenia sie.
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Fred.X »

Oprogramowanie skrzyń "poprawili" ale w drugą stronę , a dokładniej w trybie normal skrzynia jest wykastrowana ku zadowolonie pseudo ekologów z unii europ.
Vit
Posty: 42
Rejestracja: 31 maja 2021, 17:13
model samochodu: Kia XCeed 1.6 T-GDI 7DCT L + AEB

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Vit »

Mówisz generalnie?
Bo ja porównuje mega wykastrowaną jaka była w aucie do jazdy testowej.Tamten samochód miał kolo 12k km przebiegu, wiec pewnie z początku istnienia xceedów. Z tą co mam w aucie z lutego 2021. I jest dużoooo lepiej. Da się tym jeździć, choć nadal jakby nie czuć tych koni.
Rav
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2021, 14:51
model samochodu: KIA XCeed 1.5 T-gdi Dark Penta Metal 7DCT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Rav »

bartez94 pisze: 26 wrz 2021, 13:00 Witam,

Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
Cześć.
jeżeli jesteś z okolic Warszawy to daj znać. Mam Xceed z silnikiem 1.5 z automatem. Zapraszam do jazdy próbnej.
bartez94
Posty: 20
Rejestracja: 24 wrz 2021, 18:47

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: bartez94 »

Rav pisze: 29 wrz 2021, 14:21
bartez94 pisze: 26 wrz 2021, 13:00 Witam,

Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
Cześć.
jeżeli jesteś z okolic Warszawy to daj znać. Mam Xceed z silnikiem 1.5 z automatem. Zapraszam do jazdy próbnej.
Cześć, nie ma już takiej potrzeby. Wczoraj wybrałem się z Krakowa do Krosna, gdzie testowaliśmy tydzień temu phev, dostali akurat automat 1,5 160KM. Przetestowałem i od razu zamówiłem :)
Rav
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2021, 14:51
model samochodu: KIA XCeed 1.5 T-gdi Dark Penta Metal 7DCT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Rav »

bartez94 pisze: 30 wrz 2021, 08:10
Rav pisze: 29 wrz 2021, 14:21
bartez94 pisze: 26 wrz 2021, 13:00 Witam,

Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
Cześć.
jeżeli jesteś z okolic Warszawy to daj znać. Mam Xceed z silnikiem 1.5 z automatem. Zapraszam do jazdy próbnej.
Cześć, nie ma już takiej potrzeby. Wczoraj wybrałem się z Krakowa do Krosna, gdzie testowaliśmy tydzień temu phev, dostali akurat automat 1,5 160KM. Przetestowałem i od razu zamówiłem :)
:) Dobry wybór ;)
Gratuluję.
i40
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2021, 20:28
model samochodu: Hyundai i40 2.0

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: i40 »

Nawiązując do dyskusji kilka refleksji z mojej strony po 2 tygodniach jazdy Xceed 1.5 DCT -

+ silnik, jestem zachwycany gdyż jest dynamiczny i ekonomiczny średnia spalania z dystansu 900 km ( około 70% jazda miejska -400 tys miasto) to 6.7
l. przy spokojnej jeździe do 100 km/h schodzi poniżej 5 litrów. Praktycznie pali tyle samo co poprzednie używane Clio 1.2 75 KM
W porównaniu z moim Hyundai i40 2.0 Gdi - to przepaść
+ skrzynia DCT jak na razie o.k. nie ma takiego laga co czułem podczas jazdy próbnej z silnikiem 1.4, biegi zmienia szybko i nieodczuwalnie
+ wg mnie jest cicho w środku, do 70 km/h silnik praktycznie niesłyszalny, powyżej szum z okolic nadkoli
+ wykończenie, jak na razie nic nie skrzypi na nierównościach



- fotel kierowcy trochę za krótki w moim i40 siedzi się lepiej
- widoczność do tyłu, bez kamery byłoby ciężko
- wkurzający system lane assist w mieście, na autostradzie fajna sprawa

pozdr.
masta
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2021, 12:18
model samochodu: Xceed 1.5 T-GDI manual

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: masta »

Cześć,

Poosiadam nowego Xceed'a z silnikiem jak w tytule tematu, przebieg ledwo 80 km.
Niepokoi mnie jedna kwestia tzn. przy obecnych temperaturach rano, po odpaleniu, na zimnym silniku, na biegu jałowym samochód łapie 1.5 tyś obr/min. Po rozgrzaniu silnika obroty wracają do normy na ~750 obr/min. Czy ktoś miał/ma podobne objawy?

Z góry dzięki i pozdrawiam,
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

Tak, każdy silnik spalinowy w samochodzie wyprodukowanym w ostatnich paru latach.
Zgodnie z wypaczonym zrozumieniem rzeczywistości urzędasów w Brukseli, jak najszybsze rozgrzanie silnika sprawia, że układy oczyszczania spalin zaczynają działać skutecznie wcześniej...
mercapan
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2021, 09:48
model samochodu: Iksik 1.5 T-GDI MT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: mercapan »

masta pisze: 19 paź 2021, 12:26 Cześć,

Poosiadam nowego Xceed'a z silnikiem jak w tytule tematu, przebieg ledwo 80 km.
Niepokoi mnie jedna kwestia tzn. przy obecnych temperaturach rano, po odpaleniu, na zimnym silniku, na biegu jałowym samochód łapie 1.5 tyś obr/min. Po rozgrzaniu silnika obroty wracają do normy na ~750 obr/min. Czy ktoś miał/ma podobne objawy?

Z góry dzięki i pozdrawiam,

Normalne objawy, nie tylko w tym samochodzie. Nie ma czym się niepokoić. Zimą może nawet trochę dłużej trzymać wyższe obroty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”