Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Większego idiotyzmu niż wrzucanie N-ki w automacie w życiu nie słyszałem.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
To są takie debilizmy typu jak kiedyś mówili, zjeżdżasz z górki to wrzuć na luz bo mniej spali.ghost2255 pisze: ↑23 wrz 2021, 19:03 Wrzucając N i zwalniając pedał hamulca powodujesz "odpuszczenie" docisku sprzęgła 1-go biegu i skrzynia oraz sprzęgło pracują jak w manualu gdy nie naciskasz sprzęgła. Oczywiście wtedy nie dochodzi do żadnej pracy sprzęgła, więc i nie następuje jego zużywanie się.
W skrzyni hydrokinetyczniej nie ma tarcia, natomiast przemiennik momentu napędza też pompę oleju i dlatego jest wskazane, aby nawet podczas postoju mieć włączony bieg.
To w skrócie.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ja swoje zdanie uzasadniłem od strony technicznej.Adikoz pisze: ↑23 wrz 2021, 20:45To są takie debilizmy typu jak kiedyś mówili, zjeżdżasz z górki to wrzuć na luz bo mniej spali.ghost2255 pisze: ↑23 wrz 2021, 19:03 Wrzucając N i zwalniając pedał hamulca powodujesz "odpuszczenie" docisku sprzęgła 1-go biegu i skrzynia oraz sprzęgło pracują jak w manualu gdy nie naciskasz sprzęgła. Oczywiście wtedy nie dochodzi do żadnej pracy sprzęgła, więc i nie następuje jego zużywanie się.
W skrzyni hydrokinetyczniej nie ma tarcia, natomiast przemiennik momentu napędza też pompę oleju i dlatego jest wskazane, aby nawet podczas postoju mieć włączony bieg.
To w skrócie.
Skoro masz inne zdanie, to na jego obronę masz coś merytorycznego, czy tylko stać cię na obrażanie?
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Witam,
Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Ja jeździłem w obydwu konfiguracjach, polecam automat (chociaż sam ostatecznie skończyłem z manualem, bo akurat taki był na placu). Skrzynia manualna w tym aucie "kradnie" moc, zresztą to nawet widać w specyfikacji technicznej.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Jeździłem automatem i manualem , wybrałem manual , w automacie musiałbym miec cały czas tryb sport włączony
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
zapewne tak, ale skrzynia manualna tak świetnie pracuje i ma bardzo dobrze dobrane przełożenia, że nie widziałem sensu dopłacania , po drugie Lancera tez mam w manualu , więc