Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Dzięki za wyjaśnienie.
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Akurat w 1.6 nic takiego nie zauważyłem, ciekawe...
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Być może to kwestia nowego 1.5 t-gdi w manualnej skrzyni i wysterowania sprzęgła? Wydaję mi się, że na jeździe testowej miałem podobne odczucia, tzn. przy ruszaniu trzeba było mocnej docisnąć pedał gazu, żeby go nie zdławić.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Też mam 1.5 manual (MY22), nic takiego nie zaobserwowałem. Wiadomo, że pod górkę trzeba dodać trochę gazu, ale działa natychmiast, bez ociągania. Fakt, że gaz w xceed nie jest już na lince, tylko sterowany elektronicznie i może u Ciebie coś tam nie teges z oprogramowaniem.masta pisze: ↑20 paź 2021, 09:05 Dzięki za wyjaśnienie.
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
Inna sprawa, że gaz jest podzielony jakby na dwa sektory: I sektor (na początku) wolniej się wkręca na obroty, a po wejściu w II sektor "daje już czadu". Trzeba troszkę wyczuć ten gaz, ale to do opanowania. Mnie bardziej denerwuje długi skok sprzęgła, ani w lancerze, ani ceed I takiego czegoś nie było, ale i do tego też idzie przywyknąć.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
mam podobne odczucia, często kończy się to "drgawkami" lub po chwili "przygazówką" i robię się czerwony jakbym dopiero uczył się jeździć przez ponad 20 lat jeździłem głównie mocniejszym dieslem i wiadomo, że tam na samym sprzęgle samochód wyrywał do przodu. Jeszcze nadmienię, że najgorzej jak słucham głośniej muzyki wtedy już w ogóle nie mam wyczucia w ruszaniu tutaj przewaga automatu.masta pisze: ↑20 paź 2021, 09:05 Dzięki za wyjaśnienie.
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Kwestia wyczucia, miałem diesla i benzynę, dlatego łatwiej mi było wyczuć sprzęgło. No niestety albo stety... diesel ma większą moc na niższych obrotach i dlatego rwie sam jak mu się sprzęgło puści (bez dodawania gazu). Kwestia przyzwyczajenia. Żona miała z tym problem przez pierwsze 2 tygodnie, a potem już to opanowała. Największą niedogodnością jest długi skok sprzęgła, bo trzeba się trochę nogą nawachlować, ale i do tego idzie przywyknąć.marioo pisze: ↑22 paź 2021, 08:28
mam podobne odczucia, często kończy się to "drgawkami" lub po chwili "przygazówką" i robię się czerwony jakbym dopiero uczył się jeździć przez ponad 20 lat jeździłem głównie mocniejszym dieslem i wiadomo, że tam na samym sprzęgle samochód wyrywał do przodu. Jeszcze nadmienię, że najgorzej jak słucham głośniej muzyki wtedy już w ogóle nie mam wyczucia w ruszaniu tutaj przewaga automatu.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Pewnie kolega poprzednik chciał napisać, że maksimum momentu obrotowego osiągane jest wcześniej w dieslu niż w benzynie, co i tak w przypadku dzisiejszych turbodoładowanych benzyn nie robi dużej różnicy... Maksimum mocy w obu typach silnikach osiągane jest przy wysokich obrotach, co prawda - w dieslu te "wysokie" obroty są niższe niż w benzynie.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Sprawa dotyczy 1.5 z 6mt. Podczas zmiany biegu z 2 na 3 i puszczeniu sprzegla dochodzi do 2 sekundowego zawibrowania lewarka zmiany co prowadzi do chwilowego jego zabrzeczenia. Sprawe raz zglosilem do ASo, nie zrobili nic. Teraz zglosilem drugi raz, ale termin dopiero za 2 tygodnie. Wibracje moga pochodzic z ukladu napedowego (skrzynia,dwumasa) a moze samego lewarka?? Dziwne bo sprawa dotyczy tylko zmiany z 2 na 3 bieg, przy obrotach ponizej 3.5-4tys... Np moge zmienic 2 na 4 przy najnizszych obrotach i nic nie wibruje i nie trzeszczy- tak samo z 3 na 5 przy 1.5 tys obrotow i nic sie nie dzieje--oczywiscie tak tylko w formie testu, zeby wykryc zaleznosci...
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
U mnie nic co prawda nie brzęczy, ale trzeci bieg jest "inny": wchodzi ciężej od pozostałych i tak jakby na "dwa kliknięcia". Często zdarza mi się nie wrzucić go poprawnie i "zgrzytnąć".
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Cześć, dziwne, że tylko przy przełożeniu 2 na 3... Jak wbijesz 3 bieg to masz taki sam luz na lewarku jak na pozostałych biegach? Sprawa może być banalna, np. luz na ślizgu lub źle wyregulowane cięgna.83piotrek pisze: ↑22 paź 2021, 18:27 Sprawa dotyczy 1.5 z 6mt. Podczas zmiany biegu z 2 na 3 i puszczeniu sprzegla dochodzi do 2 sekundowego zawibrowania lewarka zmiany co prowadzi do chwilowego jego zabrzeczenia. Sprawe raz zglosilem do ASo, nie zrobili nic. Teraz zglosilem drugi raz, ale termin dopiero za 2 tygodnie. Wibracje moga pochodzic z ukladu napedowego (skrzynia,dwumasa) a moze samego lewarka?? Dziwne bo sprawa dotyczy tylko zmiany z 2 na 3 bieg, przy obrotach ponizej 3.5-4tys... Np moge zmienic 2 na 4 przy najnizszych obrotach i nic nie wibruje i nie trzeszczy- tak samo z 3 na 5 przy 1.5 tys obrotow i nic sie nie dzieje--oczywiscie tak tylko w formie testu, zeby wykryc zaleznosci...
Pozdrawiam;