Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

forum użytkowników modelu Kia XCeed
masta
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2021, 12:18
model samochodu: Xceed 1.5 T-GDI manual

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: masta »

Dzięki za wyjaśnienie.
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

Akurat w 1.6 nic takiego nie zauważyłem, ciekawe...
masta
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2021, 12:18
model samochodu: Xceed 1.5 T-GDI manual

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: masta »

Być może to kwestia nowego 1.5 t-gdi w manualnej skrzyni i wysterowania sprzęgła? Wydaję mi się, że na jeździe testowej miałem podobne odczucia, tzn. przy ruszaniu trzeba było mocnej docisnąć pedał gazu, żeby go nie zdławić.
mercapan
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2021, 09:48
model samochodu: Iksik 1.5 T-GDI MT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: mercapan »

masta pisze: 20 paź 2021, 09:05 Dzięki za wyjaśnienie.
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
Też mam 1.5 manual (MY22), nic takiego nie zaobserwowałem. Wiadomo, że pod górkę trzeba dodać trochę gazu, ale działa natychmiast, bez ociągania. Fakt, że gaz w xceed nie jest już na lince, tylko sterowany elektronicznie i może u Ciebie coś tam nie teges z oprogramowaniem.
Inna sprawa, że gaz jest podzielony jakby na dwa sektory: I sektor (na początku) wolniej się wkręca na obroty, a po wejściu w II sektor "daje już czadu". Trzeba troszkę wyczuć ten gaz, ale to do opanowania. Mnie bardziej denerwuje długi skok sprzęgła, ani w lancerze, ani ceed I takiego czegoś nie było, ale i do tego też idzie przywyknąć.
marioo
Posty: 10
Rejestracja: 18 wrz 2021, 18:07
model samochodu: kia xceed 1.5 mt

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: marioo »

masta pisze: 20 paź 2021, 09:05 Dzięki za wyjaśnienie.
Kolejna kwestia to ruszanie z miejsca, szczególnie irytujące jest to na wzniesieniach tzn. samochód niemrawo reaguje na gaz, jakby z lekkim opóźnieniem i łatwo go wtedy zdławić. Przypuszczam, że to również wina jakichś pseudoekologicznych zabiegów?
mam podobne odczucia, często kończy się to "drgawkami" lub po chwili "przygazówką" i robię się czerwony jakbym dopiero uczył się jeździć :D przez ponad 20 lat jeździłem głównie mocniejszym dieslem i wiadomo, że tam na samym sprzęgle samochód wyrywał do przodu. Jeszcze nadmienię, że najgorzej jak słucham głośniej muzyki wtedy już w ogóle nie mam wyczucia w ruszaniu :oops: tutaj przewaga automatu.
mercapan
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2021, 09:48
model samochodu: Iksik 1.5 T-GDI MT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: mercapan »

marioo pisze: 22 paź 2021, 08:28

mam podobne odczucia, często kończy się to "drgawkami" lub po chwili "przygazówką" i robię się czerwony jakbym dopiero uczył się jeździć :D przez ponad 20 lat jeździłem głównie mocniejszym dieslem i wiadomo, że tam na samym sprzęgle samochód wyrywał do przodu. Jeszcze nadmienię, że najgorzej jak słucham głośniej muzyki wtedy już w ogóle nie mam wyczucia w ruszaniu :oops: tutaj przewaga automatu.
Kwestia wyczucia, miałem diesla i benzynę, dlatego łatwiej mi było wyczuć sprzęgło. No niestety albo stety... diesel ma większą moc na niższych obrotach i dlatego rwie sam jak mu się sprzęgło puści (bez dodawania gazu). Kwestia przyzwyczajenia. Żona miała z tym problem przez pierwsze 2 tygodnie, a potem już to opanowała. Największą niedogodnością jest długi skok sprzęgła, bo trzeba się trochę nogą nawachlować, ale i do tego idzie przywyknąć.
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

Pewnie kolega poprzednik chciał napisać, że maksimum momentu obrotowego osiągane jest wcześniej w dieslu niż w benzynie, co i tak w przypadku dzisiejszych turbodoładowanych benzyn nie robi dużej różnicy... Maksimum mocy w obu typach silnikach osiągane jest przy wysokich obrotach, co prawda - w dieslu te "wysokie" obroty są niższe niż w benzynie.
83piotrek
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:31

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: 83piotrek »

Sprawa dotyczy 1.5 z 6mt. Podczas zmiany biegu z 2 na 3 i puszczeniu sprzegla dochodzi do 2 sekundowego zawibrowania lewarka zmiany co prowadzi do chwilowego jego zabrzeczenia. Sprawe raz zglosilem do ASo, nie zrobili nic. Teraz zglosilem drugi raz, ale termin dopiero za 2 tygodnie. Wibracje moga pochodzic z ukladu napedowego (skrzynia,dwumasa) a moze samego lewarka?? Dziwne bo sprawa dotyczy tylko zmiany z 2 na 3 bieg, przy obrotach ponizej 3.5-4tys... Np moge zmienic 2 na 4 przy najnizszych obrotach i nic nie wibruje i nie trzeszczy- tak samo z 3 na 5 przy 1.5 tys obrotow i nic sie nie dzieje--oczywiscie tak tylko w formie testu, zeby wykryc zaleznosci...
Emske
Posty: 39
Rejestracja: 23 mar 2021, 13:04
model samochodu: Kia Xceed

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Emske »

U mnie nic co prawda nie brzęczy, ale trzeci bieg jest "inny": wchodzi ciężej od pozostałych i tak jakby na "dwa kliknięcia". Często zdarza mi się nie wrzucić go poprawnie i "zgrzytnąć".
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Krzemyczek »

83piotrek pisze: 22 paź 2021, 18:27 Sprawa dotyczy 1.5 z 6mt. Podczas zmiany biegu z 2 na 3 i puszczeniu sprzegla dochodzi do 2 sekundowego zawibrowania lewarka zmiany co prowadzi do chwilowego jego zabrzeczenia. Sprawe raz zglosilem do ASo, nie zrobili nic. Teraz zglosilem drugi raz, ale termin dopiero za 2 tygodnie. Wibracje moga pochodzic z ukladu napedowego (skrzynia,dwumasa) a moze samego lewarka?? Dziwne bo sprawa dotyczy tylko zmiany z 2 na 3 bieg, przy obrotach ponizej 3.5-4tys... Np moge zmienic 2 na 4 przy najnizszych obrotach i nic nie wibruje i nie trzeszczy- tak samo z 3 na 5 przy 1.5 tys obrotow i nic sie nie dzieje--oczywiscie tak tylko w formie testu, zeby wykryc zaleznosci...
Cześć, dziwne, że tylko przy przełożeniu 2 na 3... Jak wbijesz 3 bieg to masz taki sam luz na lewarku jak na pozostałych biegach? Sprawa może być banalna, np. luz na ślizgu lub źle wyregulowane cięgna.
Pozdrawiam;
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”