Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Tryb sport przeszkadza np w tym że jak hamujesz silnikiem, nawet dojeżdżając spokojnie do świateł, to skrzynie przewala ci każdy bieg po kolei przez wysokie obroty.
Po drugie nie wierzył bym za bardzo w opnie recenzentów na yt.
Najlepiej się samemu przejechać. Również chciałem sprawdzić jak spisuje sie 1.5 w automacie. Nie było więc wybrałem 1.6, czego żałuje z powodu kultury pracy silnika i spalania.
Wydaje mi się że kia również poprawiła oprogramowanie skrzyń. Porównuje tutaj jazdę autem testowym a swoim. Ten sam silnik.
Skrzynia nie zamula i jeździ się normalnie w trybie normal. Choć dalej przy spokojnej jeździe zmienia biegi przy niskich obrotach.
Zauważyłem od razu jak odebrałem auto, wiec nie jest to kwestia przyzwyczajenia sie.
Po drugie nie wierzył bym za bardzo w opnie recenzentów na yt.
Najlepiej się samemu przejechać. Również chciałem sprawdzić jak spisuje sie 1.5 w automacie. Nie było więc wybrałem 1.6, czego żałuje z powodu kultury pracy silnika i spalania.
Wydaje mi się że kia również poprawiła oprogramowanie skrzyń. Porównuje tutaj jazdę autem testowym a swoim. Ten sam silnik.
Skrzynia nie zamula i jeździ się normalnie w trybie normal. Choć dalej przy spokojnej jeździe zmienia biegi przy niskich obrotach.
Zauważyłem od razu jak odebrałem auto, wiec nie jest to kwestia przyzwyczajenia sie.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Oprogramowanie skrzyń "poprawili" ale w drugą stronę , a dokładniej w trybie normal skrzynia jest wykastrowana ku zadowolonie pseudo ekologów z unii europ.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Mówisz generalnie?
Bo ja porównuje mega wykastrowaną jaka była w aucie do jazdy testowej.Tamten samochód miał kolo 12k km przebiegu, wiec pewnie z początku istnienia xceedów. Z tą co mam w aucie z lutego 2021. I jest dużoooo lepiej. Da się tym jeździć, choć nadal jakby nie czuć tych koni.
Bo ja porównuje mega wykastrowaną jaka była w aucie do jazdy testowej.Tamten samochód miał kolo 12k km przebiegu, wiec pewnie z początku istnienia xceedów. Z tą co mam w aucie z lutego 2021. I jest dużoooo lepiej. Da się tym jeździć, choć nadal jakby nie czuć tych koni.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:51
- model samochodu: KIA XCeed 1.5 T-gdi Dark Penta Metal 7DCT
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Cześć.bartez94 pisze: ↑26 wrz 2021, 13:00 Witam,
Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
jeżeli jesteś z okolic Warszawy to daj znać. Mam Xceed z silnikiem 1.5 z automatem. Zapraszam do jazdy próbnej.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Cześć, nie ma już takiej potrzeby. Wczoraj wybrałem się z Krakowa do Krosna, gdzie testowaliśmy tydzień temu phev, dostali akurat automat 1,5 160KM. Przetestowałem i od razu zamówiłemRav pisze: ↑29 wrz 2021, 14:21Cześć.bartez94 pisze: ↑26 wrz 2021, 13:00 Witam,
Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
jeżeli jesteś z okolic Warszawy to daj znać. Mam Xceed z silnikiem 1.5 z automatem. Zapraszam do jazdy próbnej.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:51
- model samochodu: KIA XCeed 1.5 T-gdi Dark Penta Metal 7DCT
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Dobry wybórbartez94 pisze: ↑30 wrz 2021, 08:10Cześć, nie ma już takiej potrzeby. Wczoraj wybrałem się z Krakowa do Krosna, gdzie testowaliśmy tydzień temu phev, dostali akurat automat 1,5 160KM. Przetestowałem i od razu zamówiłemRav pisze: ↑29 wrz 2021, 14:21Cześć.bartez94 pisze: ↑26 wrz 2021, 13:00 Witam,
Jak spisuje się 1,5 160KM w automacie? Czy warto dopłacić 6k? W żadnym salonie nie jestem w stanie dostać takiej wersji do testu, udało mi się tylko dostać manual i tam było całkiem ok. Nie mogę też znaleźć żadnych ciekawych nagrań w internecie. Czy skrzynia dobrze reaguje, nie zamula? (słyszałem, że w 1,4 potrafi być wykastrowana w stosunku do 1,6 204KM przez normy eko), jak jest z obecnym 1,5? Gdzieś czytałem, że tryb sport załatwia sprawę i skrzynia wtedy reaguje lepiej. Muszę podjąć decyzję w przeciągu kilku dni bo nie wiadomo czy finansowanie 0% się utrzyma na następny kwartał. Mowa wyłącznie o wersji M + SMT. Dzięki za pomoc.
jeżeli jesteś z okolic Warszawy to daj znać. Mam Xceed z silnikiem 1.5 z automatem. Zapraszam do jazdy próbnej.
Gratuluję.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Nawiązując do dyskusji kilka refleksji z mojej strony po 2 tygodniach jazdy Xceed 1.5 DCT -
+ silnik, jestem zachwycany gdyż jest dynamiczny i ekonomiczny średnia spalania z dystansu 900 km ( około 70% jazda miejska -400 tys miasto) to 6.7
l. przy spokojnej jeździe do 100 km/h schodzi poniżej 5 litrów. Praktycznie pali tyle samo co poprzednie używane Clio 1.2 75 KM
W porównaniu z moim Hyundai i40 2.0 Gdi - to przepaść
+ skrzynia DCT jak na razie o.k. nie ma takiego laga co czułem podczas jazdy próbnej z silnikiem 1.4, biegi zmienia szybko i nieodczuwalnie
+ wg mnie jest cicho w środku, do 70 km/h silnik praktycznie niesłyszalny, powyżej szum z okolic nadkoli
+ wykończenie, jak na razie nic nie skrzypi na nierównościach
- fotel kierowcy trochę za krótki w moim i40 siedzi się lepiej
- widoczność do tyłu, bez kamery byłoby ciężko
- wkurzający system lane assist w mieście, na autostradzie fajna sprawa
pozdr.
+ silnik, jestem zachwycany gdyż jest dynamiczny i ekonomiczny średnia spalania z dystansu 900 km ( około 70% jazda miejska -400 tys miasto) to 6.7
l. przy spokojnej jeździe do 100 km/h schodzi poniżej 5 litrów. Praktycznie pali tyle samo co poprzednie używane Clio 1.2 75 KM
W porównaniu z moim Hyundai i40 2.0 Gdi - to przepaść
+ skrzynia DCT jak na razie o.k. nie ma takiego laga co czułem podczas jazdy próbnej z silnikiem 1.4, biegi zmienia szybko i nieodczuwalnie
+ wg mnie jest cicho w środku, do 70 km/h silnik praktycznie niesłyszalny, powyżej szum z okolic nadkoli
+ wykończenie, jak na razie nic nie skrzypi na nierównościach
- fotel kierowcy trochę za krótki w moim i40 siedzi się lepiej
- widoczność do tyłu, bez kamery byłoby ciężko
- wkurzający system lane assist w mieście, na autostradzie fajna sprawa
pozdr.
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Cześć,
Poosiadam nowego Xceed'a z silnikiem jak w tytule tematu, przebieg ledwo 80 km.
Niepokoi mnie jedna kwestia tzn. przy obecnych temperaturach rano, po odpaleniu, na zimnym silniku, na biegu jałowym samochód łapie 1.5 tyś obr/min. Po rozgrzaniu silnika obroty wracają do normy na ~750 obr/min. Czy ktoś miał/ma podobne objawy?
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Poosiadam nowego Xceed'a z silnikiem jak w tytule tematu, przebieg ledwo 80 km.
Niepokoi mnie jedna kwestia tzn. przy obecnych temperaturach rano, po odpaleniu, na zimnym silniku, na biegu jałowym samochód łapie 1.5 tyś obr/min. Po rozgrzaniu silnika obroty wracają do normy na ~750 obr/min. Czy ktoś miał/ma podobne objawy?
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
Tak, każdy silnik spalinowy w samochodzie wyprodukowanym w ostatnich paru latach.
Zgodnie z wypaczonym zrozumieniem rzeczywistości urzędasów w Brukseli, jak najszybsze rozgrzanie silnika sprawia, że układy oczyszczania spalin zaczynają działać skutecznie wcześniej...
Zgodnie z wypaczonym zrozumieniem rzeczywistości urzędasów w Brukseli, jak najszybsze rozgrzanie silnika sprawia, że układy oczyszczania spalin zaczynają działać skutecznie wcześniej...
Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI
masta pisze: ↑19 paź 2021, 12:26 Cześć,
Poosiadam nowego Xceed'a z silnikiem jak w tytule tematu, przebieg ledwo 80 km.
Niepokoi mnie jedna kwestia tzn. przy obecnych temperaturach rano, po odpaleniu, na zimnym silniku, na biegu jałowym samochód łapie 1.5 tyś obr/min. Po rozgrzaniu silnika obroty wracają do normy na ~750 obr/min. Czy ktoś miał/ma podobne objawy?
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Normalne objawy, nie tylko w tym samochodzie. Nie ma czym się niepokoić. Zimą może nawet trochę dłużej trzymać wyższe obroty.