Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Kobil
Posty: 239
Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: Kobil »

Z tym podnoszeniem to szukam jakiegoś logicznego wyjaśnienia ale pozostaje już chyba niedbalstwo fabryki. Znaleziono przyczynę ściągania w Fordzie?
andriu23
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2019, 04:55
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI 204KM
było KIA SPORTAGE
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: andriu23 »

Nie znaleziono, poprostu ten typ tak ma. A że były to auta służbowe to nikt tym aż tak się nie przejmował. Przy dłuższych trasach aż ręka bolała od kontrowania.

A co najgorsze, to w Olsztynie ten sam serwis Kia i Forda
mirek83
Posty: 4
Rejestracja: 19 gru 2020, 19:43
model samochodu: Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: mirek83 »

Piterek pisze: 26 paź 2020, 09:32 Zgodzę się z przedmówcami brak drugiego światła cofania jest jakimś nieporozumieniem, do tego ciemne szyby i słaba jakość kamerki cofania nie ułatwiają. Może kiedyś w poliftowych rozwiążą ten problem i da się przeszczepić do naszych xsów. A co do bloczek i żeczy które mnie denerwują to kilka żeczy już się uzbierało na przestrzeni zaledwie 1300km. A mianowicie nr. 1 to zbyt mały zbiornik paliwa przy 204konnym silniku, zasięg ok580km ale tankowanie co 500-550. Nr2 brak stałego wyłączenia line asist, doprowadzi to kiedyś do wypadku. Nr3 brak stałego wyłącznia start/stóp, ciekawe ile wytrzyma turbina. Nr4 zegary licznika są na tyle mocno rozsuniete przez ekran KP że częściowo zasłania je kierownica. Nr5 brak flokowanych schowków. Nr6 trudny w utrzymaniu czystości dużo ciasnych łączeń rużnych materiałów takie ciasne kliny do których palce są zdecydowanie za grube. Nr7 ten brak drugiego świata cofania. Generalnie świetny samochód bo ma o wiele więcej dobrych stron niż tych złych.
W wersji 140 konnej również jest zbyt mały zbiornik paliwa, chociaż jeśli mieli by go powiększyć kosztem wielkości bagażnika to już wolę się przemęczyć :D Co do stałego wyłączenia funkcji Start/Stop to pytałem w ASO o taką możliwość i powiedzieli mi że mogą zamontować jakiś dodatkowy sterownik elektryczny, który powoduje zapamiętanie ustawienia Start/Stop oraz asystenta pasa ruchu. Koszt ok 600PLN :cry:
Ja w swoim XCeed'zie zauważyłem tylko 2 rzeczy na razie (3000km przebiegu):
1. Fabrycznie były źle ustawione światła - oślepiały kierowców jadących z naprzeciwka. Ustawili światła w ASO na gwarancji, ale tylko dlatego, że zgłosiłem się do nich z tym krótko po zakupie auta.
2. Lekkie głuche stukanie z tyłu auta, raczej z prawej strony. Pojawia się przy przejechaniu prawym tylnym kołem na płaskiej nierówności, np studzience kanalizacyjnej. Natomiast na progach zwalniających, czy większych nierównościach, dziurach, nic nie słychać. Ktoś ma coś podobnego ?
Pozdrawiam ;)
dj-doc
Posty: 161
Rejestracja: 05 lis 2020, 17:49

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: dj-doc »

mirek83 pisze: 19 gru 2020, 19:52 W wersji 140 konnej również jest zbyt mały zbiornik paliwa, chociaż jeśli mieli by go powiększyć kosztem wielkości bagażnika to już wolę się przemęczyć :D Co do stałego wyłączenia funkcji Start/Stop to pytałem w ASO o taką możliwość i powiedzieli mi że mogą zamontować jakiś dodatkowy sterownik elektryczny, który powoduje zapamiętanie ustawienia Start/Stop oraz asystenta pasa ruchu. Koszt ok 600PLN :cry:
Ja w swoim XCeed'zie zauważyłem tylko 2 rzeczy na razie (3000km przebiegu):
1. Fabrycznie były źle ustawione światła - oślepiały kierowców jadących z naprzeciwka. Ustawili światła w ASO na gwarancji, ale tylko dlatego, że zgłosiłem się do nich z tym krótko po zakupie auta.
2. Lekkie głuche stukanie z tyłu auta, raczej z prawej strony. Pojawia się przy przejechaniu prawym tylnym kołem na płaskiej nierówności, np studzience kanalizacyjnej. Natomiast na progach zwalniających, czy większych nierównościach, dziurach, nic nie słychać. Ktoś ma coś podobnego ?
Pozdrawiam ;)
Witam
Moduł do dezaktywacji funkcji start/stop i aktywacji auto hold:
https://sklep.szic.pl/pl/p/Modul-automa ... OP-KIA/971
w moim przypadku ASO chciało 400 zł za moduł z montażem.
ad.1 też miałem za wysoko ustawili poprawnie
ad.2 tu przyczyn może być wiele, np. źle wyregulowane odboje klapy bagażnika, luźna wtyczka bodajże subwoofera. Na grupie facebook XCeed'a jest to opisane.
Pozdrawiam
Wszystko co ma początek ma też koniec - Matrix
mirek83
Posty: 4
Rejestracja: 19 gru 2020, 19:43
model samochodu: Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: mirek83 »

Dzięki za odpowiedź.
Pytanie, czy montaż takiego modułu we własnym zakresie nie pozbawia fabrycznej gwarancji na auto ? :?:
Pozdrawiam
rah
Posty: 100
Rejestracja: 23 lip 2020, 22:08
model samochodu: KIA XCeed 1.6 T-GDI 204KM 7DCT XL

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: rah »

Ja już mam to we krwi i po uruchomieniu palcem wskazującym wyłączam S/S, a kciukiem włączam auto hold. Utrzymanie pasa ruchu kompletnie mi nie przeszkadza, ale używałem tego systemu od 3 lat w dwóch innych samochodach więc dostrzegam zalety tego systemu i nie mam zamiaru wyłączać.
dj-doc
Posty: 161
Rejestracja: 05 lis 2020, 17:49

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: dj-doc »

mirek83 pisze: 20 gru 2020, 10:10 Dzięki za odpowiedź.
Pytanie, czy montaż takiego modułu we własnym zakresie nie pozbawia fabrycznej gwarancji na auto ? :?:
Pozdrawiam
Z pewnością tak.
Dlatego warto - jeśli to możliwe - dzwonić i pytać o cenny w innych ASO. Z własnego doświadczenia wiem, że to co u innych jest niemożliwe, ewentualnie drogie u innych potrafi być możliwe i tańsze.
Wszystko co ma początek ma też koniec - Matrix
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: StonicScross »

Ponieważ gdzie indziej może dotknąłem, uraziłem itp. - żeby być sprawidliwy dj doc, bardzo ładna wypowiedź. Nie jestem pieniaczem.
Awatar użytkownika
Dezet
Posty: 80
Rejestracja: 10 sie 2020, 13:40
model samochodu: Xceed 1.6 TGDI 7DCT XL
Lokalizacja: WJ

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: Dezet »

Po "aż" trzech tysiącach km przygody z XC mogę podzielić się swoimi uwagami odnośnie użytkowania auta z którego w ocenie ogólnej jestem bardzo zadowolony. Więc o "ochach" i "achach" nie będę tu pisał. Ale jak każdy wytwór człowieka, ma też swoje mankamenty, które nie powinny dyskwalifikować tego auta w oczach przyszłych nabywców, a które producent -gdyby chciał- mógłby w nowszych wersjach lub po liftingu wprowadzić/zmienić.
Moje przemyślenia dotyczą też porównań XC z moimi poprzednimi samochodami, których już trochę od 1995 roku zdążyłem zmienić, rozpoczynając swoją motoryzacyjną przygodę od VW "Garbusa" z 1966 roku :)

Oto co moim zdaniem wymaga poprawek:

1. możliwość wyboru tapicerki materiałowej lub skórzanej (z prawdziwej skóry), a nie tylko eko-skóry. Co prawda skóra jest tylko nędzną imitacją skay'u, :lol: ale... Niektórzy po prostu nie lubią skórzanej tapicerki - z różnych powodów.

2. poszerzenie szerokości siedziska (oparcie dla mnie jest ok, nie wiem jak w przypadku bardziej barczystych osób) poprzez bardziej pionowe boczki. Nie jestem posiadaczem wielkiego zadu, jednak zawsze przy wsiadaniu muszę się na siedzisku "mościć", szukając środka. Ale może to specjalny zabieg producenta, żeby zajmować właściwą pozycję na fotelu.

3. zdecydowanej poprawy wymaga oprogramowanie automatycznego działania wycieraczek przedniej szyby. Ich działanie w dzień można zaakceptować, jednak nocą to tragedia. Przy ustawieniu najwyższej czułości automat zadziała jedynie gdy w oczko kamery padnie SILNE światło z przodu. Oświetlenie padające z góry, z latarni, nie wystarcza do poprawnego działania automatu i zwykle wymaga ręcznej obsługi częstotliwości przetarcia szyby.

4. generalnie wycieraczki są jakieś takie sztywne, szorstkie w działaniu, Szkoda, że nie są nieco większe i płaskie, choć obecna konstrukcja zapewni w dłuższej perspektywie użytkowania pióra zapewne lepszy docisk do szyby.

5. spryskiwacze. Brakuje mi mgłowych, choć doceniam również zalety obecnych. W związku tym, że pojedynczy spryskiwacz ma trzy otwory, można by np. zastąpić ten środkowy mgłowym.

6. kiepska jakość gniazd USB. To od łączności potrafi przerywać, zwłaszcza gdy występują różnice temperatur, a właściciel auta nie wypina kabla z gniazda. Powoduje to lekkie, trwałe osłabienie sprężynujących styków i w konsekwencji przerwy w łączności, zwłaszcza podczas drgań pojazdu.

7. niezrozumiały jest brak gniazda ładowania USB z tyłu środkowej konsoli. Mogę zrozumieć, że w przypadku gniazd "zapalniczkowych" często były one uszkadzane przez pasażerów tylnej kanapy podczas wsiadania lub wysiadania, gdy w gniazdo wpięta był dość sporawy element ładowarki z wpiętym kablem, co mocno wystawało w przypadku dość ciasnej przestrzeni pomiędzy fotelami przednimi a tylnymi. Tutaj wystarczyły by dwa gniazda USB w zagłębieniu konsoli. Koszt produkcji niewielki, a wygoda olbrzymia. Teraz trzeba ciągnąć kabel z bagażnika, gdyż sporo ludzi boi się samodzielnie montować dodatkowe gniazdo w konsoli, w obawie przed utratą gwarancji.

8. trochę kiepska wentylacja w tylnej strefie pojazdu - często paruje szyba tylna pomimo włączonej klimatyzacji (np przy komplecie dyszących :) pasażerów). Trzeba wspomagać się włączaniem na jakiś czas ogrzewania tylnej szyby.

9. brak małych, stałych nadmuchów na przednie-boczne szyby w okolicy lusterek, umieszczonych w górnej części deski rozdzielczej.

10. dość długi czas nagrzewania się silnika, a co za tym idzie, uzyskania w miarę szybko ciepłego nadmuchu wnętrza.

11. korek wlewu paliwa posiada dodatkowy pierścień do którego zamocowana jest linka. Zimą potrafi się on zakleszczyć i cie spełnia swojej funkcji zapobiegania skręcaniu się linki. Można temu zapobiec w dużo prostszy sposób, wykluczający elementy ruchome. Żal, że nie ma (chociaż w najwyższej wersji XL) systemu bezkorkowego. Używałem takiego bezawaryjnie przez ostatnie 10 lat i byłem z tego bardzo zadowolony.

12. boczne lusterka powinny być głębiej osadzone w obudowie, ewentualnie powinien zostać powiększony "daszek" obudowy. Płytko osadzone szkło lusterka jest w trakcie postoju na deszczu "zapadane".

13. brak doświetlania zakrętów. Szkoda, tym bardziej, że wykorzystując światła przeciwmgłowe byłoby to możliwe bez żadnych zmian konstrukcyjnych. Wiele firm wykorzystuje takie rozwiązanie, nie chcąc modyfikować kloszy lamp przednich.

14. wymieszanie żarówek led z żarowymi. Wygląda to co najmniej dziwnie. Tym bardziej, że koszt zmiany na ledowe i tym samym ujednolicenie oświetlenia jest znikomy.

15. płaskie, słabo wyczuwalne pod palcem włączniki przy manetce skrzyni biegów. Dyskusyjna precyzja działania przycisków na kierownicy (przynajmniej w moim egzemplarzu).

16. słabo wyczuwalny przycisk otwierania tylnej klapy. Powinien być wyraźnie wyczuwalny lub zastąpiony przyciskiem fizycznym na ścianie klapy (np. wciskane logo lub litera X - byłoby czadownie). Teraz stojąc blisko klapy wiem że muszę szukać przycisku na wysokości literki "X". Osobiście wyłączyłem opcję automatycznego otwierania klapy, gdyż często stoję rozmawiając w okolicy tyłu nadwozia i otwierająca się nagle klapa tylko mi osobiście przeszkadzała.

17. niezrozumiały system wskazywania włączenia/wyłączenia systemów. Jak dla mnie to trochę brak logiki: włączony - brak kontrolki, wyłączony - świeci się kontrolka.

18. fatalne miejsce na umieszczenie przycisków deski rozdzielczej za kierownicą (m.in. asystent utrzymania pasa ruchu). Trzeba się mocno odchylić w bok, aby dojrzeć co się włącza. A można je było przecież umieścić w pionie, bliżej drzwi i w zasięgu wzroku kierowcy.

19. dla osób z nieco gorszym wzrokiem eleganckie i delikatne cyfry zegarów na wyświetlaczu cyfrowym są mało czytelne (trzeba posiłkować się włączeniem dużych cyfr prędkościomierza pomiędzy tarczami kosztem wyświetlania danych z jazdy. Tutaj bardziej czytelne są zegary analogowe.

20. DRAMATYCZNE działanie oprogramowania automatycznej skrzyni w trybie normal, zwłaszcza przy nie do końca nagrzanym silniku. Osobiście prawie zawsze jeżdżę w trybie sport, gdzie wreszcie mamy właściwe zachowanie napędu i radość z jazdy. O dziwo, przy umiejętnym traktowaniu pedału gazu różnice w spalaniu normal/sport są praktycznie znikome, przy kolosalnej różnicy na plus w zachowania auta w ruchu i bezpieczeństwie podczas dojeżdżania do skrzyżowania i szybkiego włączania się do ruchu.

21. dla mnie fatalny wygląd map TomToma-a. Starsze wersje TT na androidowy telefon miały mapy dużo bardziej czytelne i zwyczajnie ładniejsze pod względem kolorystyki. Również szybkie menu na ekranie mapy jest słabo czytelne i można się spierać co do jego funkcjonalności.

22. menu systemu inforozrywki, choć eleganckie, to poprzez brak zróżnicowania kolorystycznego ikon zmusza do odrywania wzroku od drogi.

23. jako, że częściej korzystam z połączenia i funkcji Android Auto, bardzo doskwiera mi brak możliwości wyświetlania mapy na całym (ponad 10-cio calowym) ekranie. Użytkując Google Maps wskazówki nawigacyjne i panel wyszukiwania zajmują zbyt duży obszar wyświetlanej mapy.

24. brak możliwości wyświetlania informacji z Android Auto pomiędzy tarczami zegarów, np. fragmentu mapy lub nawet samych wskazówek nawigacji (w przypadku zegarów cyfrowych).

25. może się już czepiam, ale bardzo podobało mi się w innych markach "rastrowe" wykończenie brzegów przedniej szyby. Tutaj mamy ostre odcięcie.

26. żałuję, że konstrukcja drzwi nie zasłania progów i tym samym nie chroni nogawek spodni przed zabrudzeniem.

Nie chcę wyjść na jakiegoś malkontenta. Wiedziałem na co się decyduję w trakcie zakupu i się z tym godziłem. Jednak mam nadzieję, że to forum przeglądają też pracownicy KIA, którzy być może będą mogli, lub nawet powinni zgłaszać różnego typu uwagi do centrali. Być może część z nich warto wprowadzić w przyszłych wersjach, a część (zwłaszcza tych nie wymagających zmian konstrukcyjnych) również w wersjach już poruszających się po drodze - np. podczas aktualizacji softu w ramach wykonywnych w ASO przeglądów.

Mimo wszystko uważam, że kupując XCeeda dokonałem optymalnego wyboru z marek dostępnych na rynku w momencie wyboru auta i absolutnie nie żałuję zakupu.

PS. Wyedytowałem post numerując swoje uwagi, co może być korzystne dla ewentualnej dyskusji.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2021, 11:52 przez Dezet, łącznie zmieniany 1 raz.
Konan
Posty: 159
Rejestracja: 16 sty 2021, 12:10
model samochodu: Kia

Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed

Post autor: Konan »

Czytając to co napisałeś i nie mając odczynienia z tym autem pomyślałbym ze mówisz o zupełnie innym aucie. Dodatkowo jakbym miał się zastanawiać nad kupnem xa to po przeczytaniu tego uważałbym ze to auto to totalne g... ale szanuje bo każdy ma swój pogląd na samochód który użytkuje ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”