Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 cze 2020, 11:54
- model samochodu: KIA CEED III SW 1.4 T-GDI BL2+AEB
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
robienie "bólu dupy" z jedynie zwrócenia na wesoło uwagi na błędy ortograficzne (podstawowe) a nie wyśmiewania (co nie było moim zamiarem) to chyba lekka przesada, ale skoro to wam nie przeszkadza to możecie dalej "rzyć w Żeczpospolitej"...widać to też wasz czuły punkt (i chyba nie ma to nic wspólnego z tolerancją, a tym bardziej jej brakiem), nauczycielce w szkole też mówiliście, że jest nietolerancyjna bo się czepiała "błenduf"?
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
100/100, popieram.wroceed pisze: ↑28 paź 2020, 07:02 robienie "bólu dupy" z jedynie zwrócenia na wesoło uwagi na błędy ortograficzne (podstawowe) a nie wyśmiewania (co nie było moim zamiarem) to chyba lekka przesada, ale skoro to wam nie przeszkadza to możecie dalej "rzyć w Żeczpospolitej"...widać to też wasz czuły punkt (i chyba nie ma to nic wspólnego z tolerancją, a tym bardziej jej brakiem), nauczycielce w szkole też mówiliście, że jest nietolerancyjna bo się czepiała "błenduf"?
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
Nieprzesadzajmy, ja się przyzwyczaiłem do tzw. procedury startu , nawet ją polubiłem. Za każdym razem wyłączam line assist razem z start stopem a poruszam się głównie w mieście. Warto sobie w razie co dostosować line assist do najmniej uciążliwej opcji. Przykładowo utrzymanie pasa ruchu zamienić na dźwięk w razie opuszczenie pasa rachu bez kierunkowskazu. Kierownica nie bedzię się wyrywać a może i wy będziecie uważniejsi. Poza tym line assist chwalę bardzo z automatyczną skrzynią i tempomatem szczególnie na dłuższych trasach, jazda prawie autonomiczna a jak macie jeszcze radar odległości to czysta rozpusta
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
Co do procedury startu - bez przesady, jedni nie potrzebują asystenta pasa ruchu, innym on nie przeszkadza, wszystkim i tak nie dało się dogodzić. A zimą procedura i tak jest dłuższa.
U mnie po jakichś 2,5 - 3 tysięcy km też objawił się problem z lekkim skrzywieniem kierownicy w lewo.
Jak dla mnie największą bolączką jest wbudowana nawigacja, która ma mapy chyba sprzed 5 lat.
Do tego mało schowków w kabinie, a te istniejące niezbyt nieprzemyślane - np. brak przegrody między miejscem na butelkę, a resztą tej kieszeni w drzwiach, więc po wyjęciu butelki różne rzeczy wpadają na jej miejsce.
No i nieprzemyślany bagażnik:
- brak taśmy do mocowania bagażu;
- uchwyty na siatkę od spodu (a więc nie da się jednocześnie mieć maty i siatki);
- półka nie mieści się pod podłogą.
U mnie po jakichś 2,5 - 3 tysięcy km też objawił się problem z lekkim skrzywieniem kierownicy w lewo.
Jak dla mnie największą bolączką jest wbudowana nawigacja, która ma mapy chyba sprzed 5 lat.
Do tego mało schowków w kabinie, a te istniejące niezbyt nieprzemyślane - np. brak przegrody między miejscem na butelkę, a resztą tej kieszeni w drzwiach, więc po wyjęciu butelki różne rzeczy wpadają na jej miejsce.
No i nieprzemyślany bagażnik:
- brak taśmy do mocowania bagażu;
- uchwyty na siatkę od spodu (a więc nie da się jednocześnie mieć maty i siatki);
- półka nie mieści się pod podłogą.
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
Co do bolączek to ja powrócę do tematu ściągania auta. Po zmianie opon na zimowe o sztywniejszych bokach auto zaczęło nieprzyjemnie ściągać w prawo. Im szybciej jadę bym chętniej znosi na prawo. Na letnich nie jechało idealnie ale dało się z tym żyć. Teraz na ekspresówkach wystarczy puścić kierownicę i mam samoczynną zmianę pasa z lewego na prawy. Pojechałem na sprawdzenie zbieżności i ta jest OK ale został zmierzony rozstaw osi i z jednej strony jest o 6mm więcej niż z drugiej. Powiedziano mi iż takie różnice w nowym aucie są bardzo dziwne bo nie powinny przekraczać 2mm.
Dodatkowo na wydruku z komputera mam wartości:
-przesunięcie kół oś przednia - +0°11′
-pochylenie sw. zwr. 10° - L+13°49′ R+14°21′
Wartości z pomiaru w ASO gdy ustawiali na oponach letnich bo zgłaszałem ściąganie:
-przesunięcie kół na osi przód - 13mm -9mm po regulacji
-nierównoległość osi -11mm
-PSZ - L+13°54′ R+14°12′
Oczywiście w ASO nikt nie zwrócił uwagi na przesunięcia, lub nie chcieli mnie informować i jakiś nieprawidłowościach. Dopiero w niezależnym warsztacie zainteresowano się innymi parametrami niż zbieżność.
Dodatkowo na wydruku z komputera mam wartości:
-przesunięcie kół oś przednia - +0°11′
-pochylenie sw. zwr. 10° - L+13°49′ R+14°21′
Wartości z pomiaru w ASO gdy ustawiali na oponach letnich bo zgłaszałem ściąganie:
-przesunięcie kół na osi przód - 13mm -9mm po regulacji
-nierównoległość osi -11mm
-PSZ - L+13°54′ R+14°12′
Oczywiście w ASO nikt nie zwrócił uwagi na przesunięcia, lub nie chcieli mnie informować i jakiś nieprawidłowościach. Dopiero w niezależnym warsztacie zainteresowano się innymi parametrami niż zbieżność.
-
- Posty: 169
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 21:12
- model samochodu: Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT XL+AEB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
Jak tam czytam o tych Waszych problemach ze ściąganiem to myślę, że mogę uważać się za szczęśliwca, gdyż w moim aucia nic nie ściąga po zmianie opon na całoroczne. Opony zmieniało ASO jeszcze przed odbiorem.
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
To raczej nie kwestia opon a złego montażu wózka zawieszenia w fabryce lub wadliwych części. Nie wszystkie X mają problem ze ściąganiem nawet gdy zmieniają opony. Niestety ASO robi wszystko by problemu nie widzieć i wciskać że to normalne.
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
U mnie również nie ściągało od razu po zmianie. To się objawiło po jakichś 2-2,5 tys km.marimach77 pisze: ↑08 gru 2020, 09:26 Jak tam czytam o tych Waszych problemach ze ściąganiem to myślę, że mogę uważać się za szczęśliwca, gdyż w moim aucia nic nie ściąga po zmianie opon na całoroczne. Opony zmieniało ASO jeszcze przed odbiorem.
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
No właśnie u większości problem pojawi się po zmianie opon. Moim zdaniem tu chodzi o podnoszenie auta. Zawieszenie i tuleje zostają wtedy mocno naprężone i widocznie coś się przestawia. Znam przypadki w innej marce gdy w fabryce czegoś nie dokręcili odpowiednio i potem przez rok szukano przyczyny ściągania auta. Co ustawili któreś parametry to po podniesieniu auta znów się gdzie indziej przestawiało. Jutro postaram się umówić z ASO na poprawienie tych przesunięć w rozstawach kół i osi. Jeśli nie dadzą rady to znaczy że albo fabryka krzywo spawa karoserie albo elementy zawieszenia nie trzymają wymiarów. Wtedy zacznie się gruba przepychanka. Nie może być tak że auto samo zjeżdża w prawo niezależnie od wszystkiego. Testowałem na drodze pochylonej w lewo i też wypadałem na prawo.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 paź 2019, 04:55
- model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI 204KM
było KIA SPORTAGE - Lokalizacja: Olsztyn
Re: Bolączki wieku dziecięcego - XCeed
Raczej przez podniesienie nie powstaną aż takie naprężenia, że zaczyna ściągać auto. To co by było przy szybszym na jechaniu na hopkę, czy krawężnik, albo wpadając w dziurę.
Podobnie ściagał firmowy ford torneo conect, 2 szt i to samo.
Podobnie ściagał firmowy ford torneo conect, 2 szt i to samo.