Awaria 1.4 T gdi :(
Awaria 1.4 T gdi :(
Dzis na FB przeczytałem ze kolega przy 5 tys km usłyszał stuki pod maska swojego Xceeda No zaczynam myslec co to moze byc:)? A ma dac znac po nowym roku bo zawiózł samochód na serwis:):)Nie wróży to za dobrze :)
-
- Posty: 169
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 21:12
- model samochodu: Kia XCeed 1.4 T-GDI 7DCT XL+AEB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
No ciekawe. Może autor posta na FB napisze co było przyczyną.
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Ja pierdziu teraz afera bo coś się stało... owszem nowe wiec nie powinno ale każdy wie jakie są czasy. Zamiast „siać ferment” i „panikować” może lepiej poczekać na informacje
Oczywiście uważam ze nie powinno się to wydarzyć ale nie takie tuzy motoryzacji maja takie problemy.
Oczywiście uważam ze nie powinno się to wydarzyć ale nie takie tuzy motoryzacji maja takie problemy.
- pszczola26
- Posty: 54
- Rejestracja: 13 paź 2019, 13:39
- model samochodu: Kia Xceed 1.4 t-gdi, MT, XL, QY
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Polecam STOPERAN na wstrzymanie.
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
No poczekamy zobaczymy
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Linek do tego posta?
Może być LSPI - jeżeli tak, to TTTM jak każde uturbione GDI. Wrodzona wada tych silników.
Może być LSPI - jeżeli tak, to TTTM jak każde uturbione GDI. Wrodzona wada tych silników.
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
A co to za wada ? nie słyszałem a jestem na kupnie 1.4 t Gdi
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości obrotowej. Mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się zbyt wcześnie i robi puku-puku. A jak puknie za mocno to nagle z jednego całego tłoka robi się wiele małych tłoczków i silnik szlag trafia.
To nie jest wada silników Kii, tylko generalnie wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim.
Olej może zmniejszyć szansę wystąpienia tego zjawiska - zależy od tego jakie ma komponenty. Jeżeli ma dużo wapnia to jest większa szansa że zapuka niż jak ma detergenty oparte np. o potas albo zrównoważony wapń molibdenem czy ZDDP. Ewentualnie jeżeli jest czystym, prawdziwym syntetykiem bo wtedy też szansa na LSPI jest niższa - a najlepiej mieszanka wszystkiego. Są nawet specjalne oleje z formułami mającymi zapobiegać wystąpieniu LSPI, w USA są już odpowiednie normy dla olejów formułowanym pod tym kątem. W Europie takie normy mają się pojawić w tym roku.
Shell (promowany np. przez Hyundaia) ma takie oleje. Orlen lany do Kijanek nie, co więcej jak w ASO zaleją ci Pro F to tam jest ponadprzeciętna ilość detergentów bazujących na wapniu więc szansa na LSPI rośnie. Pro V i XD jeszcze nie badaliśmy, ale prawdopodobnie jest tak samo.
To nie jest wada silników Kii, tylko generalnie wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim.
Olej może zmniejszyć szansę wystąpienia tego zjawiska - zależy od tego jakie ma komponenty. Jeżeli ma dużo wapnia to jest większa szansa że zapuka niż jak ma detergenty oparte np. o potas albo zrównoważony wapń molibdenem czy ZDDP. Ewentualnie jeżeli jest czystym, prawdziwym syntetykiem bo wtedy też szansa na LSPI jest niższa - a najlepiej mieszanka wszystkiego. Są nawet specjalne oleje z formułami mającymi zapobiegać wystąpieniu LSPI, w USA są już odpowiednie normy dla olejów formułowanym pod tym kątem. W Europie takie normy mają się pojawić w tym roku.
Shell (promowany np. przez Hyundaia) ma takie oleje. Orlen lany do Kijanek nie, co więcej jak w ASO zaleją ci Pro F to tam jest ponadprzeciętna ilość detergentów bazujących na wapniu więc szansa na LSPI rośnie. Pro V i XD jeszcze nie badaliśmy, ale prawdopodobnie jest tak samo.