Awaria 1.4 T gdi :(
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Czyli olej lepiej kupic samemu z tego co piszesz a Kia i Hyundai to te same silniki :)wiec odpowiedz prosta :)
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Pierwszy odpada, bo do TGDI tylko 0W-30 albo 5W-30 (raczej XCeed nie ma inaczej niż Ceed). Z dwóch pozostałych drugi, czyli X-clean XFE: jest czystszy z natury bo to C2. Z tego co widziałem w analizach to ma mniej wapnia (~2x mniej niż Orlen), sporo dodatków ochronnych. Całkiem fajna oliwa jak na Motula Co prawda analizy są sprzed około 2 lat więc mogło się coś zmienić, ale są jakimś tam tropem.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 06 sie 2019, 22:28
- model samochodu: ProCeed 1,4 GTLine + WIN + hak
- Lokalizacja: Bytom
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Ja zalałem 8100 X-CLEAN EFE 5W30 i jestem póki co zadowolony. Zobaczymy na przeglądzie po 15 000 km
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Czyli ten co w serwisie leja jest zly ;D?? Po co daja tyle gwarancji skoro niby zły olej leja
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Z drugiej strony Orlen to rzeczywiście nie jest jakas wybitna maka:) ale hyundai przy tym samym silniku Leje juz inny olej nie rozumiem tej polityki
- pszczola26
- Posty: 54
- Rejestracja: 13 paź 2019, 13:39
- model samochodu: Kia Xceed 1.4 t-gdi, MT, XL, QY
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Wynika to z długoterminowych umów pomiędzy serwisem ASO, a producentem olejów, dzięki temu serwis kupuje oleje w dobrych cenach, a producent ma zbyt i reklamę. I nie ma co doszukiwać się tu drugiego dna, jeśli olej spełnia normy lepkościowe i jakościowe wymagane przez producenta silnika to marka oleju ma drugorzędne znaczenie.
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Gwarancję daje koncern Hyundai-Kia, Kia Motor Polska jako dystrybutor musi się dostosować. Oleje Orlenu same z siebie złe nie są i spełniają normy z instrukcji* więc chronią silnik dobrze. Problemem jest LSPI ale to akurat w Europie nikogo nie obchodzi. Problem aż taki częsty nie jest, a w razie wpadki zwali się winę na użytkownika że nie wymieniał oleju zgodnie z instrukcją (bo jeździł po mieście, ale wymieniał co 15000, zamiast 7500 - na przykład).
* - to też osobna kwestia bo ten silnik w wersji z GPF powinien jak u Hyundaia mieć zalewane tylko C2.
@Daniel89 - ten silnik występuje w wersji z GPF i bez GPF. W Kii od startu jest GPF, ale w Hyundaiu były wersje bez. I Hyundai w instrukcji po wprowadzeniu GPF zmienił olej z A5 na C2. A Kia dopisała C2 bo kto im zabroni. Ewidentna pomyłka, krążą już informacje, że ktoś w Kii po prostu się pomylił ale jest jak jest i tyle.
Dlatego najlepiej zadbać o własny olej, pilnować tylko, żeby spełniał wymagane instrukcją normy i klasę lepkości żeby w razie czego KMP nie miało się do czego przyczepić. Ewentualnie jak chce się być 100% pewnym że nie będzie przebojów to kupować na stacji Orlen Platinum Pro XJ albo XFI bo te przynajmniej spełniają te normy które powinny inaczej niż to, co leją w ASO. Tylko trzeba się liczyć z ceną w okolicach 70 złotych za litr...
Re: Awaria 1.4 T gdi :(
Dzięki za wszystkie informacje, czy mógłbyś jeszcze zerknąć na etykietę „x-clean +” czy jest lepszym wyborem niż „x-celna EFE”?zarathos pisze: ↑10 sty 2020, 07:39Gwarancję daje koncern Hyundai-Kia, Kia Motor Polska jako dystrybutor musi się dostosować. Oleje Orlenu same z siebie złe nie są i spełniają normy z instrukcji* więc chronią silnik dobrze. Problemem jest LSPI ale to akurat w Europie nikogo nie obchodzi. Problem aż taki częsty nie jest, a w razie wpadki zwali się winę na użytkownika że nie wymieniał oleju zgodnie z instrukcją (bo jeździł po mieście, ale wymieniał co 15000, zamiast 7500 - na przykład).
* - to też osobna kwestia bo ten silnik w wersji z GPF powinien jak u Hyundaia mieć zalewane tylko C2.
@Daniel89 - ten silnik występuje w wersji z GPF i bez GPF. W Kii od startu jest GPF, ale w Hyundaiu były wersje bez. I Hyundai w instrukcji po wprowadzeniu GPF zmienił olej z A5 na C2. A Kia dopisała C2 bo kto im zabroni. Ewidentna pomyłka, krążą już informacje, że ktoś w Kii po prostu się pomylił ale jest jak jest i tyle.
Dlatego najlepiej zadbać o własny olej, pilnować tylko, żeby spełniał wymagane instrukcją normy i klasę lepkości żeby w razie czego KMP nie miało się do czego przyczepić. Ewentualnie jak chce się być 100% pewnym że nie będzie przebojów to kupować na stacji Orlen Platinum Pro XJ albo XFI bo te przynajmniej spełniają te normy które powinny inaczej niż to, co leją w ASO. Tylko trzeba się liczyć z ceną w okolicach 70 złotych za litr...