Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Fred.X »

Wrzucałem w różnych momentach i nic takiego nie ma miejsca , nie ma żadnego drżenia
83piotrek
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:31

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: 83piotrek »

Ktoś się orientuje jak w xceed 6mt wygląda przekazanie biegu na skrzynię ? Wibracje skądś muszą pochodzić, boję się że szwankuje sama skrzynia biegow
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: evo1 »

Vit pisze: 27 lis 2021, 15:20
evo1 pisze: 22 lis 2021, 16:26 Czy ktoś z szanownych posiada lub jeździł 1.5 mhev 7dtc? Waham się miedzy takim konfigiem a 1.6.
Najpierw posłuchaj jak ten silnik pracuje i pogadaj z właścicielem. Mam na myśli silnik 1.6 Właśnie widziałem pod marketem xceeda i jeszcze gorzej chodzi niż mój.
Nowy samochód a brzmi jak 20 letni opel w dizlu z poluzowanym wydechem. Myślałem żeby zagadać o tym z kierowcą, jak mu się to podoba ale nie chciałem człowieka dołować.
Do tego spalanie na poziomie 8l przy emeryckiej jeździe poza miastem
W aso usłyszysz "ten silnik tak ma, musi sie pan przyzwyczaić". Oczywiście jak już kupisz, bo na jazdach testowych mają przykaz zeby auto było rozgrzane. Ciekawe jak to robią, bo u mnie obecnie nawet po 20 km nadal niewiele sie poprawia, jak zrobisz wiecej km to bedzie chodzić w sumie jak w nowym samochodzie, czyli prawie nie będzie go słychać.
Zaden szanowny recenzent na yt jakoś o tym nie wspominał. szkoda że nie ma opcji refund
A btw po 2k km zaczął mi ściągać w prawo, wiec jestem już też w tym elitarnym klubie
Dzięki za info, jest to jakiś argument na nie dla 1.6, choć ja jeździłem ostatnio demo proceed i brałem go zimnego. Nic nie słyszałem dziwnego, może dlatego ze w proceed wydech wszystko zagłusza...
Szukam auta głównie na miasto, więc chyba tym bardziej 1.6 dtc odpada. Chyba jednak faktycznie zestaw 1.5 tgdi z 7dtc to w tym momencie najlepszy wybór do miasta wśród kompaktów...
mercapan
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2021, 09:48
model samochodu: Iksik 1.5 T-GDI MT

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: mercapan »

83piotrek pisze: 28 lis 2021, 11:39 Ktoś się orientuje jak w xceed 6mt wygląda przekazanie biegu na skrzynię ? Wibracje skądś muszą pochodzić, boję się że szwankuje sama skrzynia biegow
U mnie chodzi wszystko płynnie, żadnych wibracji nie zauważyłem. Sprzęgło ma długi skok, trochę czasu trzeba by się przyzwyczaić (porównuje do innych samochodów). Ale sama skrzynia bez zarzutu.
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: xuser »

evo1 pisze: 03 gru 2021, 00:19 ...
Dzięki za info, jest to jakiś argument na nie dla 1.6, choć ja jeździłem ostatnio demo proceed i brałem go zimnego. Nic nie słyszałem dziwnego, może dlatego ze w proceed wydech wszystko zagłusza...
Szukam auta głównie na miasto, więc chyba tym bardziej 1.6 dtc odpada. Chyba jednak faktycznie zestaw 1.5 tgdi z 7dtc to w tym momencie najlepszy wybór do miasta wśród kompaktów...
Do miasta rzeczywiście 1.6 t-gdi nie ma żadnego sensu. Nawet poza miastem nie każdy potrzebuje albo potrafi wykorzystać te kilkadziesiąt koni i niutonometrów więcej.
Dlatego każdy bierze to co potrzebuje. Ja np. doskonale wiem co z konikami i niutkami zrobić, dlatego brałem najmocniejszy silnik. I nie chodzi o jazdę 220km/h non-stop tylko np. o bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Albo o dynamiczną jazdę pod górkę. Albo o to, żeby w ogóle nie odczuwać pełnego bagażnika przy przyśpieszaniu.
A dźwięk zimnego silnika - chociaż dość brutalny - za bardzo mi nie przeszkadza, tylko pozwala mi się cieszyć końcówką prawdziwej spalinowej motoryzacji w Europie...
Vit
Posty: 42
Rejestracja: 31 maja 2021, 17:13
model samochodu: Kia XCeed 1.6 T-GDI 7DCT L + AEB

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Vit »

xuser pisze: 03 gru 2021, 09:23 Do miasta rzeczywiście 1.6 t-gdi nie ma żadnego sensu. Nawet poza miastem nie każdy potrzebuje albo potrafi wykorzystać te kilkadziesiąt koni i niutonometrów więcej.
Dlatego każdy bierze to co potrzebuje. Ja np. doskonale wiem co z konikami i niutkami zrobić, dlatego brałem najmocniejszy silnik. I nie chodzi o jazdę 220km/h non-stop tylko np. o bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Albo o dynamiczną jazdę pod górkę. Albo o to, żeby w ogóle nie odczuwać pełnego bagażnika przy przyśpieszaniu.
A dźwięk zimnego silnika - chociaż dość brutalny - za bardzo mi nie przeszkadza, tylko pozwala mi się cieszyć końcówką prawdziwej spalinowej motoryzacji w Europie...
Ten silnik fajnie brzmi pod obciążeniem, problem jest przy niskich obrotach. Skrzynia trzyma 1,7-2,1 obrotów, to jest 90% czasu mojej jazdy.
Wtedy słychać najmocniej taki metaliczny pogłos. Jakby poluzowany wydech czy jakaś blach by grała przy silniku.
Więcej mocy przydaje sie przy załadowanym aucie. Miałem wrażenia że tak samo jedzie z 4 osobami na pokładzie co z 1 tylko na wyższych obrotach.
Ja brałem głównie dlatego że to były pierwsze miesiące 1.5 na rynku i nie wiedziałem ile wad konstrukcji wyjdzie na jaw. Oraz "lepiej mieć więcej koni niż mniej"

Jeśli chodzi o dźwięk silnika w proceed, to być może jest zagłuszany przez sztuczny "fajny dźwięk" silnika płynący podczas jazdy automatycznie z głośników :D
bejker1989
Posty: 99
Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
model samochodu: Xceed

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: bejker1989 »

Vit pisze: 03 gru 2021, 18:07
xuser pisze: 03 gru 2021, 09:23 Do miasta rzeczywiście 1.6 t-gdi nie ma żadnego sensu. Nawet poza miastem nie każdy potrzebuje albo potrafi wykorzystać te kilkadziesiąt koni i niutonometrów więcej.
Dlatego każdy bierze to co potrzebuje. Ja np. doskonale wiem co z konikami i niutkami zrobić, dlatego brałem najmocniejszy silnik. I nie chodzi o jazdę 220km/h non-stop tylko np. o bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Albo o dynamiczną jazdę pod górkę. Albo o to, żeby w ogóle nie odczuwać pełnego bagażnika przy przyśpieszaniu.
A dźwięk zimnego silnika - chociaż dość brutalny - za bardzo mi nie przeszkadza, tylko pozwala mi się cieszyć końcówką prawdziwej spalinowej motoryzacji w Europie...
Ten silnik fajnie brzmi pod obciążeniem, problem jest przy niskich obrotach. Skrzynia trzyma 1,7-2,1 obrotów, to jest 90% czasu mojej jazdy.
Wtedy słychać najmocniej taki metaliczny pogłos. Jakby poluzowany wydech czy jakaś blach by grała przy silniku.
Więcej mocy przydaje sie przy załadowanym aucie. Miałem wrażenia że tak samo jedzie z 4 osobami na pokładzie co z 1 tylko na wyższych obrotach.
Ja brałem głównie dlatego że to były pierwsze miesiące 1.5 na rynku i nie wiedziałem ile wad konstrukcji wyjdzie na jaw. Oraz "lepiej mieć więcej koni niż mniej"

Jeśli chodzi o dźwięk silnika w proceed, to być może jest zagłuszany przez sztuczny "fajny dźwięk" silnika płynący podczas jazdy automatycznie z głośników :D
Duzo ludzi zglaszalo podobny dzwiek i przyczyna okazaywala sie ktoras z oslon wydechu (poluzowana). Jedz do ASO niech obejrza.
Vit
Posty: 42
Rejestracja: 31 maja 2021, 17:13
model samochodu: Kia XCeed 1.6 T-GDI 7DCT L + AEB

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: Vit »

bejker1989 pisze: 03 gru 2021, 20:02
Duzo ludzi zglaszalo podobny dzwiek i przyczyna okazaywala sie ktoras z oslon wydechu (poluzowana). Jedz do ASO niech obejrza.
Byłem, "mechanicy sprawdzili i wszystko jest ok, ten silnik już tak ma, musi sie pan przyzwyczaić"
Czy rzeczywiście cokolwiek sprawdzali to już ciężko powiedzieć, raz już mi gościu ściemniał że naprawili inna ustarkę która zgłaszałem "po swojemu" a na wideo rejestrator nagrało się że nawet nie ruszyli auta z parkingu.
Sam bym chyba musiał na kanale sprawdzić
slawomir542
Posty: 2
Rejestracja: 05 gru 2021, 13:07
model samochodu: KIA XCEED

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: slawomir542 »

KOGUT pisze: 18 lut 2021, 16:21 Witam, ja odbieram w przyszłym tygodniu, więc jak tylko trochę nim pojeżdżę podzielę się wrażeniami. Chociaż pewnie to będzie nieobiektywna opinia, bo przesiadam się z owiele słabszego auta :D
Witam.Własnie przymierzam się do zamówienia XCEED 1,5 t-gti.Chcialem Cię prosić o opinię tego auta.Jak się sprawuje, jak jest wyciszony, spalanie ,jakieś usterki itd.Z góry dziękuję
bejker1989
Posty: 99
Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
model samochodu: Xceed

Re: Xceed z silnikiem 1,5 T-GDI

Post autor: bejker1989 »

slawomir542 pisze: 05 gru 2021, 13:15
KOGUT pisze: 18 lut 2021, 16:21 Witam, ja odbieram w przyszłym tygodniu, więc jak tylko trochę nim pojeżdżę podzielę się wrażeniami. Chociaż pewnie to będzie nieobiektywna opinia, bo przesiadam się z owiele słabszego auta :D
Witam.Własnie przymierzam się do zamówienia XCEED 1,5 t-gti.Chcialem Cię prosić o opinię tego auta.Jak się sprawuje, jak jest wyciszony, spalanie ,jakieś usterki itd.Z góry dziękuję
Wyciszenie to kwestia ucha i opon :) te fabryczne letnie są mega głosne. Po zmianie na całoroczne/zimówki jest ciszej.
W mojej opinii jest troche głosniej niz moim poprzednim aucie - passat b5 fl 2002 - ale nie przeszkadza mi to totalnie.

Silnik na razie w porzadku - zrobione prawie 2000 km. Elastyczny, dynamiczny. Spalanie - to zalezy. Na razie jestem na dotarciu jeszcze - ale w trasie z Łodzi do Radomia przez Rawę Mazowiecką spalanie mam miedzy 4.7 a 5.8 litra w zależnosci czy jade zgodnie z przepisami w 100% czy +10-15% tolerancji i to czy delikatnie przyspieszam czy dynamicznie.

Na autostradzie z Łodzi do Warszawy przy tempomacie ustawionym na 110kmh spalanie 5.4 litra.
Trasa do Piotrkowa z Łodzi - mieszana: droga krajowa/autostrada wychodzi jakies 5.5 litra.

Usterek poki co brak.

Co do skrzyni i sprzegła to trzeba sie przyzwyczaic :) nie jest to niemiecka precyzja (mowie o manualnej skrzyni) - choc i tak działa o niebo lepiej od innych koreanskich aut. Ma wyczuwalny klik, sprzegło trzeba wciskac do samego konca. Minusem dla mnie jest jazda na 2 biegu - tj. np na łukach na skrzyzowaniach gdzie predkosc mamy około 10-15kmh trzeba redukowac na bieg 1 inaczej auto sie dusi lub palimy sprzegło gazem - musze jednak przyznać, ze to zjawisko u mnie sie zmniejszyło znacząco wiec albo jest to kwestia tego, ze przyzwyczailem sie i już mam wyczucie sprzegło/gaz albo po prostu co mialo sie dotrzec to sie juz dotarło - choć nie ukrywam, ze jest to pierwszy samochód z ktorym mam taki "problem".

Sporo osób pisze wlasnie o "kangurzeniu" - ale to też jest kwestia wyczucia sprzegla/gazu i przyzwyczajenia. Po prawie 2000km jezdzi się fajnie juz.
Porównujac to z passatem - siedzi sie wyzej, zawieszenie jest OK, choć passat lepiej się trzymał w zakrętach bo był niżej zawieszony.

Z innych minusów ktore zauwazylem - brak pełnych uszczelek pod maską, kazde mycie auta wiaze sie z tym ze pod maską mamy popryskane przewody i inne elementy, co nie wróży dobrze, ale pracuje nad jakims patentem - dodatkowym uszczelnieniem.

Swiatła LED nie maja automatycznego poziomowania - wiaze sie to z tym, ze podjezdzajac pod górke razimy innych kierowców, ktorzy nam mrygaja długimi swiatlami.

Podsumowując - za tą cenę (mam na mysli wersje wyposażenia M + Smart + A18 z silnikiem 1.5 tgdi 160KM) lepszego auta z 4 cylindrami na pokładzie raczej sie nie znajdzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”