Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

forum użytkowników modelu ProCeed
Vito
Posty: 8
Rejestracja: 13 paź 2020, 10:32
model samochodu: Proceed GT 2020

Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: Vito »

Czesc. Jestem (NIE)szczesliwym posiadaczem Kii Proceed GT - full opcja. Srednio 1 na miesiac auto traci moc i ledwo jedzie lub laweta po nia przyjezdza. Pierwsze 3 razy usuwali mi blad czujnika paliwa (dokladnie jakiego nie pamietam). Po raz 3 przynajmniej sprobowali zrobic cos wiecej i wgrali mi upgrade systemu i powiedzieli, ze to napewno to. Nie to nie bylo to i po ok 2 tyg jestem z powrotem z tym samym problemem. Akurat musialem wyjechac, wiec oddalem im auto mowiac, ze maja 2,5 tyg nie musza sie spieszyc, ale niech W KONCU przy 4 razie poszukaja przyczyny, a nie tylko kasuja jakis blad i oddaja mi wciaz wadliwe auto. Co ciekawe kupilem auto, ktore mialo mi sluzyc do jezdzenia za granice by zarabiac pieniadze. Jezdze z kolega starym pasatem bo nigdy niewiadomo kiedy moj nowy proceed padnie po raz kolejny! Serwisant wczoraj do mnie, ze juz wszystko dziala wykonal jazdy probne i nie widzi problemu. Auto jest UWAGA w pelni sprawne... no moze zeby pojezdzic po miescie bo napewno nie dlugie trasy. Pomimo, ze poszedlem im na reke i zostawilem im samochod na 2,5 tyg nawet nie szukali przyczyny! Po raz kolejny skasowali blad i oddaja mi “w pelni sprawny samochod”. W glowie poprostu sie nie miesci.

I teraz mam kilka pytan jakie kroki najlepiej podjac:
1. W sprawie naprawy samochodu kiedy po raz 5 straci moc?
2. Znacie firmy zajmujace sie prawnie nieuczciwymi serwisami, ktore nie chca naprawic problemu?
3. Jak to jest z gwarancja jesli co chwile moj samochod jest popsuty? Moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie/inny egzemplarz samochodu?
4. Jakie polecacie kanaly na YouTube aby rozglosnic jak traktuje klientow EuroKas?

Ps. Kia produkuje teraz ladne samochody, ale kupowanie ich to strzelanie sobie w kolano niestety.
waciach
Posty: 175
Rejestracja: 04 wrz 2019, 13:24
model samochodu: ProCeed 1.4 2019

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: waciach »

Panie to jest CECHA pojazdu a pan szukasz na siłę usterki :D

Tak zupełnie serio to serwisy Kia działają na takiej zasadzie że mają otrzymane z "góry" awarie dla danego modelu oraz informację co należy wymienić jak to wystąpi i na tym kończy się wiedza oraz umiejętności serwisu. Jeżeli Twoja przypadłość nie występuje na liście akcji serwisowych no to jesteś ugotowany. Serwisowi nikt nie powiedział że taka awaria może wystąpić i co z nią zrobić więc kasują Ci błąd i mówią że jest git.

Nie wiem jak to działa, może centrala nie chce zwracać kosztów za naprawy wykraczające poza akcje serwisową i serwisy tak działają aby nie brać kosztów na siebie, ciężko powiedzieć. Mi ostatnio odmówiono naprawy a w trakcie utarczki słownej uchylono między wierszami rąbka tajemnicy że centrala nie ma akcji serwisowej na taki problem to oni nie wiedzą co wymienić i nie zamierzają się problemem zajmować.

Ja osobiście napisałem do Kia Motors Polska i czekam na odpowiedź.
TomX’d
Posty: 98
Rejestracja: 18 mar 2021, 17:59
model samochodu: XCeed

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: TomX’d »

Nie wiem co można z tym zrobić - wg mnie niewiele niestety i to jest przerażajace... gościowi z Sorento się udało po walce z KMP i nagłośnieniu na YT ale czy to znowu przyniesie skutek pozytywny - tego nie wiem. Śmieszy mnie jedynie nadal zachwyt jak to KIA jest super - może nie jest najgorsza ale jakość serwisu to dramat i nigdy nikomu nie polecę kijanek... może padają Ci wtryski bo brzmi podobnie...
Ryba
Posty: 125
Rejestracja: 20 paź 2019, 00:04
model samochodu: proceed

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: Ryba »

Masz kilka opcji:
1) zmień serwis - na pewno masz w pobliżu jakieś inne ASO, może akurat tam będziesz miał farta i ktoś się nad problemem pochyli
2) korespondencja z serwisem za pomocą listów poleconych - może to ich zmotywuje; możesz napisać że żądasz usunięcia usterki w terminie np 14 dni, jeśli nie proponujesz obniżenie ceny zakupu samochodu - takie pismo od razu do sprzedawcy
3) wiem że człowieka może krew zalać, ale z reguły bicie piany nie pomaga; mi np przy problemie ze zbieżnością pomógł jeden ze sprzedawców, i za 4 czy 5 razem rzeczywiście w końcu udało im się coś poprawić, jednak ostatecznie auto i tak wylądowało w niezależnym serwisie i dopiero zaczęło jeździć jak trzeba
4) zawsze możesz jechać z problemem do zwykłego mechanika, w odróżnieniu od ASO to są prawdziwi mechanicy którzy wiedzą jak działa silnik i potrafią drogą dedukcji namierzyć przyczynę problemów - oczywiście pytanie czy chcesz się pozbyć problemu czy kopać się z debilami z tzw 'ASO'
dejmieno
Posty: 157
Rejestracja: 11 gru 2017, 10:05
model samochodu: Kia ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: dejmieno »

Fakt brzmi to absurdalnie, ponieważ to nowy samochód na gwarancji, ale opcja z mechanikiem nie jest zła jeśli chcesz mieć sprawny samochód.

Jednak nieważne którą opcje wybierzesz nagłośnienie sprawy zawsze jest dobrą opcją. Podkulanie ogona i akceptowanie takiego zachowania spowoduje, że jakość obsługi będzie tylko gorsza.
gościowi z Sorento się udało po walce z KMP i nagłośnieniu na YT ale czy to znowu przyniesie skutek pozytywny - tego nie wiem.
Skąd wiesz, że mu się udało wygrać?

Gliwice nią są aż tak daleko od Krakowa, może spróbuj zadzwonić do Kia Wadowscy. Znajdują się na zakopiance pod Krakowem, podpytaj ich przez telefon czy mają jakiś pomysł inny niż skasowanie błędu. Ja do nich jeżdżę po tym jak odbiłem się od dwóch serwisów i jestem zadowolony.

Ostatnio wspominali, że chcą powalczyć o status najlepszego serwisu w Małopolsce, będzie okazja żeby się wykazali ;).
randri
Posty: 149
Rejestracja: 29 paź 2020, 15:21
model samochodu: Proceed GT'20; Xceed'22 1.5 t-gdi DCT; Xceed"23 1.6 204 KM GT line,
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: randri »

Mi raz na razie zdarzył się przypadek, że stracił moc - przebieg 5 tyś. - serwis oczywiście wykasował błąd i kazali jeździć - awaria czujnika ciśnienia paliwa - tak im wyszło - pisałem do KMP to odpisali, że skoro serwis usunął błąd czujnika to znaczy, że auto jest sprawne i można jeździć - na pytanie co gdy znowu w trasie tak się zdarzy np. w czasie wyprzedzania, że starci moc ???? - cisza. Tu na forum jest nas przynajmniej 3, którzy mieli ten sam przypadek - wnosząc po opisie usterki.
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: zarathos »

Zrobić można sporo, tylko pytanie czy chce się wam iść do sądu. Jeżeli tak to przy odbiorze wozu żądajcie informacji na piśmie o przyczynie awarii, rozwiązaniu problemu. Muszą wam dać, jak nie będą chcieli to nie odbierajcie samochodu. Jak dadzą to po wystąpieniu usterki do niezależnego mechanika, z fakturą do prawnika i do ASO pisemko o zwrot kosztów. I odszkodowanie.
Kemp
Posty: 96
Rejestracja: 17 wrz 2019, 20:17
model samochodu: Kia Stinger GT
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: Kemp »

Vito pisze: 23 kwie 2021, 10:33 Czesc. Jestem (NIE)szczesliwym posiadaczem Kii Proceed GT - full opcja. Srednio 1 na miesiac auto traci moc i ledwo jedzie lub laweta po nia przyjezdza. Pierwsze 3 razy usuwali mi blad czujnika paliwa (dokladnie jakiego nie pamietam). Po raz 3 przynajmniej sprobowali zrobic cos wiecej i wgrali mi upgrade systemu i powiedzieli, ze to napewno to. Nie to nie bylo to i po ok 2 tyg jestem z powrotem z tym samym problemem. Akurat musialem wyjechac, wiec oddalem im auto mowiac, ze maja 2,5 tyg nie musza sie spieszyc, ale niech W KONCU przy 4 razie poszukaja przyczyny, a nie tylko kasuja jakis blad i oddaja mi wciaz wadliwe auto. Co ciekawe kupilem auto, ktore mialo mi sluzyc do jezdzenia za granice by zarabiac pieniadze. Jezdze z kolega starym pasatem bo nigdy niewiadomo kiedy moj nowy proceed padnie po raz kolejny! Serwisant wczoraj do mnie, ze juz wszystko dziala wykonal jazdy probne i nie widzi problemu. Auto jest UWAGA w pelni sprawne... no moze zeby pojezdzic po miescie bo napewno nie dlugie trasy. Pomimo, ze poszedlem im na reke i zostawilem im samochod na 2,5 tyg nawet nie szukali przyczyny! Po raz kolejny skasowali blad i oddaja mi “w pelni sprawny samochod”. W glowie poprostu sie nie miesci.

I teraz mam kilka pytan jakie kroki najlepiej podjac:
1. W sprawie naprawy samochodu kiedy po raz 5 straci moc?
2. Znacie firmy zajmujace sie prawnie nieuczciwymi serwisami, ktore nie chca naprawic problemu?
3. Jak to jest z gwarancja jesli co chwile moj samochod jest popsuty? Moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie/inny egzemplarz samochodu?
4. Jakie polecacie kanaly na YouTube aby rozglosnic jak traktuje klientow EuroKas?

Ps. Kia produkuje teraz ladne samochody, ale kupowanie ich to strzelanie sobie w kolano niestety.
Cześć,
U mnie przy takim problemie wynienili wtryski i jest ok (auto stało 4 tyg w ASO), problem znany w PL
Wątek podrzuciłem na "typowe usterki..."

Pozdr

Pozdr
krzychopak
Posty: 8
Rejestracja: 25 mar 2021, 10:53
model samochodu: Kia ProCeed

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: krzychopak »

a czy sprawdzali wtryski? Już paru kolegom wymieniali na gwarancji, na pewno tu na forum lub fb znajdziesz opisane przypadki utraty mocy.
hitman047
Posty: 97
Rejestracja: 22 gru 2019, 09:34
model samochodu: Kia Proceed GT

Re: Proceed GT traci moc, a serwis EuroKas Gliwice po raz 4 olewa klienta

Post autor: hitman047 »

Jedz do Katowic na Paderewskiego do Kia Moto, powiedz że masz problem z wtryskami, zrobią Ci na gwarancji. Ja stawiam że 99% to wtryski. U mnie wymienili bez problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”