Uruchomienie silnika

forum użytkowników modelu ProCeed
Pawell
Posty: 18
Rejestracja: 26 sty 2020, 15:16
model samochodu: Kia Proceed GT

Uruchomienie silnika

Post autor: Pawell »

Witam wszystkich!
pytanko do właścicieli wersji GT. Czy u Was też tak skaczą obroty zaraz po uruchomieniu? Jakby się dławił i w momentach tej zadyszki miał zgasnąć (sekundowy dźwięk ciszy). Bez względu na to, czy wsiadam do niego ponownie po 12h, czy 2-7 dniach, trasie krótkiej, czy długiej. Trwa to jakieś pół minuty. Później Prosiak się ogarnia i zadyszka mija i nie brzęczy też. W ubiegłym roku na forum czytałem, że to normalne (jakiś system wspomagający pracę silnika) dla tej wersji. Podobno dogrzewa auto, żeby turbo nie wyjebało z kapci jak na samym starcie się dociśnie, tak?

To, że jest głośny przy uruchomieniu (szczególnie gdy stoi na mrozie) jeszcze jakoś można skumać, ale przy 5 stopniach na zewnątrz też?
Jak go odpalam, to wkurwiam wszystkich somsiadów... Wstyd w chuj.

Gdyby wątek juz był to z góry sory za kolejny.
Don_Damiano
Posty: 42
Rejestracja: 06 kwie 2020, 12:52
model samochodu: KIA ProCeed GT '20

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: Don_Damiano »

Zdecydowanie to nie jest normalne.

Normalne jest to, że odpalając zimny silnik, obroty są przez chwilę wyższe, ale bez zjawiska falowania obrotów. No i nie ma mowy, żeby normalnym było spadanie poniżej 850 RPM.

Uderzaj czym prędzej na serwis.
TomX’d
Posty: 98
Rejestracja: 18 mar 2021, 17:59
model samochodu: XCeed

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: TomX’d »

Chyba w większości jak odpalisz totalnie zimny silnik to nie pracuje równo w żadnym wypadku ale ja odpalam i ruszam powili do bramy. Wielu użytkowników tak ma i nie widziałem jeszcze 1.6 aby po odpaleniu pracował równiutko na podwyższonych obrotach ale nawet nie jadę z tym nigdzie bo a) raczej nie jest to nic nieprawidłowego a cecha silnika b) ASO guzik się zna i jak nie ma błędu to wszystko jest ok.
Pawell
Posty: 18
Rejestracja: 26 sty 2020, 15:16
model samochodu: Kia Proceed GT

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: Pawell »

Dzięki. Nagram jutro i wrzucę tu. Czy Wy tez macie tak, że procek zaczyna Was irytować? Wnioski po zrobieniu 23k kilosów.

1) Podłokietnik skrzypiał od początku. Dwie akcje serwisowe i udało się ogarnąć temat. Winą uszczelki/gumki.
2) Mam JBLa i co do jakości grania zastrzeżeń nie mam, ale przy mocniejszym graniu (na pół gwizdka) zaczynają mi skrzypiec plastiki (w drzwiach)
3) Pali jak smok. Śmigam raczej spokojnie. Nie chodzi o pieniądze, bo gotowy jestem zalewać te auto ile trzeba (spodziewałem się), ale mrzonki o 8-10l są przesadzone. Średnią z 23k mam 11l
4) Geometria... zrzuca na prawo. Gdyby nie kontrola pasów ruchu to po 3 sekundach wyjechałbym w pole. Będę zaraz zmieniał kapcie na letnie to wrzucę go na pomiary.
5) Komfort z jazdy. Przy 160-200 trzeba się mocno skupić na jeździe. Dochodzi hałas, delikatne drgania na kierownicy, mega twarde zawieszenie. Przy tej prędkości już lepiej prowadzi mi się i30 (1.4, 100 km).
6) Jakość i gramatura lakieru. Jakość nałożenia zakończeń. Mały kamyczek odejmuje lakier do białego. Czerwona listwa przednia obita jak po wojnie. Zeszła mi na 5 cm na myjni a zaczęło się od małego uderzenia. ASO nie ma zainteresowania, że KIA położyła słabo farbę i taką farbę. Myślałem, że to plastik barwiony.
7) Przy jeździe 150 km/h podczas mijania łączeń na autostradzie jakby podłoga miała się zarwać. Jakby nogi od asfaltu dzieliła styropianowa dykta.
8) NAVI. Tyle razy wyprowadziła mnie w pole...
9) Fotele - ekoskóra. Wytarta...
10) System zimowy. Szyby podgrzewane - są, kierownica i fotele - są, lusterka - nie....
11) Bagażnik. Z jednej strony szpara na 1 cm, z drugiej na dwa. Kolega ostatnio jadać za mną - dzwoni (...)Ty coś masz z klapą

Wniosek mam taki, że za 130k sportowego auta nie kupisz. Dlatego kupiłem m3 :)
Pzdr,
TomX’d
Posty: 98
Rejestracja: 18 mar 2021, 17:59
model samochodu: XCeed

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: TomX’d »

Nic dodać nic ująć - trafne spostrzeżenia ale wiesz ludzie się jarają bo mają nowe auta za kasę mniejszą niż u konkurencji. Kia jeszcze jest daleko w jakości i dopracowaniu aut ale to trzeba być świadomym kierowcą bo jakby nie patrzeć 130k nie jest mało.
randri
Posty: 148
Rejestracja: 29 paź 2020, 15:21
model samochodu: Proceed GT'20; Xceed'22 1.5 t-gdi DCT; Xceed"23 1.6 204 KM GT line,
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: randri »

Moje wnioski - choć dopiero przejechane ok 7,5 tys.:
1. Podłokietnik - skrzypi - w serwisie cos posmarowali - bez większych zmian
2. System JBL - bardzo dobrze - mam wygłuszenie wszystkich drzwi i bagażnika - duża różnica - POlecam.
3. Średnie spalanie - różne prędkości - aplikacja pokazuje ok. 7,5 l
4. Geometria - prosiłem o sprawdzenie w ASO przed odbiorem - nie zrobili tego - w stacji diagnostycznej wyszło, że przód do ustawienia; tył mieścił się prawie w normach
5. Komfort - rzeczywiście mógłby być lepszy - drgań nie zauważyłem
6. Lakier - na razie uważam - staram się zachowywać większe odległości za innymi
7. -
8. Navi - rzadko korzystam
9. Skóry na razie ok
10. Lusterka - podgrzewania rzeczywiście brakuje - trzeba włączać ogrzewanie tylnej szyby
11. Bagażnik - nie ma u mnie tej przypadłości
Pozdrawiam
Marek3003
Posty: 579
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: Marek3003 »

Fajne uwagi i podpisuje się praktycznie pod całością. Co do uruchamiania i tego powiedzmy ssania to uważam to za całkowite nieporozumienie szczególnie przy minusowej temperaturze i postoju auta np tydzień czasu. Olej nie dociera w „sekundę” wszędzie a tak wysokie obroty dla mnie to dramat. Co do dlawienia zaraz po uruchomieniu to przy manualu który mam, widać ja strasznie trzyma go olej w skrzyni. Na zimno jak puszczę sprzęgło to obroty spadają i nie daje rady ich utrzymać. Przy wciśniętym sprzęgle jest Ok. Dopiero dobre na prawdę dobre rozgrzanie oleju niweluje tą przypadłość. Jakby olej był za gesty. I nigdy w innym samochodzie nie było to tak widoczne. Generalnie powinno być w instrukcji - samochód z 1.6 wymaga ogrzewanego garażu :D
Ryba
Posty: 125
Rejestracja: 20 paź 2019, 00:04
model samochodu: proceed

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: Ryba »

Pawell pisze: 01 kwie 2021, 00:23 Dzięki. Nagram jutro i wrzucę tu. Czy Wy tez macie tak, że procek zaczyna Was irytować?
Aż się pofatyguję z ripostą na te banialuki:
ad2) dokręcić plastiki - w ASO lub samemu, u mnie nic nie skrzypi
ad3) ja jeżdżę średnio spokojnie i spalanie z dystrybutora mam dokładnie 8,1L, dużo jeżdżę po mieście. Jeśli wciągasz 11L wg dystrybutora to zapewne ciągle pałujesz
ad4) geometria do zrobienia w każdym zakładzie, byle nie ASO - u mnie jedzie jak po szynach
ad5) j.w. plus pewnie źle wyważone koła; jeśli chodzi o wyciszenie to wiadomo że nie jest to bmw 5, ale wg mnie jest OK
ad6) ASO to ogarnia na gwarancji, o czym było pisane na tym forum i nie tylko. Dodam od siebie, że u mnie jeszcze nic nie odprysło na listwie, a jeżdzę regularnie po 2 paki po niemieckich autostradach
ad8) pokombinuj w ustawieniach; do tego wiadomo że mapy nie będą aktualne jak google maps
ad9) u mnie po 30k ZERO śladów zużycia - jak dbasz tak masz
ad10) niezły samobój - lusterka są grzane razem z grzaniem tylnej szyby
ad11) do regulacji w ASO lub samemu jak się uprzesz
Lunarek
Posty: 40
Rejestracja: 20 mar 2021, 09:33
model samochodu: ProCeed

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: Lunarek »

Pawell pisze: 31 mar 2021, 17:03 Witam wszystkich!
pytanko do właścicieli wersji GT. Czy u Was też tak skaczą obroty zaraz po uruchomieniu? Jakby się dławił i w momentach tej zadyszki miał zgasnąć (sekundowy dźwięk ciszy). Bez względu na to, czy wsiadam do niego ponownie po 12h, czy 2-7 dniach, trasie krótkiej, czy długiej. Trwa to jakieś pół minuty. Później Prosiak się ogarnia i zadyszka mija i nie brzęczy też. W ubiegłym roku na forum czytałem, że to normalne (jakiś system wspomagający pracę silnika) dla tej wersji. Podobno dogrzewa auto, żeby turbo nie wyjebało z kapci jak na samym starcie się dociśnie, tak?

To, że jest głośny przy uruchomieniu (szczególnie gdy stoi na mrozie) jeszcze jakoś można skumać, ale przy 5 stopniach na zewnątrz też?
Jak go odpalam, to wkurwiam wszystkich somsiadów... Wstyd w chuj.

Gdyby wątek juz był to z góry sory za kolejny.
Mam 1.6 i nic się nie dławi na starcie.
Obroty idą w górę i wracają do normy po około pół minucie.
To nie jest żadne wspomaganie pracy silnika i turbo, tylko ekoszit z norm unijnych.
Podwyższenie obrotów ma na celu szybsze dogrzanie, ale katalizatora.
ninja
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2020, 21:39
model samochodu: Kia Proceed GT 1.6 T-GDI 7 DCT

Re: Uruchomienie silnika

Post autor: ninja »

Zgadzam się z Ryba. U mnie przebieg sporo mniejszy (12.000), ale żadnego z większości problemów nie ma. Był problem ze stukającą klapą bagażnika - wyregulowali w ASO.
Co do spalania - średnio 9.0. wiadomo, że jak się ciśnie od świateł do świateł na pełnej, to nie spali tyle samo co przy spokojnej (140) jeździe na autostradzie.
Co do odprysków - mam raptem jeden mały odprysk. Najczęściej jeżdżę po trasie, ale po prostu nie siedzę na zderzaku. Dzięki temu mam mniej zmartwień (mniej odprysków, mniejsza szansa na wjechanie komuś w bagażnik).
Eko skóra - całkowicie zgadzam się z Ryba: dbasz, będzie dłużej i lepiej służyć.
Grzanie lusterek - wiem że instrukcja jest mega długa, ale tam jest napisane co jak działa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”