ProCeed GT Manual vs Automat
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
Po co ta dyskusja, jeden lubi ogórki drugi wodę po ogórkach. Na tym forum już wałkowano zalety a przede wszystkim wady skrzyń DCT wystarczy poszukać
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
Zastanawiam się na zakup proceed’a właśnie ze skrzynia manualna, i w końcu doczytałam się do tego ze przycisk „Sport” to jest właśnie opcja do DCT
Teraz takie pytanie, czy generator dźwięku to jest tez również tylko z skrzynią DCT? A jak nie, to jak generator się włącza / wyłącza ze skrzynia manualna?
Teraz takie pytanie, czy generator dźwięku to jest tez również tylko z skrzynią DCT? A jak nie, to jak generator się włącza / wyłącza ze skrzynia manualna?
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
Na to teraz ciekawostka mam manuala i o dziwo przycisk SPORT
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
No tak jest napisane w katalogu
Dlatego zacząłem zastanawiać się jak to w ogóle wygląda.
Czy ten przycisk coś zmienia w przypadku MT, oprócz dźwięku?
Dlatego zacząłem zastanawiać się jak to w ogóle wygląda.
Czy ten przycisk coś zmienia w przypadku MT, oprócz dźwięku?
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
CEED GT jak I PROCEED GT w wersji manualnej jak i z automatyczną skrzynią biegów mają przycisk sport i tyle w temacie. Tryb sport opis z katalogu - tryb umożliwiający zmianę charakterystyki pracy silnika i skrzyni biegów na sportową, charakteryzuje się
szybszą reakcją na pedał przyspieszenia, szybszą zmianą biegów. Tryb dostępny jest dla wersji GT Line ze
skrzynią 7DCT oraz GT dla skrzyni 6MT i 7DCT. Jak widać przy silniku 1.4 - 140 KM (wyłącznie wersja GT Line) tylko w automacie - jest stosowany tryb sport.
Tak przycisk sport w 6MT też zmienia charakterystykę jazdy i pracy silnika i jest to odczuwalne (daje kopa ). Niestety praktycznie podczas jazdy próbnej w salonie nie można tego sprawdzić. Po prostu salony nie mają samochodów demo w wersji GT ze skrzynią manualną i ja kupowałem auto trochę "w ciemno".
szybszą reakcją na pedał przyspieszenia, szybszą zmianą biegów. Tryb dostępny jest dla wersji GT Line ze
skrzynią 7DCT oraz GT dla skrzyni 6MT i 7DCT. Jak widać przy silniku 1.4 - 140 KM (wyłącznie wersja GT Line) tylko w automacie - jest stosowany tryb sport.
Tak przycisk sport w 6MT też zmienia charakterystykę jazdy i pracy silnika i jest to odczuwalne (daje kopa ). Niestety praktycznie podczas jazdy próbnej w salonie nie można tego sprawdzić. Po prostu salony nie mają samochodów demo w wersji GT ze skrzynią manualną i ja kupowałem auto trochę "w ciemno".
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
No faktycznie. Pan na jazdie testowej powiedział że 95% sprzedaży GT to jest wersja z 7DCT i nie udało by się przejechać się 6MT . Dla tego trochę trudno zrozumieć na czym polega różnica.
Czy komfortowo jeździć autostradą z 6MT na 140-160 ?
Czy komfortowo jeździć autostradą z 6MT na 140-160 ?
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
W CEED GT z 6AT te 140-160 km/h to nie jest prędkość zauważalna. Jadąc 140-160 km/h wciskając tryb sport nawet nie wiesz kiedy masz 180 km/h i więcej. To są odczucia z CEED GT niestety nie wiem jak jest w PROCEED GT. Te samochody mają rożne masy własne : CEED GT 6MT 1311 kg; PROCEED GT 6MT/7DCT odpowiednio 1336 kg/ 1363 kg oraz rozstawy osi więc też może być różnie z dynamiką (masa) i właściwościami jezdnymi (rozstaw osi).
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2019, 12:37
- model samochodu: Proceed GT
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
Moim zdaniem jest dokładnie tak, jak napisali: wybór trybu jazdy DMS* funkcja ta współpracuje z przekładnią DCT.
To nie znaczy, że nie ma trybu Sport w wersji z manualem. Jest, ale ma wpływ na pracę silnika a nie na skrzynię. Manual, to manual - czlowiek robi tutaj za DMS i zmiania biegi jak chce Natomiast w automacie komputer jest w stanie sterować jego pracą. To tak samo jak z adaptacyjnym tempomatem między AT a MT. Przecież tempomat w nie zmieni ci biegów w manualu a z automatem owszem.
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
Tak to jest oczywiste niestety przy manualu nie montują jeszcze przycisku sport u kierowcy
Re: ProCeed GT Manual vs Automat
W tym wszystkim mi chodziło tylko o generator dźwięku, chyba już mam trochę stażu za kierownicą i rozumiem różnice między AT i MT.
Niestety z tego czego przeczytałem to chyba 7DCT ma swoi wady a 6MT swoi, i w końcu raczej planuje zostawić samochód jaki już mam jako drugi w rodzinie i z tego powodu zdecydowalem w stronę 6MT
Niestety z tego czego przeczytałem to chyba 7DCT ma swoi wady a 6MT swoi, i w końcu raczej planuje zostawić samochód jaki już mam jako drugi w rodzinie i z tego powodu zdecydowalem w stronę 6MT