Spalanie 1.6 204 ps

forum użytkowników modelu ProCeed
dejmieno
Posty: 157
Rejestracja: 11 gru 2017, 10:05
model samochodu: Kia ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: dejmieno »

Teraz jeszcze kwestia czym tak na prawdę różni się mhev od tradycyjnej 1.5 tgdi? Na papierze prawie niczym, z teorii wiem że w trasie jest żeglowanie, że wyłącza silnik przed zatrzymaniem na światłach, że teoretycznie start-stop działa niezauważalnie. Ale z drugiej strony czytałem że i tak ludzie wyłączają start-stop w mieście, bo jest spore opóźnienie z ruszeniem ze świateł. A bez sensu mieć mhev i wyłączać start-stop... Gdyby to jeszcze miało przełożenie na szybszy start, że ta bateryjka coś niutków dodaje od początku, ale tego nie wiem, dlatego może ktoś tutaj jest, kto potrafi mi odpowiedzieć na to pytane będę wdzięczny. Nawet doradca w salonie odradza dopłacanie do mhev 4000zł...
Być może posiadacze MHEV wypowiedzą się bardziej dokładnie, ale według mnie miękka hybryda używa jednostki elektrycznej do zasilania urządzeń elektrycznych w pojeździe a wspomaganie podczas przyśpieszania jest raczej znikome. Raczej nie liczyłbym na duże różnice w przyśpieszeniu pomiędzy 1.5 a 1.5 MHEV.
No i jak w 1.5 tgdi 7dtc działa skrzynia na ustawieniach normal? Można normalnie jeździć czy jest mocno wykastrowana?
Różnica w normal a sport to obroty jakie stara się trzymać skrzynia w trybie NORMAL stara się operować w zakresie 1500 - 1900 obrotów, w trybie sport trzyma powyżej 2tys. obrotów.
Różnica jest również w reakcji na gaz i stąd się bierze uczucie, że samochód jest mułowaty. W trybie normal trzeba dużo mocniej wcisnąć pedał gazu, żeby zmusić skrzynie do redukcji. Tak jak mówiłem wcześniej taki problem może rozwiązać pedal box który zmienia charakterystykę pedału gazu.
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: sebaseba »

To moze was zaskocze... obecnie mam 1.0 ecoboost w fiescie. Jazda w miescie w korkach... tzn dla mnie 1h jazdy conajmniej z predkoscia srednia ponizej 20km/h, to jest jazda w miescie w korkach. Rano do pracy bez korkow mam spalanie 6.0. 11km jade 18-22 minuty. Wracajac do domu te same km pokonuje 55-90 minut i wtedy spalanie mam 11.5-13. Srednio silnikiem 1.0 i spokojna jazda mam 9.5-10 litrow. Dlatego sie zastanawiam jak w takich warunkach popisze sie 1.6, a jak 1.5...?
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

Też jestem ciekaw bo też mam fiestę mk8 1.0 EB GPF tyle że z wirusem na 143KM i 219Nm. Właśnie jej następcą ma być KIA 1.5 lub 1.6 7dct ;) W tych warunkach jakie wcześniej opisałem dla KIA właśnie fiesta pali w okolicach 9l średnio, tzn w zimie ok 8-8,5 a w lecie na klimie 9-10. Jazda tylko miejska.
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: sebaseba »

Haha no to widze ze mamy indentyczna sytuacje... dla gt line 1.5 wyglada duzo gorzej, zderzaki przod tyl, wydech pod zderzakiem, brak dodatkowych akcentow, brak dodatkow czerwonych akcentow w srodku, niby bzdura ale to wszystko psuje klimat, gt wyglada pieknie, natomiast gt line jak dla mnie slabo. A dzwiek silnika w gt w trybie sport jest cudowny... martwi mnie tylko spalanie. Twoja fiesta pali tyle.co moja w korkach. Jesli gt by palil 2-3 litrow wiecej, to nic, bo wiem ze w trasie z rodzina spokojnie fiesta robie 5.5, wiec i gt spale w miare ok... jakie masz przemyslenia? Na cos juz sie nastawiasz?
goldenguti
Posty: 101
Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
model samochodu: Proceed polift

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: goldenguti »

dejmieno pisze: 23 lis 2021, 12:44
Teraz jeszcze kwestia czym tak na prawdę różni się mhev od tradycyjnej 1.5 tgdi? Na papierze prawie niczym, z teorii wiem że w trasie jest żeglowanie, że wyłącza silnik przed zatrzymaniem na światłach, że teoretycznie start-stop działa niezauważalnie. Ale z drugiej strony czytałem że i tak ludzie wyłączają start-stop w mieście, bo jest spore opóźnienie z ruszeniem ze świateł. A bez sensu mieć mhev i wyłączać start-stop... Gdyby to jeszcze miało przełożenie na szybszy start, że ta bateryjka coś niutków dodaje od początku, ale tego nie wiem, dlatego może ktoś tutaj jest, kto potrafi mi odpowiedzieć na to pytane będę wdzięczny. Nawet doradca w salonie odradza dopłacanie do mhev 4000zł...
Być może posiadacze MHEV wypowiedzą się bardziej dokładnie, ale według mnie miękka hybryda używa jednostki elektrycznej do zasilania urządzeń elektrycznych w pojeździe a wspomaganie podczas przyśpieszania jest raczej znikome. Raczej nie liczyłbym na duże różnice w przyśpieszeniu pomiędzy 1.5 a 1.5 MHEV.
No i jak w 1.5 tgdi 7dtc działa skrzynia na ustawieniach normal? Można normalnie jeździć czy jest mocno wykastrowana?
Różnica w normal a sport to obroty jakie stara się trzymać skrzynia w trybie NORMAL stara się operować w zakresie 1500 - 1900 obrotów, w trybie sport trzyma powyżej 2tys. obrotów.
Różnica jest również w reakcji na gaz i stąd się bierze uczucie, że samochód jest mułowaty. W trybie normal trzeba dużo mocniej wcisnąć pedał gazu, żeby zmusić skrzynie do redukcji. Tak jak mówiłem wcześniej taki problem może rozwiązać pedal box który zmienia charakterystykę pedału gazu.
Różnice w przyspieszeniu są ogromne porównując tryb eco i tryb comfort (w którym dopiero działa hybrydowy tryb napędu), nie wiem czy to przez kastrację eco czy właśnie przez dołączenie silnika. Do wyłączających start-stop w mieście to muszą być jacyś wyjątkowi frustraci, włączanie i wyłączanie silnika jest niezauważalne praktycznie (jasne, bardzo leciutko czuć ale tego nawet nie można porównać do zwykłych start-stopów, czasem nie zauważam nawet że się silnik odpalił), żeglowanie to przyjemny bajer natomiast po 4k kilometrów stwierdzam, że więcej paliwa przy moim stylu jazdy pali właśnie tryb eco. W comforcie częściej wspomaga silnik hybrydką. Co do S-S to w trybie sport auto go nie wyłącza, start spod świateł jest praktycznie natychmiastowy, żadna różnica czy auto jest zapalone czy nie, co też coś mówi o tych wyłączających. A, i MHEV wspomaga przyspieszanie + silnik w momentach newralgicznych (np 3 bieg i 30 lekko pod górkę, wtedy bez dodawania gazu sam uruchomi tryb hybrydowy, na spalaniu chwilowym widać, że pomaga)
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

sebaseba pisze: 23 lis 2021, 15:35 Haha no to widze ze mamy indentyczna sytuacje... dla gt line 1.5 wyglada duzo gorzej, zderzaki przod tyl, wydech pod zderzakiem, brak dodatkowych akcentow, brak dodatkow czerwonych akcentow w srodku, niby bzdura ale to wszystko psuje klimat, gt wyglada pieknie, natomiast gt line jak dla mnie slabo. A dzwiek silnika w gt w trybie sport jest cudowny... martwi mnie tylko spalanie. Twoja fiesta pali tyle.co moja w korkach. Jesli gt by palil 2-3 litrow wiecej, to nic, bo wiem ze w trasie z rodzina spokojnie fiesta robie 5.5, wiec i gt spale w miare ok... jakie masz przemyslenia? Na cos juz sie nastawiasz?
Nie wiem. Ja niedawno zacząłem szukać, ale już kilka tematów odpuściłem. Na pewno nie będzie to auto z koncernu VAG ( nie jestem w stanie zaakceptować sterowania wszystkiego z tabletu, no i ten design wnętrza...) auto ma cieszyć kierowcę, a te mnie ani trochę nie kręcą. Na pewno nie będzie to nic ze Stelantis, tam ten 1.2 puretech to zbyt duże ryzyko. Renault i Nissan odrzuciła moja żona. Najbliżej mam do Ceed GT gdyby nie to spalanie w mieście. 11 jestem w stanie zaakceptować, ale boję się że będzie sporo więcej. A GT-line już faktycznie nie robi, najbardziej żal foteli, hamulców, wysokości zawieszenia no i oczywiście tej elastyczności. Niby stary już jestem ale ten dźwięk wydechu też mi pasuje. Jak napisałem w trasy mam inne wygodne i ciche auto...
Gdyby był GT z możliwością wyboru 1.5 i dct to ani chwili więcej bym się nie zastanawiał.
dejmieno
Posty: 157
Rejestracja: 11 gru 2017, 10:05
model samochodu: Kia ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: dejmieno »

No szkoda że to spalanie musi się koniecznie znaleźć w kryterium. Mając ten komfort posiadania drugiego samochodu na trasy już można naprawdę wybrać coś fajnego jako "ten drugi" samochód, coś co człowiek wybierze bardziej sercem a nie rozumem ;). Ja na twoim miejscu brałbym GR Yaris :). Widziałem to ostatnio na mieście i masakra :). A i ponoć ze spalaniem całkiem nieźle, jeżdżąc ECO można wycisnąć 7l/100km, no w końcu 3 cylindry ;).
Różnice w przyspieszeniu są ogromne porównując tryb eco i tryb comfort (w którym dopiero działa hybrydowy tryb napędu), nie wiem czy to przez kastrację eco czy właśnie przez dołączenie silnika. Do wyłączających start-stop w mieście to muszą być jacyś wyjątkowi frustraci, włączanie i wyłączanie silnika jest niezauważalne praktycznie (jasne, bardzo leciutko czuć ale tego nawet nie można porównać do zwykłych start-stopów, czasem nie zauważam nawet że się silnik odpalił), żeglowanie to przyjemny bajer natomiast po 4k kilometrów stwierdzam, że więcej paliwa przy moim stylu jazdy pali właśnie tryb eco.
Wychodzi na to że jeśli byłaby możliwość skonfigurowania wersji GT z 1.5 MHEV to być może byłby bardziej popularny niż 1.6 T-GDI. S&S w hybrydach to fajna sprawa, oszczędności niby nie są powalające, ale jednak są. Zapewne MHEV jest w stanie wyłączyć na postoju silnik spalinowy i nadal utrzymywać działanie klimatyzacji/ogrzewania foteli itp.
Dodatkowo zapewne aplikacja UVO w MHEV dużo bardziej użyteczna. Pochwal się czy możesz sobie z domu włączyć ogrzewanie/klimatyzacje przez telefon i wejść do nagrzanego/schłodzonego samochodu? :)
goldenguti
Posty: 101
Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
model samochodu: Proceed polift

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: goldenguti »

dejmieno pisze: 23 lis 2021, 21:17 No szkoda że to spalanie musi się koniecznie znaleźć w kryterium. Mając ten komfort posiadania drugiego samochodu na trasy już można naprawdę wybrać coś fajnego jako "ten drugi" samochód, coś co człowiek wybierze bardziej sercem a nie rozumem ;). Ja na twoim miejscu brałbym GR Yaris :). Widziałem to ostatnio na mieście i masakra :). A i ponoć ze spalaniem całkiem nieźle, jeżdżąc ECO można wycisnąć 7l/100km, no w końcu 3 cylindry ;).
Różnice w przyspieszeniu są ogromne porównując tryb eco i tryb comfort (w którym dopiero działa hybrydowy tryb napędu), nie wiem czy to przez kastrację eco czy właśnie przez dołączenie silnika. Do wyłączających start-stop w mieście to muszą być jacyś wyjątkowi frustraci, włączanie i wyłączanie silnika jest niezauważalne praktycznie (jasne, bardzo leciutko czuć ale tego nawet nie można porównać do zwykłych start-stopów, czasem nie zauważam nawet że się silnik odpalił), żeglowanie to przyjemny bajer natomiast po 4k kilometrów stwierdzam, że więcej paliwa przy moim stylu jazdy pali właśnie tryb eco.
Wychodzi na to że jeśli byłaby możliwość skonfigurowania wersji GT z 1.5 MHEV to być może byłby bardziej popularny niż 1.6 T-GDI. S&S w hybrydach to fajna sprawa, oszczędności niby nie są powalające, ale jednak są. Zapewne MHEV jest w stanie wyłączyć na postoju silnik spalinowy i nadal utrzymywać działanie klimatyzacji/ogrzewania foteli itp.
Dodatkowo zapewne aplikacja UVO w MHEV dużo bardziej użyteczna. Pochwal się czy możesz sobie z domu włączyć ogrzewanie/klimatyzacje przez telefon i wejść do nagrzanego/schłodzonego samochodu? :)
Nie nie, takiego bajeru niestety nie ma ;p Co do ogrzewania/klimy to on sobie tego pilnuje i przy wyłączeniu silnika nie działają nawiewy (podgrzewanie kierownicy itd działa) natomiast zawsze utrzymywana jest w środku temperatura zadana, jak postój się wydłuża to on sam włączy silnik żeby w środku nagrzać/schłodzić. Pod koniec września jak odebrałem auto to najdłużej stałem około 6 minut na wyłączonym silniku (przejazd kolejowy), potem silnik włączył sobie. Co do różnicy w spalaniu między 1.5 bez mhev i z mhev ciężko mi porównać ile to daje, na pewno "coś" bo silnik bardzo mało wg mnie pali, różnica w porównaniu z 1.6 jest ogromna. Ogólnie na jeździe próbnej śmiać mi się chciało ze spalania GT, rozgrzane auto, trasa salon autostrada (wsiadałem po innym gościu z przejażdżki) 10.0, tyle paliło volvo s60 z 2012, 2.5l 254 konie, ważyło jak tankowiec, silnik spory, a spalanie porównywalne jak ten GT. W mieście palił mi 12,4.
EDIT: nie wiem jak będzie przy dużych mrozach/upałach czy będzie w stanie nawiewy mieć włączone mimo wyłączone silnika i grzać/chłodzić, zobaczy się :D
Rafal91
Posty: 23
Rejestracja: 29 sty 2020, 11:38
model samochodu: Kia Proceed gt

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: Rafal91 »

Witam, pozwolę się wtrącić. Moim gt w mieście nie udało się zejść poniżej 10l a bywają sytuacje, że i 15l. Przebieg 30 tys
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

Potrafisz pocieszyć... A już prawie zdecydowany byłem...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”