Spalanie 1.6 204 ps

forum użytkowników modelu ProCeed
Marek3003
Posty: 579
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: Marek3003 »

Niestety u mnie dużo powyżej 10 litrów. Zasięg na pełnym po zatankowaniu ostatnio pokazuje dużo poniżej 500 km. Skrzynia manualna jest do kitu. Ma za duże obroty na 6 biegu. Średnie 10.8 od początku. Aby osiągnąć 7 na 200 km to muszę jechać z prędkościami TIR-a czyli toczyć się tak samo jak w Polo 1.2
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

Witam. Panowie, proszę o możliwie obiektywną opinię, czy 1.6 DCT 204 będzie dużo więcej palił w mieście od 1.5 DCT MHEV? Jazda raczej dynamiczna, tylko i wyłącznie niewielkie miasto (ok 100 tys mieszkańców), więc odległości niewielkie, sporo rond, skrzyżowań. Nie interesuje mnie spalanie na trasie, do tego mam inne auto. Łamię się czy zamawiać GT czy GT-Line. Jeździłem w piątek testowym GT polift po Krakowie ok 13.00-14.00 i średnie spalanie wyszło w okolicach 9l z komputera. Dla mnie takie spalanie jest bardzo ok. Ale auto odbierałem z Zakopianki, więc do samego miasta już była namiastka trasy, co znacznie obniżyło spalanie, później ok 40 min kręciłem się po zakorkowanym Krakowie, kilka razy tryb Sport i dynamiczne manewry, no i potem powrót na Zakopiankę do ASO. Auto daje niesamowitą frajdę z jazdy i nie chciałbym tego stracić przez zakup "zdroworozsądkowy" 1.5 DCT MHEV... Zdaję sobie sprawę że na krótszych odcinkach miejskich, silnik niedogrzany, pewnie spalanie będzie w okolicach 11-12l, ale czy 1.5 MHEV w identycznych warunkach będzie znacznie odbiegał od takich wyników? Chodzi mi o różnicę dla tych 2 konfigów w takich samych warunkach. Bo jeżeli to ma być 1 litr w dół dla 1.5 MHEV, to nawet się nie zastanawiam i zamawiam GT. Ale jeżeli to będą już 3-4l, to już inna rozmowa... Czy ktoś z Was jest w stanie obiektywnie porównać te 2 samochody w ruchu miejskim? Dzięki!
goldenguti
Posty: 101
Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
model samochodu: Proceed polift

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: goldenguti »

evo1 pisze: 22 lis 2021, 12:25 Witam. Panowie, proszę o możliwie obiektywną opinię, czy 1.6 DCT 204 będzie dużo więcej palił w mieście od 1.5 DCT MHEV? Jazda raczej dynamiczna, tylko i wyłącznie niewielkie miasto (ok 100 tys mieszkańców), więc odległości niewielkie, sporo rond, skrzyżowań. Nie interesuje mnie spalanie na trasie, do tego mam inne auto. Łamię się czy zamawiać GT czy GT-Line. Jeździłem w piątek testowym GT polift po Krakowie ok 13.00-14.00 i średnie spalanie wyszło w okolicach 9l z komputera. Dla mnie takie spalanie jest bardzo ok. Ale auto odbierałem z Zakopianki, więc do samego miasta już była namiastka trasy, co znacznie obniżyło spalanie, później ok 40 min kręciłem się po zakorkowanym Krakowie, kilka razy tryb Sport i dynamiczne manewry, no i potem powrót na Zakopiankę do ASO. Auto daje niesamowitą frajdę z jazdy i nie chciałbym tego stracić przez zakup "zdroworozsądkowy" 1.5 DCT MHEV... Zdaję sobie sprawę że na krótszych odcinkach miejskich, silnik niedogrzany, pewnie spalanie będzie w okolicach 11-12l, ale czy 1.5 MHEV w identycznych warunkach będzie znacznie odbiegał od takich wyników? Chodzi mi o różnicę dla tych 2 konfigów w takich samych warunkach. Bo jeżeli to ma być 1 litr w dół dla 1.5 MHEV, to nawet się nie zastanawiam i zamawiam GT. Ale jeżeli to będą już 3-4l, to już inna rozmowa... Czy ktoś z Was jest w stanie obiektywnie porównać te 2 samochody w ruchu miejskim? Dzięki!
Ja mam 1,5 mhev, spalanie w mieście to między 6,5-7,5l/100 (ostatnio posłałem tacie zdjęcie 5,6 natomiast miałem po drodze tylko 2 światła zaliczone i płynnie się w miarę jechało), najbardziej hardcorowa jazda jaką miałem dotychczas to 7km i 33 minuty, ciągłe start stopy, 0 jakiejkolwiek płynności i spalanie 10,2. W moim poprzednim Volvo spalanie byłoby około 25 litrów w takich warunkach jak nic. Ostatnio miałem okazję z tata porównać identyczną trasę (jechał za mną) z biura do domu przez centrum Chorzowa w godzinach szczytu. Moj proceed 7,0 na tej trasie, jego arteon (2.0 tsi 190hp) 10,7. Ogólnie ze spalania w mieście jestem turbo zadowolony, w trasie zresztą też. Bardzo mały apetyt na paliwo ma ten silnik, przedwczorajsza trasa na wieś w trybie comfort (mniej w nim pali niż w eco bo pomaga sobie częściej "hybrydą") 4,9, po mieście też jeżdżę w trybie comfort.
goldenguti
Posty: 101
Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
model samochodu: Proceed polift

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: goldenguti »

A, i muszę też nadmienić, że dynamika tego napędu potrafi zaskoczyć :) W trybie sport/comfort gdy napęd działa w trybie hybrydowym czuć sporą różnicę niż tylko jazda samym spalinowym w trybie eco, byliśmy zaskoczeni jak to autko szarpie (i już jedna audica na światłach też się zdziwiła, poprzednie Volvo miało 254 hp także jeździłem mocniejszym gdyby ktoś miał problem uwierzyć) :D Ogólnie po przejechaniu 4000 km w życiu bym GT nie wziął, osiągi nie są turbo lepsze za te niedogodności w postaci pierdzącego wydechu 24/7 i dużo wyższego spalania. A faktyczną różnicę w przyspieszeniu będzie czuć dopiero przy 140 km/h+
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

Moje auto ma być tylko do miasta, więc przyspieszenie powyżej 140 to rzecz pomijalna. Musi za to być dynamicznie przy niższych prędkościach. Czy na trybie normal skrzynia bardzo muli, czy da się jeździć? Wiem że w trybie sport jest dobrze.
dejmieno
Posty: 157
Rejestracja: 11 gru 2017, 10:05
model samochodu: Kia ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: dejmieno »

Nie interesuje mnie spalanie na trasie, do tego mam inne auto. Łamię się czy zamawiać GT czy GT-Line.
Jeśli zależy Ci tylko i wyłącznie na spalaniu i jeździe po mieście to nie ma nic co może przemawiać za GT, będziesz się tylko denerwować ciągłymi wizytami za stacji benzynowej. A jeśli nie rajcuje Cię aktywny wydech w GT i twarde zawieszenie to tym bardziej ;).

GT pokazuje zalety jeśli pojedziesz sobie na winkle w Tatry Słowackie, pętle bieszczadzką lub inne tego typu trasy.
Również na autostradzie wypadnie lepiej, u mnie ProCeed zapakowany do pełna plus 3 rowery na dachu na autostradzie przy 120km - 130km pali 8l/100km i nie czuć że jedzie się mułem. Miałem poprzednio Astre 1.4 150km i zapakowana z rowerami nie dawała już rady....

Jednak nadal nie rozumiem, czemu akurat ProCeed przy takich kryteriach? Są chyba lepsze samochody, które lepiej dopasują się do twoich wymagań. Przykładowo Corollą w mieście pali niecałe 5l na 100.
Czy na trybie normal skrzynia bardzo muli, czy da się jeździć? Wiem że w trybie sport jest dobrze.
Jak Cię denerwuje, że pojazd muli w trybie normal to można dołożyć Pedal Boxa ewentualnie inny tego typy twór i problem rozwiązany.
przemster
Posty: 43
Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
model samochodu: ProCeed GT Line
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: przemster »

Trochę off, bo mam 1.5 , ale o spalaniu w moim przypadku wspomnę. Może to jeszcze kwestia tego, że mój egzemplarz jest świeży - 1600 km - ale w cyklu mieszanym wynik 7,5 l to bajka i rewelacyjne osiągnięcie. Najwięcej pije w mieście; trasa tak 90 -100 km/h to da się zrobić 5 l bez trudu. Nie wiem jak u Was ale u mnie przy skrzyni, na początku przy zimnym silniku, to jest straszne odczucie zamulenia i bardzo przeciąga biegi. Mam nadzieję, że jakoś się to ułoży.
Jednak jakie by to spalanie nie było, to przy włączonym trybie sport, dźwięk zbijanych biegów wynagradza wszystko :D
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

dejmieno pisze: 22 lis 2021, 17:04
Nie interesuje mnie spalanie na trasie, do tego mam inne auto. Łamię się czy zamawiać GT czy GT-Line.
Jednak nadal nie rozumiem, czemu akurat ProCeed przy takich kryteriach? Są chyba lepsze samochody, które lepiej dopasują się do twoich wymagań. Przykładowo Corollą w mieście pali niecałe 5l na 100.
Czy na trybie normal skrzynia bardzo muli, czy da się jeździć? Wiem że w trybie sport jest dobrze.
Jak Cię denerwuje, że pojazd muli w trybie normal to można dołożyć Pedal Boxa ewentualnie inny tego typy twór i problem rozwiązany.
Tak naprawdę myślę bardziej o ceed gt lub xceed z tymi silnikami, ale w tamtych działach słabo z informacjami na ten temat, dlatego napisałem tutaj. Interesuje mnie głównie gt lub gt-line ze względu na design, fotele, itd.
Sorry, ale toyota nie przejdzie, nie dam rady z tym cvt, robiłem już 2 podejścia, jedno do corolli drugie do CHR, obydwa 2.0 184KM. Jeździłem też formentorem 1.5 dsg i to była kompletna porażka. Nie chodzi mi o to żeby auto za wszelką cenę paliło w mieście 6 litrów, ale też nie chcę żeby średnia była 14... Świetnie mi się jeździło proceed gt, ale boję się rachunków w samym mieście. Dlatego próbuje jakiegoś kompromisu w stylu ceed gt-line 1.5 tgdi mhev 7dct. Ale w sieci bardzo mało o tym, a o takie auto demo tez bardzo trudno...
dejmieno
Posty: 157
Rejestracja: 11 gru 2017, 10:05
model samochodu: Kia ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: dejmieno »

Nie chodzi mi o to żeby auto za wszelką cenę paliło w mieście 6 litrów, ale też nie chcę żeby średnia była 14... Świetnie mi się jeździło proceed gt, ale boję się rachunków w samym mieście. Dlatego próbuje jakiegoś kompromisu w stylu ceed gt-line 1.5 tgdi mhev 7dct. Ale w sieci bardzo mało o tym, a o takie auto demo tez bardzo trudno...
W takim razie kompromis w stylu 1.5 tgdi mhev będzie dla Ciebie najlepszym wyborem. Ja sobie teraz przy tych cenach paliw nie wyobrażam dojazdu tym samochodem 8 km do pracy w Krakowie.
Jak rano jadę na zakupy, trasa tylko 8km ale silnik zimny, włączone grzanie kierownicy i fotela i spalanie wypluwa na poziomie 13l.
Na tej samej trasie Corolla która jest w rodzinie pali 4.6l ;).
evo1
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2019, 10:07
model samochodu: Ceed GT prawdopodobnie...

Re: Spalanie 1.6 204 ps

Post autor: evo1 »

Dzięki za odpowiedź, właśnie o to mi chodziło, krótkie odcinki, miasto. Teraz jeszcze kwestia czym tak na prawdę różni się mhev od tradycyjnej 1.5 tgdi? Na papierze prawie niczym, z teorii wiem że w trasie jest żeglowanie, że wyłącza silnik przed zatrzymaniem na światłach, że teoretycznie start-stop działa niezauważalnie. Ale z drugiej strony czytałem że i tak ludzie wyłączają start-stop w mieście, bo jest spore opóźnienie z ruszeniem ze świateł. A bez sensu mieć mhev i wyłączać start-stop... Gdyby to jeszcze miało przełożenie na szybszy start, że ta bateryjka coś niutków dodaje od początku, ale tego nie wiem, dlatego może ktoś tutaj jest, kto potrafi mi odpowiedzieć na to pytane będę wdzięczny. Nawet doradca w salonie odradza dopłacanie do mhev 4000zł...
No i jak w 1.5 tgdi 7dtc działa skrzynia na ustawieniach normal? Można normalnie jeździć czy jest mocno wykastrowana?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”