Typowe usterki i niedoróbki Kia ProCeed
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2019, 12:37
- model samochodu: Proceed GT
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Wymieniono mi mocowanie z takim kulistym zakończeniem do siłownika klapy bagażnika.
Co ciekawe, krótko po wymianie efekt klekotania jakby ustał, ale jeszcze tego samego dnia (może to kwestia drogi) jadąc z pracy znowu zaczęło się stukanie. Niby ciszej, ale jest. Mam wrażenie, że albo teraz puka druga strona, albo puka po prostu coś innego i wcześniej te dwie usterki się nakładały (np zamek lub odbojnik i to mocowanie). Do tego wycieraczka po stronie kierowcy zaczęła źle zbierać i charakterystycznie szarpać w dolnej połownie po szybie co wydaje jakże nieprzyjemne dzwięki. Niby pierdoły, ale przykre jak się jeździ na codzień. Jak w jakimś starym klekocie. Odbiera mi to niestety smak życia. ASO twiedzi, że na stukanie klapy nie ma jeszcze ostatecznego rozwiązania.
Co ciekawe, krótko po wymianie efekt klekotania jakby ustał, ale jeszcze tego samego dnia (może to kwestia drogi) jadąc z pracy znowu zaczęło się stukanie. Niby ciszej, ale jest. Mam wrażenie, że albo teraz puka druga strona, albo puka po prostu coś innego i wcześniej te dwie usterki się nakładały (np zamek lub odbojnik i to mocowanie). Do tego wycieraczka po stronie kierowcy zaczęła źle zbierać i charakterystycznie szarpać w dolnej połownie po szybie co wydaje jakże nieprzyjemne dzwięki. Niby pierdoły, ale przykre jak się jeździ na codzień. Jak w jakimś starym klekocie. Odbiera mi to niestety smak życia. ASO twiedzi, że na stukanie klapy nie ma jeszcze ostatecznego rozwiązania.
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Ja wyregulowałem klapę we własnym zakresie i nic już nie stuka. Są odboje boczne i dolne. By dowiedzieć się, które stukają wystarczy uciąć kilka pasków z kartki wyjętej z drukarki . Następnie kładłem pasek na odbój boczny i zamykałem klapę. Jeśli po zamknięciu mogłem pasek normalnie wyciągnąć to dawałem pod ten plastik na klapie podkładki. Wystarczyły o grubości 0,4mm i pasek już pękał a część przytrzaśnięta zostawała na gumie. Po bocznych tak samo wyregulowałem te dolne wykręcane aż pasek papieru się urywał. Od tamtej pory stukanie już nie powróciło.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2019, 12:37
- model samochodu: Proceed GT
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Dołączam się z tematem stukania z okolic klapy bagażnika, byłem raz z tym tematem w ASO, niby coś na szybko zrobili i było trochę lepiej choć nie idealnie ale po jakimś czasie mam wrażenie że wróciło do punktu wyjścia. Czekam niezmiernie na jakieś wieści, że ASO w końcu wie jednoznacznie w czym tkwi problem i jak go usunąć bo jak dla mnie jest to dość mocno irytujący dźwięk. Musi być jakiś sposób bo nie wszystkie egzemplarze mają z tym problem, wersja testowa którą dane było mi jeździć przed zakupem tego objawu nie posiadała. Bądźmy dobrej myśli, że w końcu się uda. Dawajcie znać jak będziecie mieli jakieś nowe wiadomości w tej sprawie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Stukanie klapy jest spowodowane wygniatającymi się ogranicznikami po bokach. One są z gumy, która się ubija i powstaje szczelina. ASO jedyne, co może robić to zwiększać podkładki, bo to za każdym razem po jakimś czasie wygniecie się bardziej. Dlatego problem wraca. Co do tego, że jedni mają a inni nie to ja też nie miałem póki nie pojeździłem po leśnej drodze z terkotką. Po prostu, jeśli jeździ się po lepszych drogach to klapa nie uderza i nie wybija ograniczników. Mi wystarczyło 4 kilometry po tarce i problem powstał. Jeśli ASO nie zacznie wymieniać tych elementów na inne o lepszych właściwościach to problem będzie powracał aż guma osiągnie swój stan, w którym przestanie się ugniatać. Do tej pory można jedynie niwelować powstający luz.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Tylko ile można dokładać tych podkładek i czy nie będzie tak że jak się to ugniecie do końca to guma zacznie się rozłazić i trzeba będzie wymienić element na nowy i zabawa od początku.
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
To już pytanie do KIA.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2019, 12:37
- model samochodu: Proceed GT
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Kolejna wizyta w ASO zakończyła sie sukcesem. Doszlismy wspólnie do wniosku, że owszem hałas jest podobny, ale jednak nieco inny niż generowany przez ostatnio wymieniane końcówki siłowników klapy (zdjęcia w moim poprzednim poście). Co zrobiono?
Wyregulowano jeszcze raz odbojniki te okrągłe na klapie, bocznych nie ruszano. Podregulowano i obniżono położenie zamka w bagażniku. Mineły dwa tygodnie i jest cisza ...
Prawie, bo zaczynam niestety slyszeć jakieś drobne klekotanie w okolicach słupka B po stronie pasażera na większych nierównościach
Pytanie do forumowiczów natomiast z nieco innej beczki
Czy po ostrej jeździe (tryb sport i kilka razy gaz do dechy) jak już się zatrzymacie i zgasicie zapłon też wam się pod maską wentylator rozkręca hałasując jak odrzutowieć na postoju? Dosłownie odrzutowniec. Pytam, bo to moje pierwsze autko z turbiną i może to normlane. Wcześniej użytkowałem benzynowe, wolnossące R6 bmw i zawsze była cisza.
Wyregulowano jeszcze raz odbojniki te okrągłe na klapie, bocznych nie ruszano. Podregulowano i obniżono położenie zamka w bagażniku. Mineły dwa tygodnie i jest cisza ...
Prawie, bo zaczynam niestety slyszeć jakieś drobne klekotanie w okolicach słupka B po stronie pasażera na większych nierównościach
Pytanie do forumowiczów natomiast z nieco innej beczki
Czy po ostrej jeździe (tryb sport i kilka razy gaz do dechy) jak już się zatrzymacie i zgasicie zapłon też wam się pod maską wentylator rozkręca hałasując jak odrzutowieć na postoju? Dosłownie odrzutowniec. Pytam, bo to moje pierwsze autko z turbiną i może to normlane. Wcześniej użytkowałem benzynowe, wolnossące R6 bmw i zawsze była cisza.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Tak umnie tez tak jest odnośnie dmuchawy i to nie koniecznie po ostrzejszej jeździe.
Pozdr
Pozdr
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Zaleca się po pałowaniu (a nawet i bez pałowania) 1-2 minuty chłodzić turbine po zatrzymaniu co wiążę się niewyłączaniem silnika na postoju