Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

forum użytkowników modelu ProCeed
darek byd
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2019, 18:20
model samochodu: PROCEED GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: darek byd » 23 kwie 2019, 18:36

colin23 pisze:Hmm czyli dojazdówka ze zwykłego ceeda wejdzie chyba.
Do Warszawy mam kawałek. Mam nadzieję coś znaleźć bliżej :-)

Zadania dla Ciebie:
Sprawdzić czy manual czy AT.
Podjechać do salonu i zobaczyć czy do GT wejdzie dojazdówka ze zwykłego.
Looknąć na środek czy jest to samo co w proceed gt.
Spytaj też o realne spalanie w mieście i trasie przy łagodnym traktowaniu.

Dzięki
Mogę napisać o Proceedzie GT;
Kilka dni temu odebrałem swoje auto w AT;
-Koła dojazdowego brak i brak miejsca na nie (jest zestaw naparawczy)
-Spalanie w mieście to ok 10l (z zaznaczeniem że mam do pracy 7km ). Przy dłuższej i dość spokojnej jeździe w mieście spalanie spadało na ok 8,5.
-W trasie (ok 250km z czego ok 30 było w ruchu miejskim -średnie spalanie pokazało mi 7,5l przy jeździe tak 120-140 i bez szaleństw przy przyśpieszaniu (choć jazda też nie była na "emeryta").
-Do tej pory zrobiłem ok 500km (połowa w trasie,połowa miasto) - średnie spalanie niecałe 9litrów.
-Wydaje mi się,że przy jeździe mieszanej w miarę dynamicznej ale bez szaleństw to te 8,5-9l/100km trzeba liczyć

miron
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2019, 08:08

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: miron » 24 kwie 2019, 08:33

W cenniku widać, że proceed GTline ma dojazdówkę, czyli to może być głośniejsza wersja niż pełnoprawny GT z tego co piszecie.
Temat do sprawdzenia w salonie jak wygląda wygłuszenie, może się okazać, ze już w proceedzie o tym pomyśleli.
Ew może na YouTube jest test wersji GTline i ktoś się do tego ustosunkował.

Kto z was jeździł 1,4 turbo oraz 1,6 i opisze czy jest bardzo duża różnica w dynamice silnika, na papierze 1,6sek do setki.
Widzę, że moment obrotowy w obu wersjach startuje o 1500rpm, nie jest aż tak mocno gorszy dla 1,4 bo 242nm gdy dla 1,6 jest to 265nm

Czy Proceed GTline ma tak samo zestrojone zawieszenie jak GT?


Obrazek

darek byd
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2019, 18:20
model samochodu: PROCEED GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: darek byd » 24 kwie 2019, 09:10

miron pisze:W cenniku widać, że proceed GTline ma dojazdówkę, czyli to może być głośniejsza wersja niż pełnoprawny GT z tego co piszecie.
Temat do sprawdzenia w salonie jak wygląda wygłuszenie, może się okazać, ze już w proceedzie o tym pomyśleli.
Ew może na YouTube jest test wersji GTline i ktoś się do tego ustosunkował.

Kto z was jeździł 1,4 turbo oraz 1,6 i opisze czy jest bardzo duża różnica w dynamice silnika, na papierze 1,6sek do setki.
Widzę, że moment obrotowy w obu wersjach startuje o 1500rpm, nie jest aż tak mocno gorszy dla 1,4 bo 242nm gdy dla 1,6 jest to 265nm

Czy Proceed GTline ma tak samo zestrojone zawieszenie jak GT?


Obrazek
Ja osobiście zamówiłem i jeżdżę 1.6GT , ale 1.4 GTLINE jeździłem testowo przed zakupem - nie zauwazyłem by był głośniejszy więc chyba jest dobrze wygłuszony. Dynamika w 1.4 naprawdę fajna i nie ma się do czego przyczepić. Jeśli chodzi o zawieszenie to nie wiem jak to wygląda na papierze,ale wydaje mi się że 1.6GT jest jednak sztywniejszy. Po dobrej najwierzchni rewelacyjnie spisuje się w zakrętach, po dziurach niestety troszkę "czuć" twardsze zawieszenie.

colin23
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: colin23 » 24 kwie 2019, 09:53

Ale chyba nie jest problemem zakup koła dojazdowego i wrzucenie go do bagażnika zamiast zestawu naprawczego?
Chyba że dojazdówka jest na tyle mała że nie wejdzie na koło z zaciskami w GT?
Muszę znaleźć gdzieś w salonie Ceed GT aby go obejrzeć przed ewentualnym zamówieniem. Chociaż dalej jestem mocno 50/50 Ceed czy Focus ST-line.

darek byd
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2019, 18:20
model samochodu: PROCEED GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: darek byd » 24 kwie 2019, 10:06

colin23 pisze:Ale chyba nie jest problemem zakup koła dojazdowego i wrzucenie go do bagażnika zamiast zestawu naprawczego?
Chyba że dojazdówka jest na tyle mała że nie wejdzie na koło z zaciskami w GT?
Muszę znaleźć gdzieś w salonie Ceed GT aby go obejrzeć przed ewentualnym zamówieniem. Chociaż dalej jestem mocno 50/50 Ceed czy Focus ST-line.
Problemem może i nie jest, ale nie chciał bym jeździć z zapasem w bagażniku.

colin23
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: colin23 » 24 kwie 2019, 10:19

Ale czemu? Powiem Ci tak: jeśli miałbym wybór koło dojazdowe czy zestaw naprawczy bez straty ilosci miejsca w bagażniku to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest koło. Niestety raz jadąc na narty znajomy miał zestaw naprawczy który przy -18 stopniach nie był w stanie naprawić opony. Musiał w Austrii kupić nową oponę :-( Nie chciałbym tak drogiej niespodzianki.

A masz opony typu RunFlat w swoim ProceedGT?

hill
Posty: 21
Rejestracja: 18 kwie 2019, 12:17
model samochodu: CEDD GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: hill » 24 kwie 2019, 10:40

miron pisze:W cenniku widać, że proceed GTline ma dojazdówkę, czyli to może być głośniejsza wersja niż pełnoprawny GT z tego co piszecie.
Temat do sprawdzenia w salonie jak wygląda wygłuszenie, może się okazać, ze już w proceedzie o tym pomyśleli.
Ew może na YouTube jest test wersji GTline i ktoś się do tego ustosunkował.

Kto z was jeździł 1,4 turbo oraz 1,6 i opisze czy jest bardzo duża różnica w dynamice silnika, na papierze 1,6sek do setki.
Widzę, że moment obrotowy w obu wersjach startuje o 1500rpm, nie jest aż tak mocno gorszy dla 1,4 bo 242nm gdy dla 1,6 jest to 265nm

Czy Proceed GTline ma tak samo zestrojone zawieszenie jak GT?


Obrazek

Hej ,
Ja również miałem dylemat czy GT LINE czy GT ? Jeździłem obydwoma motorami , i 1,4 jak pisze kolejny kolega bardzo fajnie jeździ nic mu nie brakuje jest szybki i przyjemny, a spalanie troszkę mniejsze.
Co do zawieszenia to jest znacznie sztywniejsze w GT (koła większe również) ale nadal moim zdaniem pozostaje zachowana proporcja między komfortem a sztywnością na zakręty etc. , po drugie im szybciej jedziemy tym bezpieczniej jest na sztywniejszym.

W żadnym aucie nie zauważyłem źle wygłoszonego bagażnika. Ja miałem największą obawę przed tym podbicie elektronicznym dźwięku w kabinie , bo o ile na 15 minut jazdy to fajna zabawa to w dłuższej trasie może to być nie komfortowe wręcz męczące dudnienie.
Napisałem nawet do KIA czy można to wyłączyć ale nikt mi jeszcze nie odpowiedział.
Sam wydech fajnie brzmi i jest wystarczający uważam. Reasumują umówiłem się na jeszcze jedną jazdę autem GT i powiem tak :
w ustawieniu komfort przy jeżdzie normalnej jest ok . nie jest za głośno, ale jak włączymy sport to ten generator elektroniczny mi na trasę nie pasuje , pewnie na chwilę pośmigać dla fanu tak.
Jeżeli ktoś uwielbia ciszę w aucie to tylko GT LINE brać.
Reasumując Ja wybrałem GT bo uważam że bardziej się opłaca tą wersję wybrać , więcej dostajemy w bardzo zbliżonej już kwocie. Więcej mocy , lepsza tapicerka i inne.

hill
Posty: 21
Rejestracja: 18 kwie 2019, 12:17
model samochodu: CEDD GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: hill » 24 kwie 2019, 10:46

colin23 pisze:Ale chyba nie jest problemem zakup koła dojazdowego i wrzucenie go do bagażnika zamiast zestawu naprawczego?
Chyba że dojazdówka jest na tyle mała że nie wejdzie na koło z zaciskami w GT?
Muszę znaleźć gdzieś w salonie Ceed GT aby go obejrzeć przed ewentualnym zamówieniem. Chociaż dalej jestem mocno 50/50 Ceed czy Focus ST-line.

Colin23 w Cedzie jak będziesz chciał wrzucić dojazdówkę nawet do bagażnika to będziesz miał nadal tyle samo miejsca co w focusie :) , ceed ma 20 litrów większy bagażnik według danych.
A na oko jak oglądałem oba bagażniki to wydaje mi się że Ceed ma wyraźnie większy bagażnik. Ale to tylko moje odczucie.

miron
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2019, 08:08

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: miron » 24 kwie 2019, 10:57

hill pisze: Jeżeli ktoś uwielbia ciszę w aucie to tylko GT LINE brać.
Dzięki za odpowiedzi dot mocy silnika, potwierdziło się to co myślałem, czyli przepaści w osiągach nie ma.
Ale GTline też posiada generator w wersji z automatyczna skrzynią :-)
Właśnie sam nie wiem, GT fajny, ale i z miejsca większy koszt, i późniejsza eksploatacja również.
Same zimówki 18calowe trzeba kupić, bo podobno tam tarcze hamulcowe maja 17cali.
Trzeba iść na jazdę testową i samemu to zbadać.

hill
Posty: 21
Rejestracja: 18 kwie 2019, 12:17
model samochodu: CEDD GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: hill » 24 kwie 2019, 11:17

miron pisze:
hill pisze: Jeżeli ktoś uwielbia ciszę w aucie to tylko GT LINE brać.
Dzięki za odpowiedzi dot mocy silnika, potwierdziło się to co myślałem, czyli przepaści w osiągach nie ma.
Ale GTline też posiada generator w wersji z automatyczna skrzynią :-)
Właśnie sam nie wiem, GT fajny, ale i z miejsca większy koszt, i późniejsza eksploatacja również.
Same zimówki 18calowe trzeba kupić, bo podobno tam tarcze hamulcowe maja 17cali.
Trzeba iść na jazdę testową i samemu to zbadać.

Z tego co piszesz to rozumiem że myślisz o wersji L z 1,4 turbo DCT ,
bardzo fajny motor, Cena GT LINE nie jest taka wysoka jeśli chcesz mieć ledy , grzaną kierownicę i kluczyk zbliżeniowy bo wtedy do "L" musisz doliczyć 3 pakiety w semie 9.5 tyś zł. I tu już tylko 2 tys robi się różnicy.

Natomiast jeśli nie chcesz, nie potrzebujesz tych dodatków to wtedy masz rację .
GT LINE ma 17" . nie 18" !!!, i tarcze na zdrowy rozsądek uważam że są identyczne jak w "L".
Taka sama moc silnika , taka sama masa , także nie uważam aby Producent wstawiał droższe niepotrzebne prezenty.

ODPOWIEDZ