Porady dla nowego użytkownika Niro
Porady dla nowego użytkownika Niro
Cześć,
Szukam następcy mojego wygodnego C5 mk3
Padło na Niro, na razie jako drugie auto.
Zwyczajowo zacząłem od otomoto i granicy 70k, im dalej w las tym zakres się powiększa Dochodzi już do 100k.
Facelift jednak znacząco poprawi wygląd multimediów i wnętrza. Nie ma już tego śmiesznego hamulca, jest autohold.
Pojawił się też nowy koncept a mianowicie wersja plugin. Ale ta do 100k tylko przed liftem się znajdzie.
Co robić jak żyć
W co iść, co ma największy sens ...
Głównie będzie używana na dowożenie dzieci do szkoły. 6k, czyli 12k dziennie.
Szukam następcy mojego wygodnego C5 mk3
Padło na Niro, na razie jako drugie auto.
Zwyczajowo zacząłem od otomoto i granicy 70k, im dalej w las tym zakres się powiększa Dochodzi już do 100k.
Facelift jednak znacząco poprawi wygląd multimediów i wnętrza. Nie ma już tego śmiesznego hamulca, jest autohold.
Pojawił się też nowy koncept a mianowicie wersja plugin. Ale ta do 100k tylko przed liftem się znajdzie.
Co robić jak żyć
W co iść, co ma największy sens ...
Głównie będzie używana na dowożenie dzieci do szkoły. 6k, czyli 12k dziennie.
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
Plugin tylko jak możesz zostawić codziennie podłączony na noc IMHO.
Szczerze to po negocjuj w salonach telefonicznie, choć nie wiem jak teraz jest i ile się czeka...
Szczerze to po negocjuj w salonach telefonicznie, choć nie wiem jak teraz jest i ile się czeka...
-
- Posty: 1122
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
Ale kolega szuka chyba używanej. Jak masz fotowoltaikę i zapas mocy to szukaj plug-in. Do takich przebiegów może być Ale jak nie masz, to ja bym szukał HEVa. Będzie sporo tańszy, a też ekonomiczny. Zrób sobie prosty rachunek np.: różnica w cenie HEV i PHEV niech wyniesie np. 10 tys. zł. Za tą kwotę kupisz około 1740 litrów benzyny (5,75 zł za litr teraz). PHEV niech pali ok. 2 litry na 100 km (tak plus minus razem z prądem na krótkich odcinkach). HEV spali max 5 litrów. Różnica to 3 litry na jednej setce kilometrów. Czyli, żeby zwrócił się PHEV trzeba przejechać przy powyższym założeniu 58 tys. km (1740/3 = 580 litrów * 100 km). Rachunek chyba prosty.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
Tak używki szukam, już nawet znalazłem fajnego PHEVa na otomoto. Niby tylko cały bok zarysowany i do lakierowania. Ale na historiaauta gov pl, po vinie wyszło że sprowadzony ze szkodą całkowitą. Sprzedający bardzo zdziwiony bo nie wiedział (handlarz). Tak że na dzień dobry mina.
A to jak się dowiedziałem w ASO, kasuje gwarancję na dzień dobry i jest nikła szansa że procedura importowa pod gwarancję za 1300 coś da.
Wracając do wyboru. Czysta ekonomia wiadomo jak jest. Ale raczej mam zajawkę na prąd, na ciszę. Jestem w stanie przymknąć oko na 15-20k więcej.
Martwi mnie jednak ten problem z silnikiem w zimie, niby można wyłączyć nawiew ale wtedy auto pewnie szybko zaparuje
Robiłem też kalkulacje
plugin
10zł na 100km na prądzie
16.5zł na 100km hybryda
zwykła
26zł na 100km
diesel
46,4 na 100zł
A to jak się dowiedziałem w ASO, kasuje gwarancję na dzień dobry i jest nikła szansa że procedura importowa pod gwarancję za 1300 coś da.
Wracając do wyboru. Czysta ekonomia wiadomo jak jest. Ale raczej mam zajawkę na prąd, na ciszę. Jestem w stanie przymknąć oko na 15-20k więcej.
Martwi mnie jednak ten problem z silnikiem w zimie, niby można wyłączyć nawiew ale wtedy auto pewnie szybko zaparuje
Robiłem też kalkulacje
plugin
10zł na 100km na prądzie
16.5zł na 100km hybryda
zwykła
26zł na 100km
diesel
46,4 na 100zł
-
- Posty: 1122
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
Nie kojarzę Niro z dieslem. PHEV dogrzewa się niestety tylko silnikiem spalinowym, więc w zimie musi się włączać. Jak chcesz, żeby grzać prądem to tylko elektryk pełny, zwłaszcza, że nie zależy ci na kasie.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
Nie, diesla mam teraz
Taki jest zapis w autoDNA w https://historiapojazdu.gov.pl/
Szkoda całkowita: odnotowano szkode całkowita pojazdu lub zniszczenie powodziowe
Nie powiedziałem, że nie zależy mi na kasie, powiedziałem że mogę dopłacić za przyjemność jeżdżenia na prądzie.
Taki jest zapis w autoDNA w https://historiapojazdu.gov.pl/
Szkoda całkowita: odnotowano szkode całkowita pojazdu lub zniszczenie powodziowe
Nie powiedziałem, że nie zależy mi na kasie, powiedziałem że mogę dopłacić za przyjemność jeżdżenia na prądzie.
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
W CEPIKu (czyli historiapojazdu.gov.pl) nie występuje taki wpis jak: "szkoda całkowita lub zniszczenie powodziowe."
W CEPIKu może być jedynie zapis o "szkodzie istotnej", ale to polecam poczytać co to znaczy, bo to wystarczy, że ubezpieczyciel zakwalifikuje do wymiany drążek kierowniczy i już jest taki wpis.
Rozumiem że masz raport kupiony od AutoDNA? Coś więcej na temat tej szkody? Niestety, ale komercyjne raporty nie są pozbawione błędów.
W CEPIKu może być jedynie zapis o "szkodzie istotnej", ale to polecam poczytać co to znaczy, bo to wystarczy, że ubezpieczyciel zakwalifikuje do wymiany drążek kierowniczy i już jest taki wpis.
Rozumiem że masz raport kupiony od AutoDNA? Coś więcej na temat tej szkody? Niestety, ale komercyjne raporty nie są pozbawione błędów.
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
No to patrz
https://www.szybkiplik.pl/URz2zz3uwe
Auto było przerysowane po całym prawym boku ale powiedzmy na poziome lakieru tylko.
Niemniej jednak taki zapis kasuje gwarancję, tak powiedział mi gość w serwisie Kia. Ponowna certyfikacja może ale nie musi ją przywrócić.
https://www.szybkiplik.pl/URz2zz3uwe
Auto było przerysowane po całym prawym boku ale powiedzmy na poziome lakieru tylko.
Niemniej jednak taki zapis kasuje gwarancję, tak powiedział mi gość w serwisie Kia. Ponowna certyfikacja może ale nie musi ją przywrócić.
Re: Porady dla nowego użytkownika Niro
Przykro mi, że masz rozterki związane z zakupem samochodu, dzięki sprytnie wmontowanej reklamie prywatnej usługi w publiczny system.
Nie pozostaje ci nic, tylko zapłacić i kupić raport. Który w sumie wcale nie musi rozwiać żadnych twoich wątpliwość.
Nie twierdzę że ten samochód jest dobry czy zły, ale niestety kupowałem też kiedyś używane samochody i się tym tematem interesowałem. Dla mnie raporty były bezużyteczne, ale za to bardzo irytowała mnie forma "zachęty do zakupu" właśnie poprzez straszenie potencjalnego kupca.
A Pana w serwisie Kia, poprosiłbym o wskazanie w warunkach gwarancji punktu, który odnosi się do "ryzyka wg AutoDNA".
Przy czym jak najbardziej uważam że naprawa powypadkowa poza standardami producenta jest wprost podstawą do unieważnienia gwarancji.
Nie pozostaje ci nic, tylko zapłacić i kupić raport. Który w sumie wcale nie musi rozwiać żadnych twoich wątpliwość.
Nie twierdzę że ten samochód jest dobry czy zły, ale niestety kupowałem też kiedyś używane samochody i się tym tematem interesowałem. Dla mnie raporty były bezużyteczne, ale za to bardzo irytowała mnie forma "zachęty do zakupu" właśnie poprzez straszenie potencjalnego kupca.
A Pana w serwisie Kia, poprosiłbym o wskazanie w warunkach gwarancji punktu, który odnosi się do "ryzyka wg AutoDNA".
Przy czym jak najbardziej uważam że naprawa powypadkowa poza standardami producenta jest wprost podstawą do unieważnienia gwarancji.