Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
-
- Posty: 1120
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Witam.
Dziś moją żonę dopadł następujący problem. Auto stało od południa w garażu. Wcześniej nim jeździła. Auto było otwarte tzn. wszystkie drzwi pozamykane, tylko nie zamknięte kluczykiem. Ok. godz. 17 chciała nim pojechać, a tu zonk! Brak reakcji na nic. Klapa się nie podniosła (nie zadziałał zamek), bo chciała coś włożyć, próba odpalenia też nie dała żadnego rezultatu. Całkowity brak reakcji kluczyka (pilota). Wzięła zapasowy, ale dalej nic. Oświetlenia wewnątrz też nie ma. Jednym słowem całkowity brak prądu. Być może jakiś bezpiecznik? Nie mam pojęcia. Nie ma mnie w domu, więc nic nie sprawdzę. Może jakaś rada? Miał ktoś z was coś takiego? Auto z 2020 roku.
Dziś moją żonę dopadł następujący problem. Auto stało od południa w garażu. Wcześniej nim jeździła. Auto było otwarte tzn. wszystkie drzwi pozamykane, tylko nie zamknięte kluczykiem. Ok. godz. 17 chciała nim pojechać, a tu zonk! Brak reakcji na nic. Klapa się nie podniosła (nie zadziałał zamek), bo chciała coś włożyć, próba odpalenia też nie dała żadnego rezultatu. Całkowity brak reakcji kluczyka (pilota). Wzięła zapasowy, ale dalej nic. Oświetlenia wewnątrz też nie ma. Jednym słowem całkowity brak prądu. Być może jakiś bezpiecznik? Nie mam pojęcia. Nie ma mnie w domu, więc nic nie sprawdzę. Może jakaś rada? Miał ktoś z was coś takiego? Auto z 2020 roku.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
A po lewej od kierownicy nie masz czasami przycisku akumulatora? Jeśli tak to wciśnij.
-
- Posty: 1120
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Nie wiem. Żona nie kumata. Będę w domu ok. godz. 23 to popatrzę. Nie wiem, czy w mojej wersji jest podobnie jak w wersji z 2018 roku, że można obok lewego tylnego siedzenia zdjąć taką klapkę i odłączyć na chwilę minus. Może by pomogło?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1120
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Dzięki Nehar. Rzeczywiście jest ten przycisk z akumulatorem, także w wersji FL. Prawdopodobnie zgłupiał system elektroniki. Po wciśnięciu tego przycisku coś zaczęło "szumieć". Nacisnąłem pedał hamulca i przycisk start/stop i auto natychmiast się uruchomiło. Zrobiłem szkolenie żonie, tak w razie czego
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Wg mnie nic nie zgłupiało, jak samochód nie był zamknięty, to nie wszystkie systemy zostały wygaszone i cały czas był pobór prądu i dlatego zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora 12v i akumulator został odłączony, ponowne podłączenie możliwe jest tylko za pomocą tego przycisku.
Ale zgodnie z IO po użyciu tego przycisku należy zostawić samochód w trybie "ready" (czyli gotowy do jazdy) na co najmniej 30 minut, żeby akumulator 12V naładował się z dużego akumulatora.
Niro HEV ma bardzo mały litowo-polimerowy akumulator "12v" (3 ogniwa 3,7v) umieszczony obok głównego akumulatora pod tylną kanapą.
Tak on wygląda i pewnie jego wymiana to tysiące złotych....
Ale zgodnie z IO po użyciu tego przycisku należy zostawić samochód w trybie "ready" (czyli gotowy do jazdy) na co najmniej 30 minut, żeby akumulator 12V naładował się z dużego akumulatora.
Niro HEV ma bardzo mały litowo-polimerowy akumulator "12v" (3 ogniwa 3,7v) umieszczony obok głównego akumulatora pod tylną kanapą.
Tak on wygląda i pewnie jego wymiana to tysiące złotych....
-
- Posty: 1120
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
W wersji z roku 2020 nie ma akumulatora 12V.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
No właśnie że jest, ale nie zwykły kwasowy jak w starych wersjach (był w bagażniku) tylko litowo-polimerowy pod kanapą w jednej obudowie z baterią trakcyjną, czyli to co zaprezentowałem na obrazku.
Akumulator 12v musi być zawsze, inaczej byś nie mógł otworzyć samochodu z pilota, nie mówiąc o działaniu alarmu. Nawet w samochodach w pełni elektrycznych masz akumulator 12v. Bateria wysokonapięciowa (trakcyjna) jest używana tylko podczas jazdy.
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Może ten obrazek bardziej ci to zobrazuje:
Tu masz cały artykuł na ten temat: https://pushevs.com/2017/06/01/2018-kia ... -variants/
cytat:
"This new model year brought some changes, of which the most curious is the fact that the 12 V auxiliary battery was changed from lead acid to lithium ion. This low voltage battery is now side-by-side with the high voltage"
I obrazek:
tu znalazłem dokładniejszy opis (co prawda z hyundai'a, ale to jest ta sama platforma) wraz z parametrami i jednak jest 8 ogniw (4S2P) ale o niższym napięciu roboczym (3,2v), gdyż są to ogniwa litowo-żelazowe (Li-FePO 4) a nie tak jak główna bateria litowo-polimerowe.
Jak widać ta bateria 12v pracuje w zakresie 100%-65%, czyli jak jej pojemność spadnie poniżej 65% to jest odłączana i wtedy trzeba ją "ręcznie" podłączyć za pomocą przycisku "12v batt. reset". I prawdopodobnie nie jest zawsze ładowana jak jest odpalony samochód, tylko wtedy kiedy jej poziom zbliża się do 65%.
Tu masz cały artykuł na ten temat: https://pushevs.com/2017/06/01/2018-kia ... -variants/
cytat:
"This new model year brought some changes, of which the most curious is the fact that the 12 V auxiliary battery was changed from lead acid to lithium ion. This low voltage battery is now side-by-side with the high voltage"
I obrazek:
tu znalazłem dokładniejszy opis (co prawda z hyundai'a, ale to jest ta sama platforma) wraz z parametrami i jednak jest 8 ogniw (4S2P) ale o niższym napięciu roboczym (3,2v), gdyż są to ogniwa litowo-żelazowe (Li-FePO 4) a nie tak jak główna bateria litowo-polimerowe.
Jak widać ta bateria 12v pracuje w zakresie 100%-65%, czyli jak jej pojemność spadnie poniżej 65% to jest odłączana i wtedy trzeba ją "ręcznie" podłączyć za pomocą przycisku "12v batt. reset". I prawdopodobnie nie jest zawsze ładowana jak jest odpalony samochód, tylko wtedy kiedy jej poziom zbliża się do 65%.
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Nowe Niro nie ma juz tej malej baterii.Kolego ktory opisal zanik pradu ma nowe Niro wiec jego to nie dotyczy. Ta mala dodatkowa bateria byla w Niro pierwszej generacji .
Re: Kia Niro HEV - całkowity brak prądu.
Skąd ty bierzesz ta wiedzę?? Bo piszesz głupoty? Powtarzam jeszcze raz starsze Niro miały tradycyjn akumulator 12v s nowe ma małą 12v baterię zintegrowaną z dużą pod tylną kanapa. Ale cały czas jest to oddzielna bateria tyle że we wspólnej metalowej obudowie i ze wspolnym chłodzeniem.
Mam nowe Niro i wiem co mam, a schemat (rysunek) tego całego pakietu co jest pod tylną kanapa zamieściłem powyżej, a jest tam:
-Bateria HV 240V 64 ogniwa li-po 3.75v 35C 6500mA w układzie 64S
-BMS (battery management system) czyli układ do zarządzania bateria HV
-Bateria LV 12V 8 ogniw LIFEPO4 3.2v 15000mA w układzie 4S2P
-przekaźnik odłączający baterię LV 12v
-Wentylator do chłodzenia całego układu
I wszystko jest zamknięte w jeden metalowej obudowie i umieszczone pod kanapą, ale baterie te HV i LV nie są tam elektrycznie połączone, LV jest wpięte w instalację 12V a HV ma oddzielne przewody 240V (pomarańczowe) poprowadzone do komory silnika.
I choćby nie wiem ilu dilerów KIA mówiło ci że nowe Niro nie ma baterii 12V to będzie to tylko zakłamywanie rzeczywistości.