Głośny start silnika

forum użytkowników Kia Niro
prz3m3k
Posty: 70
Rejestracja: 21 lut 2021, 18:24
model samochodu: oby to był Niro :)

Głośny start silnika

Post autor: prz3m3k »

Cześć! Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem wersji HEV i mam pytanie do użytkowników tego modelu. Czy wam też podczas uruchomienia auta silnik tak głośno "wyje" na początku (podobny dźwięk jakbym depnął pedał gazu)?
bucior
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2020, 16:54
model samochodu: Kia Niro XL + SRF

Re: Głośny start silnika

Post autor: bucior »

Tak, podgrzewa się jak najszybciej ładując jednocześnie akumulatory. To obciąża zimny silnik w optymalny sposób, ponoc trzymanie zimnego silnika na jalowych obrotach jest dla niego gorsze niż obciążenie przy nadal dość niskich obrotach, bo szybciej się nagrzeje zużywając więcej benzyny. Komputer steruje :)

Jedno co zauważyłem przy ruszaniu, że obroty silnika chyba się nie zmieniają, jakby zaczynał tylko na elektryku mimo ładowania że spalinowki, choć może to tylko wrażenie. Z tego co wiem to chyba niemożliwe w skrzyni DCT.
prz3m3k
Posty: 70
Rejestracja: 21 lut 2021, 18:24
model samochodu: oby to był Niro :)

Re: Głośny start silnika

Post autor: prz3m3k »

Dzięki za potwierdzenie bo już myślałem, że trafił mi się felerny model :) btw przez ten start mam wrażenie, że auto jest dużo głośniejsze niż jak jeździłem podczas jazdy próbnej :)
Calee
Posty: 88
Rejestracja: 16 kwie 2020, 19:48
model samochodu: Niro HEV FL

Re: Głośny start silnika

Post autor: Calee »

bucior pisze: 14 kwie 2021, 08:46 Jedno co zauważyłem przy ruszaniu, że obroty silnika chyba się nie zmieniają, jakby zaczynał tylko na elektryku mimo ładowania że spalinowki, choć może to tylko wrażenie. Z tego co wiem to chyba niemożliwe w skrzyni DCT.
Jest możliwe i często się tak dzieje w zimie, silnik służy jako generator i ładuje baterie przez ISG (rozruszniko-generator) a napęd jest przez główny elektryczny. (oczywiście głównie przy prędkościach manewrowych).
Zresztą ta skrzynia nie ma biegu wstecznego, więc na wstecznym jedziemy zawsze 100% na elektryku, nawet jak silnik pracuje (stąd wymóg dźwięku cofania).
"Pełzanie" też jest na elektryku a nie na półsprzęgle jak w tradycyjnych DCT.
Calee
Posty: 88
Rejestracja: 16 kwie 2020, 19:48
model samochodu: Niro HEV FL

Re: Głośny start silnika

Post autor: Calee »

prz3m3k pisze: 14 kwie 2021, 08:58 Dzięki za potwierdzenie bo już myślałem, że trafił mi się felerny model :) btw przez ten start mam wrażenie, że auto jest dużo głośniejsze niż jak jeździłem podczas jazdy próbnej :)
Możesz wyłączyć ogrzewanie (przyciskiem OFF na panelu) a silnik zgaśnie, gdyż odpala się on po to żeby nagrzać wnętrze pojazdu. W lato będzie ciszej, bo klima (kompresor) jest elektryczna i nie potrzebuje pracy silnika.
Konewka
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2020, 21:08
model samochodu: Niro L

Re: Głośny start silnika

Post autor: Konewka »

Calee pisze: 15 kwie 2021, 18:51 "Pełzanie" też jest na elektryku a nie na półsprzęgle jak w tradycyjnych DCT.
Kupując Niro miałem obawy przed zużyciem sprzęgła w skrzyni, ale nie wiedziałem, że auto minimalizuje (lub eliminuje) jazdę na półsprzęgle. To był mój główny ból przy porównywaniu DCT do eCVT. Informacja przedstawiona przez Ciebie rzuca nowe światło na napęd w Niro. Czy jesteś pewien tego, że nie ma jazdy na półsprzęgle?
Calee
Posty: 88
Rejestracja: 16 kwie 2020, 19:48
model samochodu: Niro HEV FL

Re: Głośny start silnika

Post autor: Calee »

Konewka pisze: 15 kwie 2021, 19:06
Calee pisze: 15 kwie 2021, 18:51 "Pełzanie" też jest na elektryku a nie na półsprzęgle jak w tradycyjnych DCT.
Kupując Niro miałem obawy przed zużyciem sprzęgła w skrzyni, ale nie wiedziałem, że auto minimalizuje (lub eliminuje) jazdę na półsprzęgle. To był mój główny ból przy porównywaniu DCT do eCVT. Informacja przedstawiona przez Ciebie rzuca nowe światło na napęd w Niro. Czy jesteś pewien tego, że nie ma jazdy na półsprzęgle?
Nie ma jazdy na półsprzęgle, ale jest dodatkowe sprzęgło do załączania silnika. Ale za to wszystkie sprzęgła pracują zero-jedynkowo więc nie powinny się zbyt szybko zużyć.

Tu masz cały service manuał i możesz sobie zobaczyć jak silnik jest zbudowany
http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_h ... l-689.html
Calee
Posty: 88
Rejestracja: 16 kwie 2020, 19:48
model samochodu: Niro HEV FL

Re: Głośny start silnika

Post autor: Calee »

Tak dla ciekawości dodam, że kia/hyunday opracowała już nową skrzynie dla HEV (jest między innymi w nowym Sorento HEV) i nie jest to DCT, ale bezsprzęgłowy AT gdzie zamiast sprzęgła hydrokinetycznego zastosowany jest silnik elektryczny (coś jak w eCTV) czyli siła elektro-magnetyczna przekazuje moment do kół.
Dzięki temu masz szybkość DCT ale bez sprzęgieł.
Tu możesz sobie poczytać na ten temat:
https://news.hyundaimotorgroup.com/amp/ ... hybrid-car

Więc zostało już tylko jedno sprzęgło odłączające silnik spalinowy.
bucior
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2020, 16:54
model samochodu: Kia Niro XL + SRF

Re: Głośny start silnika

Post autor: bucior »

Dzięki za odpowiedzi, chyba najciekawszy wątek z forum niro, przynajmniej z mojej perspektywy. Aż dziw że się tym nie chwalą w salonach ;)
nagdob
Posty: 1119
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Głośny start silnika

Post autor: nagdob »

Tylko nie wiadomo, czy automat 6AT np. w KIA Sorento ma już ten system ASC? Czy to jest dopiero zapowiedź Hyundaia? No bo tutaj, czyli w Niro jest skrzynia DCT dwusprzęgłowa.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”