Chwilowy brak turbo...
Chwilowy brak turbo...
Hej
Wracam dziś z pracy. 30km. Tak gdzieś w połowie drogi mam skrzyżowanie, gdzie muszę często dość dynamicznie się wpier.. wcisnąć. No to but, auto poszlo i elegancko. Ale potem, w trakcie jazdy daje gazu i ... połowa mocy gdzieś uciekła. Patrzę na wskaźniki i ten od turbo ani drgnie. Coś tam ledwo, ledwo słychać że ciągnie powietrze (zestaw KN z blowoff więc nie da się nie słyszeć). Kilka prób i nic. Comfort, sport - to samo. Zatrzymałem się. Wyłączyłem silnik. Poczekałem. Uruchomiłem. Wróciło do normy. Na wskaźniku widać że pompuje je do 10psi. Słychać że ssie powietrze jak zły... Ale. No właśnie. Taka akcja przy wyprzedzaniu to by się mogła skończyć słabo. Co dziwne - zero błędów na zegarach. Nic.
Ktoś miał podobną opcję?
Wracam dziś z pracy. 30km. Tak gdzieś w połowie drogi mam skrzyżowanie, gdzie muszę często dość dynamicznie się wpier.. wcisnąć. No to but, auto poszlo i elegancko. Ale potem, w trakcie jazdy daje gazu i ... połowa mocy gdzieś uciekła. Patrzę na wskaźniki i ten od turbo ani drgnie. Coś tam ledwo, ledwo słychać że ciągnie powietrze (zestaw KN z blowoff więc nie da się nie słyszeć). Kilka prób i nic. Comfort, sport - to samo. Zatrzymałem się. Wyłączyłem silnik. Poczekałem. Uruchomiłem. Wróciło do normy. Na wskaźniku widać że pompuje je do 10psi. Słychać że ssie powietrze jak zły... Ale. No właśnie. Taka akcja przy wyprzedzaniu to by się mogła skończyć słabo. Co dziwne - zero błędów na zegarach. Nic.
Ktoś miał podobną opcję?
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Chwilowy brak turbo...
Zobacz bledy pod elm / ob2 , nie wszystkie bledy wywala na desce.
Moze sa obledy oczekujace .
Moze sa obledy oczekujace .
Re: Chwilowy brak turbo...
Przeszukałem stingerforum.com i chyba znalazłem odpowiedź - zawór blow off zostaje otwarty i całe ciśnienie leci w diabły zamiast w dolot. To podobno dzieje się dość często przy niskich temperaturach (<= 0' C), zmodyfikowanym dolocie i jeździe nie w babcinym stylu. Czujnik wykrywa za duże ciśnienie doładowania, ustawia BOV na otwarty aby nie rozsadzić dolotu i tak już zostaje. Po wyłączeniu silnika wraca do normy.
Jak się powtórzy to wracam do fabrycznego dolotu i K&N wleci na lato ponownie.
https://stingerforum.org/threads/turbo- ... 456/page-3
Jak się powtórzy to wracam do fabrycznego dolotu i K&N wleci na lato ponownie.
https://stingerforum.org/threads/turbo- ... 456/page-3
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Chwilowy brak turbo...
Raczej nie odpowiada za to blow-off, tylko sterownik wyłapuje jakiegoś "overboosta" albo tym podobny problem i wyłącza turbosprężarki wywalając spaliny przez wastegate.
PS masz tam blow-off?
PS masz tam blow-off?
Re: Chwilowy brak turbo...
Wydawało mi się, że fabrycznie w Stingerze nie ma WG tylko DV.... ale oczywiście mogę się mylić.
A co do BOV, to zakładam, że tak, z tytułu dołożenia zestawu dolotowego od K&N i soczystego syczenia przy odpuszczaniu gazu.
A co do BOV, to zakładam, że tak, z tytułu dołożenia zestawu dolotowego od K&N i soczystego syczenia przy odpuszczaniu gazu.
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Chwilowy brak turbo...
WG robi coś innego niż DV.
WG to podstawowy sposób sterowania turbosprężarką - odpowiada za ilość spalin kierowaną na turbinę.
DV to zawór odpowiadający za to, żeby sprężarka nie pchała powietrza w kolektor przy zamkniętej przepustnicy. Taki bypass który zwraca powietrze przed sprężarkę.
BV jest formą zamiennika DV - zasadnicza różnica polega na tym, że wywala nadmiar powietrza w atmosferę.
Na pewno jest WG i do tego DV lub BV.
WG to podstawowy sposób sterowania turbosprężarką - odpowiada za ilość spalin kierowaną na turbinę.
DV to zawór odpowiadający za to, żeby sprężarka nie pchała powietrza w kolektor przy zamkniętej przepustnicy. Taki bypass który zwraca powietrze przed sprężarkę.
BV jest formą zamiennika DV - zasadnicza różnica polega na tym, że wywala nadmiar powietrza w atmosferę.
Na pewno jest WG i do tego DV lub BV.
Re: Chwilowy brak turbo...
Jeśli WG jest zawsze a do tego dochodzi DV lub BOV to obstawiam że teraz mam BOV a nie DV. Ale diabli wiedzą. Zestaw KN nie zawierał żadnego zaworu, wiec może to być dziwna kombinacja że zamiast DV z obiegiem zamkniętym, jest DV ale puszcza w dolot.
To jest ten zestaw - https://www.knfilters.com/cold-air-inta ... 6-gas/2021
Tak czy inaczej - ktoś miał taką sytuację? Na tym forum o którym pisałem, kilka osób o tym wspominało.
To jest ten zestaw - https://www.knfilters.com/cold-air-inta ... 6-gas/2021
Tak czy inaczej - ktoś miał taką sytuację? Na tym forum o którym pisałem, kilka osób o tym wspominało.
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Chwilowy brak turbo...
Siema, aktualnie mam tą samą przypadłość i nw czy oddać na serwis czy idzie coś z tym zrobić samemu ? Jest to drażniące i upierdliwe bo wciska sie gaz a samochód nie jedzie... :/
Re: Chwilowy brak turbo...
Trochę popytalem wśród znajomych mechaników - efekt przeładowania. Częste zwłaszcza przy niskich temp. Ale nie wiem czy można z tym zrobić coś samodzielnie. Raczej strojenie i takie dobieranie doładowania aby nie przekraczać normy przewidzianej przez kompa.
U mnie zdążyło się do tej pory raz i nie powróciło. Jeśli u Ciebie jest to często to raczej serwis i sprawdzenie czy czujnik doładowania nie jest walnięty. Może podaje za wysoka wartość i komp wykrywa overboost i ... całe dobroci lecą w kosmos.
U mnie zdążyło się do tej pory raz i nie powróciło. Jeśli u Ciebie jest to często to raczej serwis i sprawdzenie czy czujnik doładowania nie jest walnięty. Może podaje za wysoka wartość i komp wykrywa overboost i ... całe dobroci lecą w kosmos.
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.