Chwilowy brak turbo...

forum użytkowników Kia Stinger
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Chwilowy brak turbo...

Post autor: Kaczy »

Hej

Wracam dziś z pracy. 30km. Tak gdzieś w połowie drogi mam skrzyżowanie, gdzie muszę często dość dynamicznie się wpier.. wcisnąć. No to but, auto poszlo i elegancko. Ale potem, w trakcie jazdy daje gazu i ... połowa mocy gdzieś uciekła. Patrzę na wskaźniki i ten od turbo ani drgnie. Coś tam ledwo, ledwo słychać że ciągnie powietrze (zestaw KN z blowoff więc nie da się nie słyszeć). Kilka prób i nic. Comfort, sport - to samo. Zatrzymałem się. Wyłączyłem silnik. Poczekałem. Uruchomiłem. Wróciło do normy. Na wskaźniku widać że pompuje je do 10psi. Słychać że ssie powietrze jak zły... Ale. No właśnie. Taka akcja przy wyprzedzaniu to by się mogła skończyć słabo. Co dziwne - zero błędów na zegarach. Nic.
Ktoś miał podobną opcję?
Pozdrawiam
Michał K.
Niko123
Posty: 517
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: Niko123 »

Zobacz bledy pod elm / ob2 , nie wszystkie bledy wywala na desce.
Moze sa obledy oczekujace .
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: Kaczy »

Przeszukałem stingerforum.com i chyba znalazłem odpowiedź - zawór blow off zostaje otwarty i całe ciśnienie leci w diabły zamiast w dolot. To podobno dzieje się dość często przy niskich temperaturach (<= 0' C), zmodyfikowanym dolocie i jeździe nie w babcinym stylu. Czujnik wykrywa za duże ciśnienie doładowania, ustawia BOV na otwarty aby nie rozsadzić dolotu i tak już zostaje. Po wyłączeniu silnika wraca do normy.
Jak się powtórzy to wracam do fabrycznego dolotu i K&N wleci na lato ponownie.

https://stingerforum.org/threads/turbo- ... 456/page-3
Pozdrawiam
Michał K.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: kon »

Raczej nie odpowiada za to blow-off, tylko sterownik wyłapuje jakiegoś "overboosta" albo tym podobny problem i wyłącza turbosprężarki wywalając spaliny przez wastegate.

PS masz tam blow-off?
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: Kaczy »

Wydawało mi się, że fabrycznie w Stingerze nie ma WG tylko DV.... ale oczywiście mogę się mylić.
A co do BOV, to zakładam, że tak, z tytułu dołożenia zestawu dolotowego od K&N i soczystego syczenia przy odpuszczaniu gazu.
Pozdrawiam
Michał K.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: kon »

WG robi coś innego niż DV.
WG to podstawowy sposób sterowania turbosprężarką - odpowiada za ilość spalin kierowaną na turbinę.
DV to zawór odpowiadający za to, żeby sprężarka nie pchała powietrza w kolektor przy zamkniętej przepustnicy. Taki bypass który zwraca powietrze przed sprężarkę.
BV jest formą zamiennika DV - zasadnicza różnica polega na tym, że wywala nadmiar powietrza w atmosferę.

Na pewno jest WG i do tego DV lub BV.
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: Kaczy »

Jeśli WG jest zawsze a do tego dochodzi DV lub BOV to obstawiam że teraz mam BOV a nie DV. Ale diabli wiedzą. Zestaw KN nie zawierał żadnego zaworu, wiec może to być dziwna kombinacja że zamiast DV z obiegiem zamkniętym, jest DV ale puszcza w dolot.
To jest ten zestaw - https://www.knfilters.com/cold-air-inta ... 6-gas/2021
Tak czy inaczej - ktoś miał taką sytuację? Na tym forum o którym pisałem, kilka osób o tym wspominało.
Pozdrawiam
Michał K.
Awatar użytkownika
DamianLGR
Posty: 103
Rejestracja: 12 sty 2020, 21:43

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: DamianLGR »

Siema, aktualnie mam tą samą przypadłość i nw czy oddać na serwis czy idzie coś z tym zrobić samemu ? Jest to drażniące i upierdliwe bo wciska sie gaz a samochód nie jedzie... :/
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Chwilowy brak turbo...

Post autor: Kaczy »

Trochę popytalem wśród znajomych mechaników - efekt przeładowania. Częste zwłaszcza przy niskich temp. Ale nie wiem czy można z tym zrobić coś samodzielnie. Raczej strojenie i takie dobieranie doładowania aby nie przekraczać normy przewidzianej przez kompa.
U mnie zdążyło się do tej pory raz i nie powróciło. Jeśli u Ciebie jest to często to raczej serwis i sprawdzenie czy czujnik doładowania nie jest walnięty. Może podaje za wysoka wartość i komp wykrywa overboost i ... całe dobroci lecą w kosmos.
Pozdrawiam
Michał K.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”