Hamulec postojowy reczny

forum użytkowników Kia Stinger
koblant
Posty: 111
Rejestracja: 25 lis 2021, 20:44
model samochodu: Stinger 2.0 245KM
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Hamulec postojowy reczny

Post autor: koblant »

Witam, pisze z zapytaniem czy w Stinger jest opcja do ustawienia aby hamulec ręczny aktywował - zaciągał się sam za każdym razem jak zgaszę auto??? Czy muszę sam to ręcznie robić za każdym razem ???

Pozdrawiam Stingerów
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: Kaczy »

Też szukałem - nie znalazłem. Swoją drogą to ten ręczny lipnie trzyma. W VW CC jak go aktywowałem to auto nawet o milimetr nie drgnelo. Tu, pomimo że jest "zaciągnięty" to jednak czuć po puszczeniu hamulca że te kilka cm. się bujnie (mam lekko pod górkę pod domem).
Pozdrawiam
Michał K.
margru
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2019, 08:41
model samochodu: Stinger GT-Line 2.0 T-GDI

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: margru »

Przy parkowaniu na górce polecam najpierw wrzucić na neutral, zaciągnąć ręczny, puścić hamulec nożny i dopiero potem wbić P, bo w przeciwnym razie jak napisałeś samochód się "bujnie", czyli praktycznie zatrzyma się na blokadzie skrzyni biegów, co nie jest dla niej zdrowe.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: GeRRaD »

Azjaci pokombinowali z tym ręcznym - bardziej by się przydał niż blokada skrzyni na P ;) swoją drogą bez demolki auta nie sposób zwolnić tej blokady - a ja potrzebuję np przepychać lekko auto na postoju w garażu - ktoś ma jakiś patent - zawsze po zgaszeniu auta, nawet na neutral, auto przechodzi na P :?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: michal84 »

Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.

Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.

Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.

Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... ;) Ale się Panom nie chciało.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: GeRRaD »

O przepraszam, nie nie chciało się kolego tylko w instrukcji napisano, że wrzucanie na luz wymaga użycia śrubokręta czy innego narzędzia, że o zaślepce nie wspomnę :( - pytałem czy jest inny sposób - instrukcję mam i czytałem :!:
Scyzzor
Posty: 27
Rejestracja: 09 paź 2019, 14:40
model samochodu: Kia Stinger GT Line

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: Scyzzor »

michal84 pisze: 30 lis 2021, 17:24 Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.

Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.

Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.

Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... ;) Ale się Panom nie chciało.
Mozna dociągnąć go mocniej? W jaki sposób?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: michal84 »

GeRRaD pisze: 01 gru 2021, 21:07 O przepraszam, nie nie chciało się kolego tylko w instrukcji napisano, że wrzucanie na luz wymaga użycia śrubokręta czy innego narzędzia, że o zaślepce nie wspomnę :( - pytałem czy jest inny sposób - instrukcję mam i czytałem :!:
Żadnego śrubokręta, pod spodem jest zwykły przycisk.
Można zaślepkę wyjąć całkiem, można też skrócić nóżki zaślepki o 0,5 cm i to miejsce stanie się zwykłym przyciskiem (bez obaw, wciśnięcie w czasie jazdy niż nie zrobi)
Ostatnio zmieniony 01 gru 2021, 23:58 przez michal84, łącznie zmieniany 1 raz.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: michal84 »

Scyzzor pisze: 01 gru 2021, 21:59
michal84 pisze: 30 lis 2021, 17:24 Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.

Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.

Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.

Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... ;) Ale się Panom nie chciało.
Mozna dociągnąć go mocniej? W jaki sposób?
Przytrzymać 3 sek, słychać silniczki nawet jak się jeszcze dociąga.
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Hamulec postojowy reczny

Post autor: Kaczy »

michal84 pisze: 30 lis 2021, 17:24 Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.
Zawsze, jak kończę jazdę to przerzucam skrzynię na P, ciągnę za hamulec ręczny, patrzę czy zapali się lampka, gaszę auto i puszczam hamulec nożny. Więc nie, nie puszczam go zbyt szybko.
michal84 pisze: 30 lis 2021, 17:24 Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... ;) Ale się Panom nie chciało.
Polemizowałbym ze stwierdzeniem, że jest to jasno opisane. Sprawdziłem przed chwila instrukcję i fakt, jest zapis, że w przypadku znaczne nachylenia lub przy ciągnięciu przyczepy, należy zaciągnąć ręczny, a potem... zaciągnąć ręczny trzymając przez 3 sekundy. Słowa nie ma, że to de facto oznacza dwa stany hamulca. Stan 1 - z dupy, bo auto i tak blokuje się na skrzyni i stan 2 - faktycznie trzyma (mam nadzieję, ale sprawdzę jutro).
Już tak dygresja, że cała ta instrukcja jest do dupy. Tekstu od cholery, znaczna część się powtarza, opisane są elementy który u Nas nie występują (choć to wersja PL, więc wiedzieli co tłumaczą).
Pozdrawiam
Michał K.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”