Hamulec postojowy reczny
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 lis 2021, 20:44
- model samochodu: Stinger 2.0 245KM
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Hamulec postojowy reczny
Witam, pisze z zapytaniem czy w Stinger jest opcja do ustawienia aby hamulec ręczny aktywował - zaciągał się sam za każdym razem jak zgaszę auto??? Czy muszę sam to ręcznie robić za każdym razem ???
Pozdrawiam Stingerów
Pozdrawiam Stingerów
Re: Hamulec postojowy reczny
Też szukałem - nie znalazłem. Swoją drogą to ten ręczny lipnie trzyma. W VW CC jak go aktywowałem to auto nawet o milimetr nie drgnelo. Tu, pomimo że jest "zaciągnięty" to jednak czuć po puszczeniu hamulca że te kilka cm. się bujnie (mam lekko pod górkę pod domem).
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Hamulec postojowy reczny
Przy parkowaniu na górce polecam najpierw wrzucić na neutral, zaciągnąć ręczny, puścić hamulec nożny i dopiero potem wbić P, bo w przeciwnym razie jak napisałeś samochód się "bujnie", czyli praktycznie zatrzyma się na blokadzie skrzyni biegów, co nie jest dla niej zdrowe.
Re: Hamulec postojowy reczny
Azjaci pokombinowali z tym ręcznym - bardziej by się przydał niż blokada skrzyni na P swoją drogą bez demolki auta nie sposób zwolnić tej blokady - a ja potrzebuję np przepychać lekko auto na postoju w garażu - ktoś ma jakiś patent - zawsze po zgaszeniu auta, nawet na neutral, auto przechodzi na P
Re: Hamulec postojowy reczny
Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.
Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.
Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.
Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... Ale się Panom nie chciało.
Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.
Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.
Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... Ale się Panom nie chciało.
Re: Hamulec postojowy reczny
O przepraszam, nie nie chciało się kolego tylko w instrukcji napisano, że wrzucanie na luz wymaga użycia śrubokręta czy innego narzędzia, że o zaślepce nie wspomnę - pytałem czy jest inny sposób - instrukcję mam i czytałem
Re: Hamulec postojowy reczny
Mozna dociągnąć go mocniej? W jaki sposób?michal84 pisze: ↑30 lis 2021, 17:24 Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.
Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.
Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.
Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... Ale się Panom nie chciało.
Re: Hamulec postojowy reczny
Żadnego śrubokręta, pod spodem jest zwykły przycisk.
Można zaślepkę wyjąć całkiem, można też skrócić nóżki zaślepki o 0,5 cm i to miejsce stanie się zwykłym przyciskiem (bez obaw, wciśnięcie w czasie jazdy niż nie zrobi)
Ostatnio zmieniony 01 gru 2021, 23:58 przez michal84, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Hamulec postojowy reczny
Przytrzymać 3 sek, słychać silniczki nawet jak się jeszcze dociąga.Scyzzor pisze: ↑01 gru 2021, 21:59Mozna dociągnąć go mocniej? W jaki sposób?michal84 pisze: ↑30 lis 2021, 17:24 Aby się nie bujnął trzeba trzymać nogę na hamulcu aż zapali się lampka ręcznego, najprawdopodobniej puszczacie nożny hamulec szybciej. Do tego reczny ma 2 poziomy zaciągania, można dociągnąć go mocniej.
Ręczny zaciąga się sam jeśli włączony był autohold w momencie gaszenia silnika.
Aby wrzucić luz na zgaszonym silniku trzeba użyć przycisku pod zaślepką.
Generalnie wszystkie powyższe kwestie są jasno opisane w instrukcji do auta.... Ale się Panom nie chciało.
Re: Hamulec postojowy reczny
Zawsze, jak kończę jazdę to przerzucam skrzynię na P, ciągnę za hamulec ręczny, patrzę czy zapali się lampka, gaszę auto i puszczam hamulec nożny. Więc nie, nie puszczam go zbyt szybko.
Polemizowałbym ze stwierdzeniem, że jest to jasno opisane. Sprawdziłem przed chwila instrukcję i fakt, jest zapis, że w przypadku znaczne nachylenia lub przy ciągnięciu przyczepy, należy zaciągnąć ręczny, a potem... zaciągnąć ręczny trzymając przez 3 sekundy. Słowa nie ma, że to de facto oznacza dwa stany hamulca. Stan 1 - z dupy, bo auto i tak blokuje się na skrzyni i stan 2 - faktycznie trzyma (mam nadzieję, ale sprawdzę jutro).
Już tak dygresja, że cała ta instrukcja jest do dupy. Tekstu od cholery, znaczna część się powtarza, opisane są elementy który u Nas nie występują (choć to wersja PL, więc wiedzieli co tłumaczą).
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.