Stinger vs. EV6

forum użytkowników Kia Stinger
Mar
Posty: 54
Rejestracja: 06 sty 2020, 19:48
model samochodu: Stinger GT Limited w. kanadyjska

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: Mar »

Kolega niedawno kupił elektryka. Nie wiem czy na wszystkich, ale mówił o cenie 4 PLN za 1 KWH. To wychodzi drożej niż na benzynie nawet przy jej galopujących cenach. BTW jego samochód waży 2,6 Tony
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: lukasmasdes »

Obecna cena za kwh z gniazdka to około 43 gr, a w taryfie nocnej 27 gr. Naładowanie do pełna auta o pojemności baterii 75 kwh to około 24 zł licząc już nawet 20% stratę energii przy ładowaniu. Licząc też zasięg około 400 km wychodzi 6 zł na 100 km.
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: Grunthor »

lukasmasdes pisze: 26 paź 2021, 13:26 Obecna cena za kwh z gniazdka to około 43 gr, a w taryfie nocnej 27 gr. Naładowanie do pełna auta o pojemności baterii 75 kwh to około 24 zł licząc już nawet 20% stratę energii przy ładowaniu. Licząc też zasięg około 400 km wychodzi 6 zł na 100 km.
Przy założeniu 10l na 100 w stingerze daje to 60zł(6zł za litr) za 100km czyli 10x więcej.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: GeRRaD »

Tyle że EV nie wybierzesz się bez mocnego planowania w podróż na drugi koniec polski lub zagranicę - a uwzględniając postoje na ładowania podróż będzie dłuuuuuuuuuuuuuuuga :(
Mar
Posty: 54
Rejestracja: 06 sty 2020, 19:48
model samochodu: Stinger GT Limited w. kanadyjska

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: Mar »

lukasmasdes pisze: 26 paź 2021, 13:26 Obecna cena za kwh z gniazdka to około 43 gr, a w taryfie nocnej 27 gr. Naładowanie do pełna auta o pojemności baterii 75 kwh to około 24 zł licząc już nawet 20% stratę energii przy ładowaniu. Licząc też zasięg około 400 km wychodzi 6 zł na 100 km.
Ale kolega mówił o szybkich ładowarkach na trasie, a nie w domu...
Maslak
Posty: 20
Rejestracja: 13 lis 2019, 20:18

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: Maslak »

Ja bym zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt. Jak podjeżdżasz po PB to nawet jak przed tobą są 3-4 samochody to poczekasz max kilkanaście minut i tankujesz. A tu jak jesteś 3 w kolejce to co najwyżej możesz sobie zrobić drzemkę.
tabin
Posty: 40
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:51
model samochodu: Stinger GT

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: tabin »

Sprawa jest prosta - obecnie ani infrastruktura ani baterie nie sa gotowe na "prime time", to jest niszowe rozwiazanie i poki nie bedzie z 10 ladowarek co kilkadziesiat kilometrow (plus elektrowni mogacych je utrzymac) potrafiacych dac zasieg 500km w 5 minut to takowym niszowym pozostanie. Na razie jest to zabawka dla ludzi mieszkajacych w domkach jednorodzinnych w miescie lub okolicach, ktorzy moga sobie ladowac samochod w nocy.
Przy okazji podawane przez producentow zasiegi to jest wielkie xD Te zasiegi po 400 czy 500km to moze latem przy temperaturse 20 stopni jadac max 90km/h z gorki z wiatrem w plecy.
A poza tym EV6 ma koszmarne dupsko xD
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: Grunthor »

tabin pisze: 27 paź 2021, 14:03 A poza tym EV6 ma koszmarne dupsko xD
Nie to co zgrabny tyłeczek stingera :lol:
tabin
Posty: 40
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:51
model samochodu: Stinger GT

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: tabin »

Grunthor pisze: 27 paź 2021, 14:49
tabin pisze: 27 paź 2021, 14:03 A poza tym EV6 ma koszmarne dupsko xD
Nie to co zgrabny tyłeczek stingera :lol:
Dokładnie :D I te cztery koncowki wydechow, mmmm, dat ass :D
cezar
Posty: 26
Rejestracja: 23 lis 2018, 09:35
model samochodu: stinger

Re: Stinger vs. EV6

Post autor: cezar »

witam
wczoraj w czasie przeglądu miałem okazje pooglądać i przejechać się ev6 270PS gt-line, wygląda dużo lepiej niz na zdjęciach ale.. to zupełnie innego typu samochód bliżej mu do suva, jakoś wykończenia to też inna bajka niż stinger wszędzie twarde plastiki i ekoskóra, głośno w środku przy prędkościach autostradowych, (brak szyb dźwiękoszczelnych) po wykończeniu widać że to świeżyna i trzeba co nieco poprawić
w salonie mówią że może w GT będą zmiany na lepsze ale nic nie wiadomo
to oczywiście moje subiektywne odczucia
Stinger aurora black 2.0 GT-line 255kM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”