Stinger vs. EV6
Re: Stinger vs. EV6
Kolega niedawno kupił elektryka. Nie wiem czy na wszystkich, ale mówił o cenie 4 PLN za 1 KWH. To wychodzi drożej niż na benzynie nawet przy jej galopujących cenach. BTW jego samochód waży 2,6 Tony
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Stinger vs. EV6
Obecna cena za kwh z gniazdka to około 43 gr, a w taryfie nocnej 27 gr. Naładowanie do pełna auta o pojemności baterii 75 kwh to około 24 zł licząc już nawet 20% stratę energii przy ładowaniu. Licząc też zasięg około 400 km wychodzi 6 zł na 100 km.
Re: Stinger vs. EV6
Przy założeniu 10l na 100 w stingerze daje to 60zł(6zł za litr) za 100km czyli 10x więcej.lukasmasdes pisze: ↑26 paź 2021, 13:26 Obecna cena za kwh z gniazdka to około 43 gr, a w taryfie nocnej 27 gr. Naładowanie do pełna auta o pojemności baterii 75 kwh to około 24 zł licząc już nawet 20% stratę energii przy ładowaniu. Licząc też zasięg około 400 km wychodzi 6 zł na 100 km.
Re: Stinger vs. EV6
Tyle że EV nie wybierzesz się bez mocnego planowania w podróż na drugi koniec polski lub zagranicę - a uwzględniając postoje na ładowania podróż będzie dłuuuuuuuuuuuuuuuga
Re: Stinger vs. EV6
Ale kolega mówił o szybkich ładowarkach na trasie, a nie w domu...lukasmasdes pisze: ↑26 paź 2021, 13:26 Obecna cena za kwh z gniazdka to około 43 gr, a w taryfie nocnej 27 gr. Naładowanie do pełna auta o pojemności baterii 75 kwh to około 24 zł licząc już nawet 20% stratę energii przy ładowaniu. Licząc też zasięg około 400 km wychodzi 6 zł na 100 km.
Re: Stinger vs. EV6
Ja bym zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt. Jak podjeżdżasz po PB to nawet jak przed tobą są 3-4 samochody to poczekasz max kilkanaście minut i tankujesz. A tu jak jesteś 3 w kolejce to co najwyżej możesz sobie zrobić drzemkę.
Re: Stinger vs. EV6
Sprawa jest prosta - obecnie ani infrastruktura ani baterie nie sa gotowe na "prime time", to jest niszowe rozwiazanie i poki nie bedzie z 10 ladowarek co kilkadziesiat kilometrow (plus elektrowni mogacych je utrzymac) potrafiacych dac zasieg 500km w 5 minut to takowym niszowym pozostanie. Na razie jest to zabawka dla ludzi mieszkajacych w domkach jednorodzinnych w miescie lub okolicach, ktorzy moga sobie ladowac samochod w nocy.
Przy okazji podawane przez producentow zasiegi to jest wielkie xD Te zasiegi po 400 czy 500km to moze latem przy temperaturse 20 stopni jadac max 90km/h z gorki z wiatrem w plecy.
A poza tym EV6 ma koszmarne dupsko xD
Przy okazji podawane przez producentow zasiegi to jest wielkie xD Te zasiegi po 400 czy 500km to moze latem przy temperaturse 20 stopni jadac max 90km/h z gorki z wiatrem w plecy.
A poza tym EV6 ma koszmarne dupsko xD
Re: Stinger vs. EV6
witam
wczoraj w czasie przeglądu miałem okazje pooglądać i przejechać się ev6 270PS gt-line, wygląda dużo lepiej niz na zdjęciach ale.. to zupełnie innego typu samochód bliżej mu do suva, jakoś wykończenia to też inna bajka niż stinger wszędzie twarde plastiki i ekoskóra, głośno w środku przy prędkościach autostradowych, (brak szyb dźwiękoszczelnych) po wykończeniu widać że to świeżyna i trzeba co nieco poprawić
w salonie mówią że może w GT będą zmiany na lepsze ale nic nie wiadomo
to oczywiście moje subiektywne odczucia
wczoraj w czasie przeglądu miałem okazje pooglądać i przejechać się ev6 270PS gt-line, wygląda dużo lepiej niz na zdjęciach ale.. to zupełnie innego typu samochód bliżej mu do suva, jakoś wykończenia to też inna bajka niż stinger wszędzie twarde plastiki i ekoskóra, głośno w środku przy prędkościach autostradowych, (brak szyb dźwiękoszczelnych) po wykończeniu widać że to świeżyna i trzeba co nieco poprawić
w salonie mówią że może w GT będą zmiany na lepsze ale nic nie wiadomo
to oczywiście moje subiektywne odczucia
Stinger aurora black 2.0 GT-line 255kM