Zakup Stingera 3.3 V6

forum użytkowników Kia Stinger
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Zakup Stingera 3.3 V6

Post autor: Grunthor »

kon pisze: 13 paź 2021, 10:10 Patrząc logicznie, to proceder "wykupu prywatnego" i sprzedaży bez opodatkowania to była podatkowa patologia. I załatanie tej dziury jest po prostu logiczne i sensowne.
Wiem, że "hurr, durr - przedsiembiorcow okradajo!" Ale spróbujcie spojrzeć na to chłodnym okiem.

Złem natomiast jest możliwość odliczenia jedynie 50% VATu od samochodów osobowych (bez kilometrówki), oraz możliwość zakwalifikowania jedynie 75% wydatków na eksploatację jako koszt.
Zgadzam się, jednak fakt wliczania tylko 50% kosztów oraz 150 000 to jest jeszcze większa patologia. Oczywiście zgadzam się, że to był po prostu "ukryty zarobek" na podatku, ale teraz zamiast naprawić to dobrze(np. uwzględnić w podatkach sprzedaży auta) to nas po prostu na maksa zgnoili.

Powinno być, że w koszty wrzucam całe auto, a nie jakiś limit 150 000. Przy sprzedaży w podatkach uwzględniam 50%(dochodowy i VAT), a nie 100% jak teraz. I każdy byłby zadowolony.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 10:20 przez Grunthor, łącznie zmieniany 1 raz.
kirzyk
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2021, 15:33
model samochodu: Stinger GT

Re: Zakup Stingera 3.3 V6

Post autor: kirzyk »

Ale już pomijając kwestie leasingowo podatkowe - nie przypuszczałem, że zakup takiego auta będzie aż tak trudny. Chyba wybrałem zły moment. W zeszłym tygodniu uciekła mi kolejna fajna sztuka, zanim zdążyłem zorganizować urlop na kilkuset kilometrową wycieczkę, samochodu już nie było.
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: Zakup Stingera 3.3 V6

Post autor: slwkk »

kon pisze: 13 paź 2021, 10:10 Złem natomiast jest możliwość odliczenia jedynie 50% VATu od samochodów osobowych (bez kilometrówki), oraz możliwość zakwalifikowania jedynie 75% wydatków na eksploatację jako koszt.
jest duzo wiecej bzdur podatkowych - odliczasz caly czas 50% VAT , a przy sprzedazy musisz juz oddac 100% VAT, a nie 50%...i gdzie tu logika?

Limit 150k to tez patologia, auto to tez wizytowka firmy, ktos kto robi miliony zlotych obrotu nie przyjedzie na negocjacje biznesowe autem za 150k bo go nie wezma na powaznie. Z drugiej strony masz limit na auta do 150k pln, za to mozesz wziac leasing na jacht , prywatny samolot albo helikopter i tam juz zadnego limitu nie ma, gdzie tu logika? Brak. Dlatego nadal beda przedsiebiorcy kombinowac jak sie da, a auta luksusowe beda jezdzic u nas na czeskich blachach.
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Zakup Stingera 3.3 V6

Post autor: Grunthor »

slwkk pisze: 13 paź 2021, 10:20
kon pisze: 13 paź 2021, 10:10 Złem natomiast jest możliwość odliczenia jedynie 50% VATu od samochodów osobowych (bez kilometrówki), oraz możliwość zakwalifikowania jedynie 75% wydatków na eksploatację jako koszt.
jest duzo wiecej bzdur podatkowych - odliczasz caly czas 50% VAT , a przy sprzedazy musisz juz oddac 100% VAT, a nie 50%...i gdzie tu logika?

Limit 150k to tez patologia, auto to tez wizytowka firmy, ktos kto robi miliony zlotych obrotu nie przyjedzie na negocjacje biznesowe autem za 150k bo go nie wezma na powaznie. Z drugiej strony masz limit na auta do 150k pln, za to mozesz wziac leasing na jacht , prywatny samolot albo helikopter i tam juz zadnego limitu nie ma, gdzie tu logika? Brak. Dlatego nadal beda przedsiebiorcy kombinowac jak sie da, a auta luksusowe beda jezdzic u nas na czeskich blachach.
Bo kierowców najłatwiej gnoić, a na jachty i samoloty stać tylko elitę.
Wystarczy spojrzeć na średni wiek auta w Polsce ... 15 lat i wszystko jasne. To po co nam nowe auta w Polsce jak Kowalski zadowoli się Passatem B6 w TDIku z przebiegiem 200 000(realnie 500 000 bo Niemiec w trakcie leasingu 2 razy przekręcał licznik. W Niemczech leasingi mają limity km).
Polska to nie tylko montowania Europy, ale również złomowisko Europy.
hefajstos
Posty: 140
Rejestracja: 19 paź 2020, 20:44
model samochodu: Stinger FL

Re: Zakup Stingera 3.3 V6

Post autor: hefajstos »

https://www.fmleasing.pl/aktualnosci/ko ... p-prywatny

sprzedaz mocnych i paliwozernych aut juz siada, rozmawialem z dyrektorem salonu BMW i mowil ze jak do niedawna M340i schodzily bdb tak teraz prawie 0 zainteresowania. Wszyscy chca hybrydy i wypytuja o elektryki np i4. Flotowe to 2.0d aczkolwiek juz niektore korpo zapowiedzialy wymiany floty na hybrydy, u kolegi zmienili 320d na Toyote Camry Hybrid.
tabin
Posty: 40
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:51
model samochodu: Stinger GT

Re: Zakup Stingera 3.3 V6

Post autor: tabin »

slwkk pisze: 13 paź 2021, 09:54 Ok, rozumiem. Nowe warunki dotyczące wykupu prywatnego zadziałają tak samo dla nowych umów leasingu zawartych w tym roku lub kolejnym, więc to bez znaczenia. Jeśli chodzi o koszt podatkowy to niektóre firmy oferujące leasing (np PKO Leasing, EFL) mogą Ci wystawić fakturę VAT sprzedażową (zwykłą, nie zaliczkową) na tzw czynsz inicjalny / wpłatę własną w tym roku, mimo, że nowe auto dotrze za ileś tam miesięcy, w kolejnym roku. Zatem robisz wysoką wpłatę własną na dajmy na to nowego Stingera, do 45% wartości (ustawa) i koszt podatkowy masz w tym roku jeszcze.
O, a tego nie wiedziałem. Dzięki za info. To by mi pasowało idealnie, gdyż będę zmuszony zamienić liniowy na ryczałt jeśli nowy wał przejdzie i wygenerowanie max kosztów w tym roku bardzo by mi pomogło.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”