Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

forum użytkowników Kia Stinger
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

Post autor: Kaczy »

Hej,

Szukam informacji co dokładnie się zmienia w każdym z trybów jazdy. Przeczytałem instrukcję (swoją droga to można by ja spokojnie skrócić o połowę) ale ogólników nic nie znalazłem. Pytałem u dealera ale też za bardzo nie wiedzieli. Nawet sie pokusiłem o wysłanie maila do KIA POLSKA ale Ci radośnie mnie olali i wysłali skany instrukcji :roll:

W skrócie, chciałbym wiedzieć:
  • 1. Jaki jest procentowy rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w każdym z trybów? Czy ECO i COMFORT to 50/50 a SPORT i SPORT+ to 20/80(tył)?
  • 2. Czy twardość zawieszenia jest inna w każdym z trybów? Bo w moim odczuciu są dwa ECO/COMFORT to jeden a SPORT i SPORT+ to drugi.
  • 3. Czy różnica pomiędzy SPORT i SPORT+ sprowadza sie jedynie do tego, że w SPORT+ z domysłu jest wyłączony ESP (częściowo)?
  • 4. Utrzymywanie na wyższych obrotach - znowu mam wrażenie, ze ECO i COMFROT to jeden 'tryb' a SPORT i SPORT+ drugi.

Ktoś/coś?
Pozdrawiam
Michał K.
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

Post autor: tomek_inc »

Kaczy pisze: 11 paź 2021, 18:28 Hej,

Szukam informacji co dokładnie się zmienia w każdym z trybów jazdy. Przeczytałem instrukcję (swoją droga to można by ja spokojnie skrócić o połowę) ale ogólników nic nie znalazłem. Pytałem u dealera ale też za bardzo nie wiedzieli. Nawet sie pokusiłem o wysłanie maila do KIA POLSKA ale Ci radośnie mnie olali i wysłali skany instrukcji :roll:

W skrócie, chciałbym wiedzieć:
  • 1. Jaki jest procentowy rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w każdym z trybów? Czy ECO i COMFORT to 50/50 a SPORT i SPORT+ to 20/80(tył)?
  • 2. Czy twardość zawieszenia jest inna w każdym z trybów? Bo w moim odczuciu są dwa ECO/COMFORT to jeden a SPORT i SPORT+ to drugi.
  • 3. Czy różnica pomiędzy SPORT i SPORT+ sprowadza sie jedynie do tego, że w SPORT+ z domysłu jest wyłączony ESP (częściowo)?
  • 4. Utrzymywanie na wyższych obrotach - znowu mam wrażenie, ze ECO i COMFROT to jeden 'tryb' a SPORT i SPORT+ drugi.

Ktoś/coś?
1. Tutaj nie pomogę bo u mnie jest cały czas 100% tył.
2. Są dwa tryby. Natomiast jeśli chcesz mieć możliwość dużo większej regulacji to jest moduł sterowania twardością zawieszenia (Mando), gdzie możesz sam ustawiać sobie wszystko.
3. Według mnie tak.
4. U mnie w 2.0 w ECO zmienia biegi wcześniej niż w COMFORT, więc są 3 ustawienia: ECO, COMFORT i SPORT/SPORT+.
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

Post autor: Kaczy »

Super. Dzieki. Konkretna odpowiedź.
Jeszcze mecze KIA POLSKA, bo jestem pewny że Ci celebryci od testów z YT dostają takie informacje. Więc muszą to mieć. Ale pospolitego KOWALSKIEGO co to kupił to już mają gdzieś.
Pozdrawiam
Michał K.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

Post autor: michal84 »

Ja uważam, że różnica twardości zawieszenia jest wyraźnie odczuwalna także pomiędzy Eco i comfort.
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

Post autor: Kaczy »

Dostałem oficjalną odpowiedź od KIA MOTORS na trzy pierwsze pytania (czwarte zadałem później, ale może odpiszą).
Może komuś się przyda (albo ewentualnie do podpięcia).
Tak więc:

1. Chciałbym wiedzieć, jak w poszczególnych trybach rozdzielany jest (procentowo) moment na poszczególne osie?

Tryb Podział momentu (przód:tył)
"Eco & Comfort" - 40:60
"Sport " - 20:80
"Sport+" - 13:87


2. Czy zmienia się sztywność zawieszania w poszczególnych trybach, czy są tylko dwa (dla ECO/COMFORT i SPORT/SPORT+)?

Są dwa tryby sztywności zawieszenia: pierwszy dla trybów Eco i Comfort, drugi sztywniejszy dla Sport i Sport+

3. Czy różnica pomiędzy SPORT i SPORT+ sprowadza się jedynie do wyłączenia ESC na SPORT+ co oby oznaczało, że to to samo co SPORT z wyłączonym ESC?

Tak, tryby różnią się wyłączeniem układu ESC oraz jeszcze większym kierowaniem momentu obrotowego na tylną oś – aż 87 procent. W trybie Sport+ można dzięki temu osiągać celowe poślizgi.
Pozdrawiam
Michał K.
Robinson
Posty: 25
Rejestracja: 30 sie 2021, 13:36
model samochodu: Stinger GT 3.3 455KM w.poliftowa

Re: Tryby jazdy (ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+) - Różnica

Post autor: Robinson »

No i super. To się trochę rozjaśniło :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”