Kia Stinger - Ile udało się Wam wynegocjować % rabatu?
Re: Kia Stinger - rabat
Ostatnio porównywałem ceny opon w Polsce i w Niemczech. Do swojego BMW 1 kupowałem opony w rozmiarze 225.... w Niemczech te same opony były 15% tańsze.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Stinger - rabat
Ok to jaką dokładnie dostałeś ofertę na Stingera w DE w EUR?
Re: Kia Stinger - rabat
Wszystko zalezy czy kupil od importera tak zwane auto EU czy nie.
Ceny sa +/- takie jak opisalem wczesniej.
Ceny sa +/- takie jak opisalem wczesniej.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Stinger - rabat
Rozumiem, że rozmawiamy o nowych autach przeznaczonych na rynek europejski. Jeśli ktoś pisze o innych i porównuje je do aut na UE to robi zamieszanie i wprowadza ludzi w błąd. JurekDE pisze, że Stinger w Niemczech jest tańszy od tego w Polsce, więc pytam jaką dostał cenę w EUR. Wtedy dopiero będziemy mogli porównać, czy jest taniej, a jeśli tak to o ile. Różnica nie wynika z innej polityki marki, tylko z akcyzy w PL na auta o pojemności pow. 2l. Wynosi ona, aż 18,6%, dlatego ceny aut z większymi silnikami są u nas droższe niż w DE. Samochody z mniejszymi silnikami są natomiast tańsze w PL i to cała filozofia. Jeśli ktoś chce kupić nowe auto w DE i zarejestrować je w PL będzie musiał zapłacić akcyzę, co się raczej nie będzie opłacać. Dodatkowo na cenę wpływa jeszcze VAT. W PL VAT na auto to 23%, a w DE 19%.
Re: Kia Stinger - rabat
Ja piszac o imporcie, chodzi mi oczywiscie europa, importer np. sprowadza auto do De z Holandi .
Niemieckie papiery itp, nic nie trzeba tlumaczyc, nie ma roznicy, nie liczac ceny
Niemieckie papiery itp, nic nie trzeba tlumaczyc, nie ma roznicy, nie liczac ceny
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Stinger - rabat
To w takim wypadku w NL auto kosztuje 48 k EUR, a w PL wychodzi 50 k EUR. Do tego trzeba doliczyć akcyzę i różnicę w VAT (jeśli ktoś rejestruje je w PL). Na pewno się nie opłaca import. Z drugiej strony Kia przy tej różnicy zarabia więcej na aucie w NL niż w PL
Re: Kia Stinger - rabat
Ofertę mam na 48200 Euro za auto bez szyberdachu.
Re: Kia Stinger - rabat
To ze mi import robia z Holandi do DE to tak samo jakbym kupil w DE bez importera, te same niemieckie papuery dostaje nic po holendersku , oni jakos omijaja jakies luki prawne bo malo tego ze ja mam taniej to taki importer w de tez zarabia a najlepsze jest to ze jak wejdziesz na strone kia w holandi to jest drozej jak w de, nie kumam tego .
Sprowadzaja nowe auta drogie z holandi do de a reczej u nich zamawiaja produkcje i sprzedaja taniej w de jak te bez importowania .
Oczywisnie nie oplaca sie kupic i w pl rejestrowac.
Sprowadzaja nowe auta drogie z holandi do de a reczej u nich zamawiaja produkcje i sprzedaja taniej w de jak te bez importowania .
Oczywisnie nie oplaca sie kupic i w pl rejestrowac.
Re: Kia Stinger - rabat
Rozmawiam właśnie z dealerami i pośrednikami ... na stronie KIA pojawił się nowy cennik, dla roku modelowego 2022, produkcja 2021 - auto podrożało o 3000zł.
Dodatkowo co bardzo dziwne, KIA nie chce ponoć dawać rabatów flotowych dla pośredników i pośrednicy dostają taki sam rabat - 5% - jak osoba z ulicy prowadząca działalność gospodarczą i kupująca jedno auto (zweryfikowane u kilku pośredników).
Dodatkowo co bardzo dziwne, KIA nie chce ponoć dawać rabatów flotowych dla pośredników i pośrednicy dostają taki sam rabat - 5% - jak osoba z ulicy prowadząca działalność gospodarczą i kupująca jedno auto (zweryfikowane u kilku pośredników).
Re: Kia Stinger - rabat
Właśnie widziałem, że są fajne nowe akcesoria (np. gumowy dywanik do bagażnika, różne wzory dywaników )