STINGER 2021 ALBO 2022

forum użytkowników Kia Stinger
Awatar użytkownika
KaReS
Posty: 156
Rejestracja: 07 lip 2020, 09:51
model samochodu: Proceed GT '20
Lokalizacja: Warszawa

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: KaReS »

Cyt.: " Od maja 2022 r. wszystkie nowe modele i generacje samochodów osobowych sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, a od maja 2024 r. wszystkie nowe auta, będą musiały być wyposażone w szereg rozwiązań wymaganych rozporządzeniem UE 2019/2144. "
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: slwkk »

Odkopuje temat odnośnie różnic My21 / 22.

Z tego co usłyszałem od któregoś dealera poza logiem itd różnica będzie taka, że My22 będzie wyposażony w aktualizację map nawigacji OTA - czyli aktualizacja map przez internet. Nie wiem czy ten internet trzeba będzie samemu 'dostarczyć' (hotspot na telefonie), a może wsadzą tam kartę SIM.

Coś jeszcze ktoś wie?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: michal84 »

Swoją drogą jak ASO robi aktualizacje w 2021? W radio nie ma jak przed liftem karty sd obok przycisków.
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: slwkk »

slwkk pisze: 05 paź 2021, 21:57 Odkopuje temat odnośnie różnic My21 / 22.

Z tego co usłyszałem od któregoś dealera poza logiem itd różnica będzie taka, że My22 będzie wyposażony w aktualizację map nawigacji OTA - czyli aktualizacja map przez internet. Nie wiem czy ten internet trzeba będzie samemu 'dostarczyć' (hotspot na telefonie), a może wsadzą tam kartę SIM.

Coś jeszcze ktoś wie?
doczytałem , że OTA dotyczy nie tylko aktualizacji map, ale też całego oprogramowania auta, natomiast internet na 90% będzie przez kartę SIM - tak jak ma to teraz miejsce dla funkcji UVO.
Awatar użytkownika
h83r
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2021, 12:47

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: h83r »

Rozmawiałem ostatnio z kilkoma sprzedawcami i rożnice wyglądają następujaco:
  1. Cena - rok modelowy 2022 (MY22) jest droższy o 3000,00 zł, co daje cenę bazową na poziomie 242.990,00 zł.
  2. Emblematy - zmiana emblematów na nowe logo Kii.
  3. Nawigacja - o aktualizacji OTA nie słyszałem, natomiast potwierdzone info jest takie, że nawigacja dostaje zwiększoną pamięć z 2 do 4 GB.
  4. Końcówki wydechu - w Ameryce Północnej model MY22 ma powiększone końcówki wydechu (atrapy), przy czym same końcówki rur pozostają tej samej wielkości. Nie spodziewam tej zmiany w Europie, ale kto wie?
  5. Obowiązkowe wyposażenie dyktowane przez UE - tak jak pisaliście wcześniej wszystkie samochody wyprodukowane od maja 2022 w górę będą musiały mieć na wyposażeniu systemy znajdujące się w dyrektywie.
I to tyle ze znanych mi zmian. Pozdrawiam!
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: slwkk »

Hej,

ad 3 - tutaj jest, tez nie wprost, wiecej info - https://kiawiarnia.pl/auto-jak-smartfon ... e-swiatem/

ad 4 - koncowki wydechu tylko w USA

ad 5 - jesli faktycznie chodzi o nowoprodukowane auta od maja 22 to moze zalapia sie osoby skladajace zamowienia po nowym roku... natomiast istotna kwestia, zeby rozrozniac co wchodzo do nowohomogolowanych aut, stinger dostal homologacje w Europie w okolicach 2017, przykladowo w kazdym aucie homologowanym po 31 marca 2018 r. obowiazkowy jest e-call (ktory ja bym chcial w stingerze), ale go nie ma i nie bedzie rowniez w My22 (swoja droga bardzo slabe to, ze KIA skoro czegos nie musi to nie zrobi, w mojej ocenie ecall jest istotnym elementem bezpieczenstwa i z perspektywy producenta nie jest czyms drogim, co wiecej KIA montuje ecall z tego co sie orientuje do Sringerow na rynek kanadyjski).
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: GeRRaD »

....i brawo KIA, że nie wprowadza na pałę wymysłów UE :D - niedługo samochód będzie jechał wyłącznie autonomicznie i z pełną inwigilacją (online kamery zewnątrz/wewnątrz itp.), co przyczyni się do dalszego odmóżdżenia kierowców (i trzymania za tzw. ryj), a w chaosie organizacyjnym dot. infrastruktury PL = brak jakiejkolwiek przyjemności prowadzenia - będę wtedy wolał pociąg :?

BTW: po co komu ecall, jak medycy w PL żyją w swoim świecie (systemie) i tak nie ma pewności, że dojadą :lol:

Kochajcie prawdziwe samochody, a GT V6 i wyżej w szczególności - bo tak szybko odchodzą ;)
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: slwkk »

GeRRaD pisze: 10 paź 2021, 15:08 ....i brawo KIA, że nie wprowadza na pałę wymysłów UE :D [...]
Jakbyś jechał w środku nocy, pośrodku niczego w zimie i nie wyrobił na jakimś zakręcie, wywalił w drzewo przy powiedzmy jeszcze relatywnie niskiej prędkości, to pewnie byś chciał mieć taki wynalazek jak e-call w aucie, gdzie auto samo 'wykręci' na 112 i poda lokalizacje GPS.

Co do 'wymysłów UE' , w zasadzie informatyzacji samochodów to znów tylu przeciwników, ilu zwolenników. W mojej ocenie grunt to znaleźć jakiś kompromis. Ja jestem za daleko idącą informatyzacją, ale z 'zaworem bezpieczeństwa', żeby samemu móc jeszcze podejmować dezycje.

Wracając do UE - to działania UE sprawiły przykładowo, że dziś wiele przydatnych systemów bezpieczeństwa jest obowiązkowych. Nie potrzebujesz ich? Spoko, inny przykład, pewnie używasz Android Auto? To działania UE sprawiły, że Google musiało częściowo otworzyć swój system dla konkurencji, i tak dziś masz już działającą Automapę, czy Yanosika na Android Auto i nie musisz używać Google Maps, jeśli nie chcesz. Google bez kopniaka w tyłek od UE by tej konkurencji do siebie nie wpuściło...

Ja osobiście czekam na więcej, z chęcią się przesiądę, pewnie za jakieś 10 lat do elektryka, gdy już będzie infrastruktura ładowania w Polsce i okolicznych krajach, który będzie naszpikowany technologiami, w zasadzie to będzie komputer na kołach.

Dziś jesteśmy skazani w wielu miejscach na ograniczenia producenta auta, w przyszłości, również dzięki takim instytucjom jak UE będziemy mogli sami programować swoje auta i zwiększać ich funkcjonalność, jeśli oczywiście będziemy posiadali odpowiednią wiedzę. Pozwoli to w niektórych przypadkach nie tylko uniknąć zakupu nowego auta, ale i wykorzystać w pełni możliwości samochodu.

Przykład? Mam dziś w aucie parę kamer, które są używane przez systemy bezpieczeństwa... i co z tego jak musiałem dołożyć jeszcze dwie swoje (przód/tył - wideorejestrator), gdzie logiczne się wydaje, że auto powinno móc nagrywać tymi, które już ma wszystko to co się dzieje dookoła (tak jak Tesla). Wideorejestrator zainstalowałem bo jakiś dziad zjechał na mój pas i mi przerysował auto, a policjant, którego sam zawołałem stwierdził, że on nie jest w stanie ocenić czy to ja zjechałem na lewy pas i wjechałem w dziadka, a może to on z lewego zjechał na mój prawy i mnie przerysował... nie było w okolicach kamer, sprawa została umorzona, naprawiłem auto z AC (~10k PLN) i czekam teraz z niecierpliwością, żeby zobaczyć jaką będę miał zwyżkę za ubezpieczenie...

Nie mniej jednak to jest off-topic i na tym zakończmy, a całą dyskusję można prowadzić w jakimś osobnym dziale do tego przeznaczonym.
Awatar użytkownika
h83r
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2021, 12:47

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: h83r »

Zapomniałem dodać, że w roczniku MY22 może się również zmienić kształt kluczyka. W filmach z US kluczyk do MY22 jest już standardowy i nie ma zaokrąglonego guzika. Ale czy tak będzie i u nas - nie wiem, natomiast jest taka możliwość.
tabin
Posty: 40
Rejestracja: 09 lut 2021, 23:51
model samochodu: Stinger GT

Re: STINGER 2021 ALBO 2022

Post autor: tabin »

Wygląda na to, że plotki się potwierdzą, więc jeśli ktoś chce zamawiać to chyba ostatni moment. A jako, że nowy wał przeszedł po cichaczu, więc ratowanie się leasingiem to dość rozsądny pomysł.

https://www.motor1.com/news/548769/kia- ... e-stinger/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”