STINGER 2021 ALBO 2022
- KaReS
- Posty: 156
- Rejestracja: 07 lip 2020, 09:51
- model samochodu: Proceed GT '20
- Lokalizacja: Warszawa
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Cyt.: " Od maja 2022 r. wszystkie nowe modele i generacje samochodów osobowych sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, a od maja 2024 r. wszystkie nowe auta, będą musiały być wyposażone w szereg rozwiązań wymaganych rozporządzeniem UE 2019/2144. "
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Odkopuje temat odnośnie różnic My21 / 22.
Z tego co usłyszałem od któregoś dealera poza logiem itd różnica będzie taka, że My22 będzie wyposażony w aktualizację map nawigacji OTA - czyli aktualizacja map przez internet. Nie wiem czy ten internet trzeba będzie samemu 'dostarczyć' (hotspot na telefonie), a może wsadzą tam kartę SIM.
Coś jeszcze ktoś wie?
Z tego co usłyszałem od któregoś dealera poza logiem itd różnica będzie taka, że My22 będzie wyposażony w aktualizację map nawigacji OTA - czyli aktualizacja map przez internet. Nie wiem czy ten internet trzeba będzie samemu 'dostarczyć' (hotspot na telefonie), a może wsadzą tam kartę SIM.
Coś jeszcze ktoś wie?
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Swoją drogą jak ASO robi aktualizacje w 2021? W radio nie ma jak przed liftem karty sd obok przycisków.
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
doczytałem , że OTA dotyczy nie tylko aktualizacji map, ale też całego oprogramowania auta, natomiast internet na 90% będzie przez kartę SIM - tak jak ma to teraz miejsce dla funkcji UVO.slwkk pisze: ↑05 paź 2021, 21:57 Odkopuje temat odnośnie różnic My21 / 22.
Z tego co usłyszałem od któregoś dealera poza logiem itd różnica będzie taka, że My22 będzie wyposażony w aktualizację map nawigacji OTA - czyli aktualizacja map przez internet. Nie wiem czy ten internet trzeba będzie samemu 'dostarczyć' (hotspot na telefonie), a może wsadzą tam kartę SIM.
Coś jeszcze ktoś wie?
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Rozmawiałem ostatnio z kilkoma sprzedawcami i rożnice wyglądają następujaco:
- Cena - rok modelowy 2022 (MY22) jest droższy o 3000,00 zł, co daje cenę bazową na poziomie 242.990,00 zł.
- Emblematy - zmiana emblematów na nowe logo Kii.
- Nawigacja - o aktualizacji OTA nie słyszałem, natomiast potwierdzone info jest takie, że nawigacja dostaje zwiększoną pamięć z 2 do 4 GB.
- Końcówki wydechu - w Ameryce Północnej model MY22 ma powiększone końcówki wydechu (atrapy), przy czym same końcówki rur pozostają tej samej wielkości. Nie spodziewam tej zmiany w Europie, ale kto wie?
- Obowiązkowe wyposażenie dyktowane przez UE - tak jak pisaliście wcześniej wszystkie samochody wyprodukowane od maja 2022 w górę będą musiały mieć na wyposażeniu systemy znajdujące się w dyrektywie.
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Hej,
ad 3 - tutaj jest, tez nie wprost, wiecej info - https://kiawiarnia.pl/auto-jak-smartfon ... e-swiatem/
ad 4 - koncowki wydechu tylko w USA
ad 5 - jesli faktycznie chodzi o nowoprodukowane auta od maja 22 to moze zalapia sie osoby skladajace zamowienia po nowym roku... natomiast istotna kwestia, zeby rozrozniac co wchodzo do nowohomogolowanych aut, stinger dostal homologacje w Europie w okolicach 2017, przykladowo w kazdym aucie homologowanym po 31 marca 2018 r. obowiazkowy jest e-call (ktory ja bym chcial w stingerze), ale go nie ma i nie bedzie rowniez w My22 (swoja droga bardzo slabe to, ze KIA skoro czegos nie musi to nie zrobi, w mojej ocenie ecall jest istotnym elementem bezpieczenstwa i z perspektywy producenta nie jest czyms drogim, co wiecej KIA montuje ecall z tego co sie orientuje do Sringerow na rynek kanadyjski).
ad 3 - tutaj jest, tez nie wprost, wiecej info - https://kiawiarnia.pl/auto-jak-smartfon ... e-swiatem/
ad 4 - koncowki wydechu tylko w USA
ad 5 - jesli faktycznie chodzi o nowoprodukowane auta od maja 22 to moze zalapia sie osoby skladajace zamowienia po nowym roku... natomiast istotna kwestia, zeby rozrozniac co wchodzo do nowohomogolowanych aut, stinger dostal homologacje w Europie w okolicach 2017, przykladowo w kazdym aucie homologowanym po 31 marca 2018 r. obowiazkowy jest e-call (ktory ja bym chcial w stingerze), ale go nie ma i nie bedzie rowniez w My22 (swoja droga bardzo slabe to, ze KIA skoro czegos nie musi to nie zrobi, w mojej ocenie ecall jest istotnym elementem bezpieczenstwa i z perspektywy producenta nie jest czyms drogim, co wiecej KIA montuje ecall z tego co sie orientuje do Sringerow na rynek kanadyjski).
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
....i brawo KIA, że nie wprowadza na pałę wymysłów UE - niedługo samochód będzie jechał wyłącznie autonomicznie i z pełną inwigilacją (online kamery zewnątrz/wewnątrz itp.), co przyczyni się do dalszego odmóżdżenia kierowców (i trzymania za tzw. ryj), a w chaosie organizacyjnym dot. infrastruktury PL = brak jakiejkolwiek przyjemności prowadzenia - będę wtedy wolał pociąg
BTW: po co komu ecall, jak medycy w PL żyją w swoim świecie (systemie) i tak nie ma pewności, że dojadą
Kochajcie prawdziwe samochody, a GT V6 i wyżej w szczególności - bo tak szybko odchodzą
BTW: po co komu ecall, jak medycy w PL żyją w swoim świecie (systemie) i tak nie ma pewności, że dojadą
Kochajcie prawdziwe samochody, a GT V6 i wyżej w szczególności - bo tak szybko odchodzą
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Jakbyś jechał w środku nocy, pośrodku niczego w zimie i nie wyrobił na jakimś zakręcie, wywalił w drzewo przy powiedzmy jeszcze relatywnie niskiej prędkości, to pewnie byś chciał mieć taki wynalazek jak e-call w aucie, gdzie auto samo 'wykręci' na 112 i poda lokalizacje GPS.
Co do 'wymysłów UE' , w zasadzie informatyzacji samochodów to znów tylu przeciwników, ilu zwolenników. W mojej ocenie grunt to znaleźć jakiś kompromis. Ja jestem za daleko idącą informatyzacją, ale z 'zaworem bezpieczeństwa', żeby samemu móc jeszcze podejmować dezycje.
Wracając do UE - to działania UE sprawiły przykładowo, że dziś wiele przydatnych systemów bezpieczeństwa jest obowiązkowych. Nie potrzebujesz ich? Spoko, inny przykład, pewnie używasz Android Auto? To działania UE sprawiły, że Google musiało częściowo otworzyć swój system dla konkurencji, i tak dziś masz już działającą Automapę, czy Yanosika na Android Auto i nie musisz używać Google Maps, jeśli nie chcesz. Google bez kopniaka w tyłek od UE by tej konkurencji do siebie nie wpuściło...
Ja osobiście czekam na więcej, z chęcią się przesiądę, pewnie za jakieś 10 lat do elektryka, gdy już będzie infrastruktura ładowania w Polsce i okolicznych krajach, który będzie naszpikowany technologiami, w zasadzie to będzie komputer na kołach.
Dziś jesteśmy skazani w wielu miejscach na ograniczenia producenta auta, w przyszłości, również dzięki takim instytucjom jak UE będziemy mogli sami programować swoje auta i zwiększać ich funkcjonalność, jeśli oczywiście będziemy posiadali odpowiednią wiedzę. Pozwoli to w niektórych przypadkach nie tylko uniknąć zakupu nowego auta, ale i wykorzystać w pełni możliwości samochodu.
Przykład? Mam dziś w aucie parę kamer, które są używane przez systemy bezpieczeństwa... i co z tego jak musiałem dołożyć jeszcze dwie swoje (przód/tył - wideorejestrator), gdzie logiczne się wydaje, że auto powinno móc nagrywać tymi, które już ma wszystko to co się dzieje dookoła (tak jak Tesla). Wideorejestrator zainstalowałem bo jakiś dziad zjechał na mój pas i mi przerysował auto, a policjant, którego sam zawołałem stwierdził, że on nie jest w stanie ocenić czy to ja zjechałem na lewy pas i wjechałem w dziadka, a może to on z lewego zjechał na mój prawy i mnie przerysował... nie było w okolicach kamer, sprawa została umorzona, naprawiłem auto z AC (~10k PLN) i czekam teraz z niecierpliwością, żeby zobaczyć jaką będę miał zwyżkę za ubezpieczenie...
Nie mniej jednak to jest off-topic i na tym zakończmy, a całą dyskusję można prowadzić w jakimś osobnym dziale do tego przeznaczonym.
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Zapomniałem dodać, że w roczniku MY22 może się również zmienić kształt kluczyka. W filmach z US kluczyk do MY22 jest już standardowy i nie ma zaokrąglonego guzika. Ale czy tak będzie i u nas - nie wiem, natomiast jest taka możliwość.
Re: STINGER 2021 ALBO 2022
Wygląda na to, że plotki się potwierdzą, więc jeśli ktoś chce zamawiać to chyba ostatni moment. A jako, że nowy wał przeszedł po cichaczu, więc ratowanie się leasingiem to dość rozsądny pomysł.
https://www.motor1.com/news/548769/kia- ... e-stinger/
https://www.motor1.com/news/548769/kia- ... e-stinger/