Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

forum użytkowników Kia Stinger
prezi
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2021, 13:33
model samochodu: KIA Stinger 3.3 T-GDI V6 366 KM

Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: prezi »

Wie ktoś czy można zmienić konfiguracje dystansu aktywnego tempomatu w stingerach? Obecnie nawet jak ustawie najmniejszy dystans między moim, a autem z naprzeciwka, to i tak jest on grubo za duży.

Wcześniej miałem BMW serii 5 i tam było idealnie na najbliższym ustawieniu. Można powiedzieć wręcz, że najdalszy możliwy do ustawienia dystans w BMW, to najkrótszy możliwy do ustawienia w stingerze.

Z tego powodu zamiast korzystać z radaru, sam wyłączam tempomat widząc z daleka, że ktoś wjeżdża na mój pas. Potem używam przycisku ponownej aktywacji, na wcześniej zaprogramowanej prędkości. Ale nie o to chodzi w tym systemie, żeby cały czas się martwić konfiguracją.

Więc pytanie czy można to jakość obejść w serwisie, albo jakoś inaczej typu ukryta konfiguracja?

Coś mam przeczucie, że unia europejska maczała paluchy w tych ustawieniach i zrobili super bezpieczny dystans ;-)
hefajstos
Posty: 140
Rejestracja: 19 paź 2020, 20:44
model samochodu: Stinger FL

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: hefajstos »

Najmniejszy to najmniejszy uznany przez producenta. Byc moze zahowawczo z uwagi na wage Stingera zeby autonomiczne hamowanie zdarzylo zatrzymac samochod..

W naszym dzikim kraju namniejszy dystans ACC jest wystarczajacy do tego by sie wpieprzyc samochodem w bezpieczny odstep.. to sie dlugo nie zmieni, Musk powinien tutaj testowac autonomiczna jazde.
prezi
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2021, 13:33
model samochodu: KIA Stinger 3.3 T-GDI V6 366 KM

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: prezi »

hefajstos pisze: 19 lip 2021, 17:28 Najmniejszy to najmniejszy uznany przez producenta. Byc moze zahowawczo z uwagi na wage Stingera zeby autonomiczne hamowanie zdarzylo zatrzymac samochod..

W naszym dzikim kraju namniejszy dystans ACC jest wystarczajacy do tego by sie wpieprzyc samochodem w bezpieczny odstep.. to sie dlugo nie zmieni, Musk powinien tutaj testowac autonomiczna jazde.
No problem jest taki, że ten najmniejszy możliwy dystans przewidziany przez producenta jest na tyle duży, że auta zaczynały mnie wyprzedzać prawym pasem, wciskając się w tą wolną przestrzeń, a wiadomo co wtedy radar zaczyna robić... znów hamuje i robi miejsce. Nie sprawdza się to rozwiązanie :( Na ten moment zostaje chwilowe wyłączenie tempomatu, albo wciśnięcie pedału gazu.

Ma ktoś info czy można to na kompie zmienić?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: michal84 »

A zmienił się ten dystans względem przedlifta? W przedlifcie najczęściej wykorzystuję 2 najdłuższe odległości i dla mnie jest ok.
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: jerac.lego »

Dla mnie ten tempomat po prostu "tak se" działa.

Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.

Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Grunthor
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2021, 13:33

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: Grunthor »

jerac.lego pisze: 10 sie 2021, 08:37 Dla mnie ten tempomat po prostu "tak se" działa.

Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.

Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Przedlift czy polift??
prezi
Posty: 25
Rejestracja: 05 kwie 2021, 13:33
model samochodu: KIA Stinger 3.3 T-GDI V6 366 KM

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: prezi »

jerac.lego pisze: 10 sie 2021, 08:37 Dla mnie ten tempomat po prostu "tak se" działa.

Na hamowanie aut przede mną reaguje z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 3cim ustawieniu nie czuję się komfortowo na autostradzie.
Na przyspieszanie aut reaguje również z dużym opóźnieniem, przez co nawet na 1wszym ustawieniu robi się bezsensowny odstęp.

Na jednopasmówkach "za tirem" to się sprawdza, ale tak to w mieście ani w trasie niespecjalnie. Natomiast używam go i tak nocą jako radar na wypadek debili bez świateł, bo niestety zdarza się...
Potwierdzam to co mówisz. Reakcja jest bardzo powolna i nie intuicyjna. Wolno się zbiera, a jak już się zbierze, to czasem od razu musi hamować, tak jakby nie widział, że już coś wyjechało pare metrów dalej. Wiadomo, że ustawiamy jakiś odstęp od auta z naprzeciwka, ale to nie oznacza, że radar nie widzi nic dalej. Widzi bardzo dobrze i powinien brać pod uwagę, że zaraz będzie musiał hamować. W starej bmce z 2006 roku radar z tempomatem działał dużo lepiej.
hefajstos
Posty: 140
Rejestracja: 19 paź 2020, 20:44
model samochodu: Stinger FL

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: hefajstos »

Nie wiem jak przedlift ale polift ma ustawienie reakcji na przyspieszanie
jerac.lego
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38

Re: Aktywny tempomat - konfiguracja dystansu

Post autor: jerac.lego »

U mnie przedlift.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”